• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Maxie

Jag köpte en ask med geléhjärtan som jag skickade med honom till jobbet imorse eftersom jag "inte vill bredda min lagårdsdörrsliknande ända". Sen efter lunch har jag köpt mig 4 chokladkakor som ska inmundigas med andakt... Inte allihop idag dock! sparar väl nån till imorgon också.

• Pess
    Maxie skrev 2008-02-14 15:20:54 följande:
    Härligt med bra besked, Malu och Jam!Pess: jag som trodde skötbord var det farligaste, där ser man... Vi har både gunga och gåstol och längtar efter att få börja använda dem...
    Vi har oxå hoppgunga..... Och gåstolen är farlig om man har trappor som går nedför....(tydligen kan man inte lita på trappspärren)
  • jamis
    Malu, va skönt med förlängd sjukskrivning! Och skönt att det såg bra ut därinne

Kerpet: jo, hon kollade snittet, kände runt det och livmodern. Hon tyckte att det kändes väldigt bra runt snittet. Men va jobbigt det låter med din mage, det borde du få kollat upp.

Nu har vi vart på mamma-grupp och sen vägt Adam. Han väger nu 3735 gram och är 56 cm lång

Min man fick färskmalet kaffe och ett hemmagjort kort. Men han fick det igår Jag har inte fått nåt... förutom några kramar och några tårar när han läste kortet jag skrivit. Det räcker för mig
  • jamis

Gick just in i köket och där står en bukett, jättefin och ett kort med en trisslott Va gulligt!

• Kerpet1

Den deformerade magen kanske kan bero på fetma oxå... ska ge den några kilos nedgång till och kanske lite träning, men fortsätter den se ut så där så ska jag nog kolla vad det beror på...

• Pess
    Kerpet1 skrev 2008-02-14 16:07:26 följande:
    Den deformerade magen kanske kan bero på fetma oxå... ska ge den några kilos nedgång till och kanske lite träning, men fortsätter den se ut så där så ska jag nog kolla vad det beror på...
    Jadu...Min är inte heller särskilt tilltalande Och jag har ju miljoner bristningar på det hela oxå
  • Joyce

så gulliga män ni har Jag förväntar mig ingenting och har heller inte fixat nåt. Vi brukar inte fira dennna dag. Känns helt ok. Ett år ´fick jag en ros som han fått utdelat av sossarna på tunnelbanan. Haha, inte så romantiskt.

MaLu: Skönt!

Och bra med era återbesök, jag ska på mitt på måndag. Jag trodde att de alltid gjorde gynkoll men så är alltså inte fallet?

Uj jag höll på att blåsa bort på min promenad idag. Fick krampaktigt hålla fast vagnen när jag gick över västerbron.

• Pess

Åh, jag vill så gärna se bilderna från babysimmet i måndags...De skulle läggas ut på hemsidan....Men NÄÄÄÄÄR?

• Joyce

jag har också lite schyssta bristningar kring höfterna. jaja smällar man får ta - vi har ju finfina barn också

Svar på tråden visparnas tråd # 6