• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

Hej MaLu! Hur är det med dig? Vad gör du allt mest på dagarna nu när du är hemma? Pluggar du fortfarande eller har du tagit en paus i det med?

• jamis
    Joyce: hälsa på svärmor låter väl som en bra ide

Malu: God morgon Skönt att det inte blåser lika mycket men kallt är det väl?

Malla: usch vilken jobbig natt

Jag ska nog ta mig ner till affären och handla lite... min man jobbar hemma idag så jag måste hålla mig lite ur vägen, annars vill han bara vara med oss Sen ska vi nog kolla på LOST
  • Ma Lu

Hej Jag gör lite ditt och lite datt. Tyvärr håller inte koncentrationen så bra för läsning men jag ska ta tag i det där. Annars skrotar jag runt och plockar lite i köket och med tvätt och annat lätt, tittar alldeles för mycket på konstiga program på tv och surfar Jag har lite ågren för att jag inte tagit mig samman och gjort slutuppgiften till höstens kurs men jag tror det inte var någon större panik... Annars pluggar jag inte.

Det är nog minusgrader för snön ligger ju kvar

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

Vilken dag - både  och snö !

Malla låter jobbigt med tre barn . Attans att inte sovahelanatten fortsatte att fungera . Tack för himla trevlig dag igår!

Joyce Tog du dig ut? Det blev ju snöstrom fast inne i stan har ni ju hus som stoppar lite av blåsten .

MaLu man SKA kolla på konstiga TV-program OCH surfa när man är gravid. Det enda man inte ska göra är att ha ågren över allt man inte gör .

• zynk

Ho hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo var är ni?

• Kerpet1

Här är jag... fastnat i ett dataspel, ajabaja... har inte gjort det sen jag gick över tiden...

• Mamsen68

Jag är här har köpt lite nytt till scrap ( tror jag har blivit scrapberoende)

sen har jag faktiskt bakat bullar och tårta i kväll har en tjej som blir 18 i morgon och jag´lovar hon kommer bli super glad för sin present Nya nintendo(WII)

Vet ni jag har en sån stor dotter ( snart 19) som ska flytta hemifrån HJÄLPFörvånad
    och redan om en månad vi har väldigt mycket separations ångest båda två går mest och kramar varann.

Nä nu är det iaf nattinatt får nog gå upp vid 5 som vanligt.

kram

• Joyce

Godmorgon!

Jag var så duktig och gick och la mig i tid igår så nu känner jag mig riktigt utsövd Skönt. Sitter och funderar på vad man ska hitta på idag. Annars är det ju ok att fastna framför vintersporten på tv:n också. Fast jag var inne hela dagen igår så lite borde jag väl ta mig ut också. Ikväll kommer svärmor hit och ska sova över.

MaLu: Låter som att du har rätt sköna dagar! Bra, det är du värd

Mamsen: Oj, ska de redan flytta hemmifrån. Måste kännas konstigt!

Vad ska ni hitta på idag då? Ser ni på melodifestivalen? Jag brukar bara se den där sista omgången.

• zynk
    Kerpan Tänk va man gjorde mycket konstigt innan BF... Vilka tidsfördriv. Lite annat än nu!!!

Mamsen Tänk att flytta hemifrån - då är man STOR ju! Minns hur kul jag tyckte det var (men också lite ensamt i början fast jag var för stolt för att ringa mamma ).

Joyce melodifestivalen tycker jag ha tappat - det blir för många kvällar och mindre spänning  nu.

postar
  • zynk

...
    Alvisen höll på att käka upp hela tidningen. Tänk att det ska vara så gott. Alltid är det lite papper klistrat i gomen .

Svar på tråden visparnas tråd # 6