• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis

God morgon!

Idag skulle jag lämna blodprov, men när jag kom till vårdcentralen var det fullt med snoriga människor så jag gick ut igen. Får göra det en annan dag.

Imorgon ska vi möta några vänner på Arlanda, bara en liten stund, när de byter plan. Är det väldigt dumt?  En av de är visst förkyld oxå...

Adam har haft ont av gaser nu i 3 dar... undrar om min mjölkfria kost inte fungerar. Fast det är inte konstant...

Malu: usch då inte läsa sånt!

zynk: va trist att det var inställt. Gick vägningen bra?

Idis: tack för kaffet! Hoppas ni hittar nåt bra

• Ma Lu

Hej jam! Svårt att veta hur man ska göra med folksamlingar och förkylda. "Gammal" förkylning ska ju inte smitta och ni får väl ta med er handsprit och täcka in Adam Vårdcentraler är ju för härliga: är man inte sjuk när man går dit så blir man det när man är där!

Tack för länken igår (min dröm säng finns där ) men man kom bara till startsidan så jag vet inte vad du avsåg!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis
    Malu: jaså, finns din säng där ? Jag som trodde jag länkade direkt... det jag menade var Gripe Water, även kallat antikolikdroppar

Nu har ju inte Adam kolik, men ont av gaser har han Jag undrar varför det kom nu. Han mådde bra mån-fre sen har han haft ont i magen. Det enda annorlunda jag ätit är jordnötter, bananchips och kanske lite feta klyftpotatis. Kanelbulle oxå... Varför ska det vara så svårt för!
  • Pess

Zynk...BVC-vägning här med....Min "lilla" väger 9555 gr till sina 69 cm (Rund? Nääää )

• MallaMojs

Pess - åhh, rund å go. Mina är nog i samma klass ungefär, iaf min förstfödda

Jag har just hittat två jobb som jag kan söka = som jag är behörig till...men alla skriver så j*vla mycket om erfarenhet hit å dit så jag vet inte om jag ens har en chans, men söka ska jag!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

KLART du ska söka.....Är det inte lite brist på utbildade lärare? Jag håller tummarna...

• zynk
    Jam Man kan ju inte isolera sig helt! Det är klart ni ska till Arlanda. Vad jag vet är det bara "vänliga baciller" a la sempers magdroppar som har bevisad effekt mot kolik. (Fast nu var det ju inte det han hade). Svårt att veta ju varför de har ont/skriker. Jag tror inte Alva hade ont i magen men hon gnällde (o gör än) när hon inte blev tillräckligt mätt.

Pess Har redan glömt vikten. Får återkomma. Va roligt att Lovisa verka äta så bra .

Här är det gnäll igen - hon vill inte äta och då blir man ju kinkig. Och sen blir man arg när man inte får leka med kaminen . Babblarna var roliga bara en liten stund. OJ va ARG man kan va!
  • Idis 76

Idag bjuder jag  på tårta, bara att ta för sig!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk

Oj oj här blev det för mycket gnäll för mig så jag flydde hemmet när M kom hem - till city gross som är min hataffär. Det har blivit alldeles för lite egentid för mig och det känns svårare och svårare. Nu ska vi försöka införa en ledig egen-kväll i veckan. Lite mjukstart först.

Pess LBoll A vägde 8675g till 69cm . Så går det om man inte äter. Fast hon är ändå rund och go. Får väl ge grädde och smör så hon blir nöjdare också .

Malla Rätta tag - det är klart du ska söka!
    Har ju glömt - vem är förstfödd?

• zynk
    idis tack för tårta! Fyller du år?

Måste berätta: efter att A varit extremgrinig på em så satte jag på babblarna och OJ va hon krälade sig framåt mot datorn (som stod på golvet). Vi flyttade datorn längre och längre fram. KUL! Nu sitter hon i hoppgungan och är glad. Hon har väl en trist morsa som inte orkar leka - klart man blir grinig då .
Svar på tråden visparnas tråd # 6