• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Lotass

Malu: Ja det är verkligen ett svårt ämmne att ta beslut i, det finns ju historier åt båda håll.
    Tiden går verkligen jättefort, så kände jag oxå, bara halvvägs, och så är det helt plötsligt snart dags.

Blev nyfiken på vilket medel du tar mot sammandragningarna och i vilken dos?

Maxie: Stinkbomber, Det lät inge mysigt . Vill oxå veta varför.

Dags att ta bussen till MVC.

• Maxie

Lotass: nej men det är svårt att låta bli att skratta när de kommer, riktiga stämningshöjare!

Har just hittat en sajt med massor av allergimatsrecept. Tack internet!

• Ma Lu
    Maxie: i mitt hummusrecept är det sesamolja, inte pasta. Det är bara pyttelite så det är väl tveksamt om det gör till eller från Viktigare är att man har i rejält med olivolja så det inte blir stabbigt.

Det var ingen dålig allergilista Nu har jag inte gjort salladen sedan i somras men det blir lite olika varianter varje gång ebroende på vad som finns hemma Ruccolasallad blir gott och så det vanliga med tomat, lite gurka, paprika (om inte mina paprikaallergiker ska äta...). För att få maken att äta blir det fetaost, sen någon sorts bönor (t.ex. svarta bönor på burk) och så brukar jag riva i lite morot. Just det, persilja är också gott i... Man tager vad man haver

När jag ser din allergilista känns det plötsligt som att jag har det väldigt lätt med familjen när det "bara" är ena bonusen som kräks av allt som levt i havet, svägerskan som får åka till akuten med andnöd om hon får i sig minsta gnutta vitlök och också annars är känslig mot kryddor, svärfar som itne tål vitlök han heller och ingen utom jag klarar paprika annat än i pulverform.

Lotass: just nu tar jag Aconitum fem piller varje morgon. Tidigare tog jag Nux Vomica samma dos. Och innan jag blev gravid samt i början av graviditeten har jag tagit flera olika bl.a. för att motverka mf.
    * * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Hej!

Maxie! ett tips är att ha nån smaksatt olja i Cous-cousen så det inte blir torrt... förr gjorde jag alltid parikaolja, men nu har jag upptäckt värsta smarta grejen, blanda i aijvar! Blir skitgott! Och smidigt, bara öppna burken och i med det! Sen kan man ju ha i grönsaker av olika slag och koriander passar jättebra i cous-cous! Dessutom är cous-cous sallad drygt...

Jag brukar göra potatis sallad oxå med harricout vertes och rödlök... sen gör man vinegrettsås med dijonsenap i, kan även ha i fint hackad knaperstekt bacon!!!!! kanongott!!!!

Nu ska jag och petter ut i solen!

Kram

• jamis
    Malu: usch då så jobbigt att lille T började spy, men bollhav är ju såå roliga!

Maxie: Kanske kan den här sidan vara till hjälp www.allergimat.com/

Vi har tagit dagens promenad och köpt alla-hjärtans-dag present till min man. Mysigt! Har även gjort ett eget kort till honom.

Imorgon ska jag på återbesök på spec-mvc. Vet inte riktigt vad de ska kolla, kanske att snittet läkt.. sen är det föräldragrupp och sen vägning. Fullspäckad dag!
  • MallaMojs

Hemma från en promenad - första "riktiga" på lääänge Skönt med lite sol på näsan. Vi testade gungorna på gården också, en hit, men det finns bara en babygunga

Maxie - du behöver ju inte blanda ihop salladerna. Om du har allt i separata skålar så får folk plocka bäst de vill. Så brukar jag göra - ingen allergisk i min omgivning, bara j*vligt kinkiga

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

hej! Jag är här lite tillfälligt med lånad dator Min dator är hos en skum farmbror i lännersta med smutsig fleecetröja, rörigt hus och massa katter runt benen Men imorgon ska den vara fit igen till en billig penning.

Har varit utan dator i nästan 2 dagar och har varit sjukt effektiv. Uj vad mycket man hinner utan fl Har städat, pluggat, lunchat med kompisar och gått långpromenader. Men nu när jag lyckades få internet att fungera på lånedatorn är jag väl fast i träsken igen Är hemma och pluggar idag och M och E är ute på äventyr. M har inte riktigt vågat sig ut själv med E men idag tog han mod till sig. Pratade just med dem i telefon och det verkade gå fint för dem. Dock måste jag plocka fram pumpen snart. Egentligen borde man väl ta sig ut på promenad i det fina vädret men jag vet inte om jag ids utan vagn.

Maxie: Ja här kan det också lukta riktigt illa ibland!

Kerpet: Hur mår Petter nu då? Är han friskare? Har 3 andra kompisar som också fått RS, verkar vara väldigt vanligt i år. En stackare var tvungen att stanna på sjukhuset i natt

jam: Skönt att du fått sova bra i natt! Man känner sig verkligen som en annan människa

MaLu: Grattis till halvvägs! Jag gillar också sjal - vilken sort funderar du på?

Idis: Kul med Thailand igen! Inte allas avis

Lotass: Vilket datum är bf nu igen?

Håll en tumme för min syster som har ET imorgon. Blev 8 fina ägg igår så jag hopppas så innerligt att allt ska se fint ut imorgon.

nä nu måste jag plugga klart! Hej

• jamis

Hej Joyce Härligt att få så mycket gjort! Det låter som att du haft bra dagar.
    Jag måste ha gjort ett gott intryck med min hug-a-bub eftersom Malu var helt såld efteråt Men vilken sort har du? Hug-a-buben blir nog lite väl varm på sommaren. Stackars Adam är jättevarm när vi vart på promenad!

Svar på tråden visparnas tråd # 6