• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis
    Joyce: Jag har byxor, långärmad body och sockar och så knäpper jag jackan runt honom. Jag köpte ju en stor jacka när jag var gravid som funkar med bebis i sjal oxå

Nu ska vi till Danderyds sjukhus på återbesök.
  • zynk

ho hoooooo Gomorron, kaffet är serverat

Jag trodde vi försovit oss men klockan var ju bara 9 .

Jam lycka till ed ÅB! Är det läkarbesök för dig alltså? Verkar som att flera "fick" läkarbesök. Jag hade efterkontroll hos BM och hon gjorde inte ens en gynundersökning. Fast hade jag tjatat hade hon förstås gjort det.

• Idis 76

Zynk: Tack för kaffet!!!

Är hos mina föräldrar resten av veckan och ska bara vara.... på måndag tror jag att det blir Ullared!!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • jamis

zynk: japp, det blev läkarbesök och det visade att jag oxå kan knipa Sen att prata p-medel kändes ju en aning absurt!

• Kerpet1

Jam, kollade de ditt snitt oxå?

Ingen har kollat mitt... Har precis upptäckt att magen är deformerad... har som ett "hål" i magen och ingen känsel runt detta... ser skitskumt ut... sitter ett par cm över snittet...

Usch, jag som trodde att det fanns hopp om att magen skulle kunna se hyfsad ut igen, nu är jag nojjig...

Nej, nu är det matdax och sen ut i solen!

• Ma Lu

Hej i solen

Usch så läskigt med Alvas hoppgunga Det är ju sånt där som helt enkelt inte KAN hända (läs "får")! Jag som tyckt att hoppgunga låtit toppen...om mitt barn ska ha en kommer jag att skruva fast den med världens längsta skruvar

Vad bra att ditt åb gick fint jam Inget "wow" som för Maxie? Fast ja, ni tvingades ju ta nödutgången... Vad duktiga ni är som kan knipa! Jag kämpar på för det ska man ju och det ska ju vara så bra när man har foglossning men fasen vad träningsvärk jag får och sen sd Gör säkert nåt fel!

Haha, ja, som vi redan sade så känns ju p-medel inte som världens största bekymmer

Jag har också varit hos doktorn och fått ok-stämpel Vad som än blödde för 2,5 vecka sedan så syns det inte ett spår och livmoderhalskanalen är 50 mm(!), tappen sitter jättehögt och är hård och sluten Underbart skönt! Jag fick också min sjukskrivning förlängd till mitten av april så att vi kommer över "ödesveckan" ordentligt (den infaller i slutet av mars) och sen ser vi hur jag mår om jag kanske ska fnula runt på jobbet och inte göra någon nytta ett litet tag

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

Låter ju toppen MaLu

Ang hoppgunga så är det just hoppgunga och gåstol som är inblandade i flest olyckor med barn i hemmet

• Kerpet1

Hjälp!

Vi har både gåstol och hoppgungor som sagt... kanske tur att vi är "lata" och inte använder dom så mycket...

Jag har precis varit och köpt värsta chokladtårtan... här ska frossas!
    Har oxå köpt en present till Mr P från Petter... själv har jag gett upp möjligheten att Mr P kommer ihåg Alla hjärtans dag... hur man nu kan missa att det är det idag... tror dessutom att han har 13 spänn på sitt konto så möjligtvis kanske det blir en repris på de ruttna tulpanerna han köpt på statoil till mig för 2 år sen... Ha ha ha!!!!

Vad har ni med exemplariska män fått för nått fint idag då?

• Pess
    Kerpet1 skrev 2008-02-14 15:06:08 följande:
    Hjälp!Vi har både gåstol och hoppgungor som sagt... kanske tur att vi är "lata" och inte använder dom så mycket...Jag har precis varit och köpt värsta chokladtårtan... här ska frossas!Har oxå köpt en present till Mr P från Petter... själv har jag gett upp möjligheten att Mr P kommer ihåg Alla hjärtans dag... hur man nu kan missa att det är det idag... tror dessutom att han har 13 spänn på sitt konto så möjligtvis kanske det blir en repris på de ruttna tulpanerna han köpt på statoil till mig för 2 år sen... Ha ha ha!!!!Vad har ni med exemplariska män fått för nått fint idag då?
    Inte nåt....och jag ska iväg ikväll....Men vi ska iaf ut och äta på restaurang på lördag som kompensation....Alla tre

(till honom har jag köpt ett kort och ett vaniljhjärta på kondiset som han får smaska på i sin ensamhet till kaffet ikväll )
  • Maxie

Härligt med bra besked, Malu och Jam!

Pess: jag som trodde skötbord var det farligaste, där ser man... Vi har både gunga och gåstol och längtar efter att få börja använda dem...

Svar på tråden visparnas tråd # 6