• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Maxie

Idis: åh, Thailand igen, vad avis jag blir! såååå skönt juh....

Jag var på efterkontroll idag och allt gick bra. Läkaren blev kär i V och berättade för bm om min lille prins. Sen sa hon också att det inte märks i mitt underliv att jag har fött barn - wow liksom. (Det var min kommentar i tanken, inte hon som sa det.) BM kollade hb, 142, och bt, 120/70. Bra alltså.
    Sen var jag och V  hos mina svärisar. Vi åt strömming (får man det egentligen eller hör det till förbjudetlistan?) och till det serverades grönsaker i form av (håll i er nu!): blomkål, lök och paprika. Men jag åt lite grann och sa inget, de kan ju inte tänka på allt.
    Sen åkte vi pendel hem. Jag fick panik när gamla tåget kom (mot Märsta, jag åker ju mot Kungsängen) för där är det 2 trappsteg man måste upp för. Men nya tåget funkar jättebra, där är det marknivå på golvet.
    Jaha, nog babblat, snart dags att kvarta. Bäst att amma lite extra i natt då om produktionen ska ökas... Tack för tipset Pess. Stämmer det förresten att lättöl befrämjar produktionen?

• Ma Lu

Vilken jättebra dopgåveidé Maxie! Jag har faktiskt tänkt på dig varje gång jag sett reklamen och känt mig manad

Vad sägs om en pastasallad och en couscoussallad och så bröd. Jag har ett jättegott recept på hummus som itne är svårt att sno ihop och blir väldigt matigt och gott på vanliga baguettebitar. Eventuellt något kallskuret kött? Man kan ju ha salladerna som helt vegetariska och så rostbiff och salami eller nåt vid sidan om. Visst kan man, Kerpet? Sen ska ni kanske ändå ha tårta så de måste ju spara lite plats i magen till det

Jag har varit och träffat världens sötaste Adam och hans mamma idag Och blivit bärsjalsfrälst på kuppen

Städa är väl kul?! Välta ut alla grejer mamma plockar in i lådor och så åka på dammsugaren

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Har huvudvärk... mår illa... skriver imorgon istället!

Kram på er!

• jamis
    Maxie: hoppas inte V får ont i magen av maten. Jag vet inte om jag vågat äta av grönsakerna, särskilt inte när jag vet hur ont A kan få. Om du vill öka mjölkproduktionen kan du dricka te gjort på anis, fänkål och kamomill. Jag köpte kamomill-te och lägger 1 tsk anis och 1 tsk fänkål i en tekula, låter dra 10 min så är det klart sen. Jag tycker det smakar helt ok oxå, men det kanske beror på att jag vet att det gör nytta Kamomill ska visst vara lugnande för barns gasiga mage

Malu: Så jag frälste dig ? Härligt! Bärsjal är nog vår bästa investering faktiskt!

Jag är en ny människa ! Adam sov från 22:30 till 9:30 med amning vid 3 och 7. Inga långa pass heller så jag fick sova många timmar i taget, helt underbart!
  • Ma Lu

Åh, vad skönt att du fått sova jam Då var Adam och jag lika trötta efter igår: jag sov elva timmar (med bara två kisspauser)

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Förresten jam tnkte jag på vårt bacillprat igår: syrran ringde på kvällen nyss hemkommen från landet i öster och det hade gått så bra att åka båt för lille T hade tyckt om bollhavet och rutschkanan... Haha, sa jag, så då har han kräksjuka nudå? Syrran var helt oförstående. Jo, för bollhav ska ju vara bland det bacilligaste man kan ha att göra med upplyste jag henne. Sen pratade vi en kvart till varpå hon hastigt avbröt samtalet med att lille T kräktes inne i sin säng och hon nog borde gå och hjälpa till! Vadvardetjagsa?!

• Lotass

idis: Toppen att resultatet av höfterna var godkänt.

Malu: Hade oxå sådana rörelser, mer böka och vältra sig runt och ngn lite kraftigare buff som brukade sluta helt när P lade handen på ända tills han lade örat på en dag och fick en välinriktad spark. Min moderkaka sitter långt bak.

Har heller aldrig gillat teletubbies, för testa babblarna sedan.

Hua, för kräksjukan...men det är inget man kommer undan tydligen.

I söndags trodde jag att det äntligen var dags, men allt värkarbete stannade av helt så fort jag gick upp. Morr.

Vi var inne på kontroll i måndags, var orolig över de minskade rörelserna och på vägen in till sjukhuset och sedan under den halvtimme kontrollen genomfördes rörde och sparkade den på värre än någonsin, den har aldrig tidigare rört sig eller sparkat så mkt tidigare, men nu när vi åkte in för att kolla....vilken unge.

RS virus. Fick tips av en kollega att helst skall man inte låta barnet träffa andra barn förrän efter 3 månader, eftersom de smittar mest, hon har fler barn sedan innan, men det här gällde besök av barn utifrån. Går de på dagis får man det nog hemsläpat iaf. Finns risk att jag isolerar mig

Har haft mkt funderingar på vaccinering. Det är en väldigt känslig fråga och alla vill vi vårt barns bästa, men den information jag läst får mig att bli mer rädd för vaccineringarna än att avstå från dem. Dessutom finns homeopati att ta till hjälp om det skulle uppstå ngn av sjukdomarna man vaccinerar för. Sambon vill ha vaccinering så det här blir inte lätt. Har pratat med folk som gjort vaccinering på några av sina barn och ingen vaccinering på de andra. De barnen som ej vaccinerades har varit friskare. Det är som sagt ett väldigt känsligt ämmne i dagens sammhälle, men jag känner att jag är på rätt spår och vet att motståndet är hårt. Studier har visat att de minskade sjukdomsfrekvenserna inföll innan man började med massvaccineringar, men det är inte den bilden läkarvetenskapen lägger fram.

• Ma Lu

Hej Lotass! Vilken busunge du har du också! Skönt att allt var ok på kollen

Ang vaccineringar så vågar inte jag låta bli efter att på närmare håll sett hur det gick väldigt illa då ett barn inte fått några vaccinationer. Därmed inte alls sagt att det måste var negativt att låta bli om man verklgien tror på det Själv är jag ju också lite nyfrälst på homeopati och tar som bäst medel mot sammandragningar. Det verkar funka hyfsat!

Nu är det inte många dagar kvar till bf!!!

Och jag är bara halvvägs...

• Maxie

Malu: ja nåt i den stilen blir det. Vad blandar du i couscoussalladen? Visst är det hummus man kan ha sesampasta i? Det gillar inte jag, tur att man kan avstå! Korv och bröd till barnen också va? På allergilistan står dill, persilja, selleri, mjölkprotein, nötter, fisk, ägg, stenfrukt, råa morötter bland annat...

• Maxie

Malu: REDAN halvvägs... Tiden kommer att gå så fort!!!

Nån som vet varför bebisens bajs och pruttar plötsligt börjar stinka efter att tidigare bara luktat lite syrligt? Han äter ju samma fortfarande. Och jag med.

Svar på tråden visparnas tråd # 6