• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Malu, det finns schyssta ammnings-linnen på HM, hänger vid gravidtrosorna...

• jamis

Japp, rätt låt vann Jag gillar bröderna R.

Och inatt har vi fått sova, så skönt! Tack zynk för din empati
    Nu hoppas jag att A tillåter mig att ta en dusch innan min man går, han e borta idag från 10 till 14. Trist!

• Ma Lu

Duktig Adam som låtit sin mamma sova Du får skaffa en vattensjal och ta med honom i duschen Nu kommer pappa strax hem igen!

Kerpet: det är precis de linnena jag siktat in mig på Trosor kommer jag också bli tvungen att köpa nya om ett tag är jag rädd. Vet att många tycker det går bra med vanliga trosor som är lite större och visst går vissa bra iom att jag alltid kör hipstermodell men jag fixar inte kanter som trycker det minsta mot magen! Hittade jättebra megalåga gravidtrosor på Lindex rea men de hade bara storlek S och det vete tusan hur länge det funkar trots att jag hittills har en typisk "pojkmage" så det är bara magen som pluttat ut men resten av kroppen har nästan slankat av På kalaset igår skrattade vardinnan åt mig och sade det såg ut som jag svalt en hel vattenmelon - och det är nog inte långt ifrån sanningen

Jam: visst var det kul med bröderna R! Både de och Sanna var så uppritkigt glada över att vara vidare A tyckte det var för mycket falsettsång men det störde inte mig för de hade så snygga övergångar till normalt röstläge. Lät nästan lite som Mikas Grace Kelly

Nähe, nu kommer svägerskan strax inom på badrumsinspektion

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Morrisen

Jepp, definitivt skönt att inte Carola gick direkt.
    Har väldigt svårt för personer som ska bota homosexuella och som föreslår en hysterisk och nedbruten människa som just blivit våldtagen att de ska be, snacka om att ta tag i sakerna.

Här har vi inga bajskalas, våran bleb spyr istället.
    Det är något helt otroligt, igår så gick det åt 7 ombyten till henne, 4 till mamma, skurning av hallgolvet och skötbordet samt soffa och tvättning av kuddar och filtar. Suck!

Våran bleb står sig inte så länge mellan målen så det blir inte så mycket sammanhängande sömn. Max 6 timmar om man har tur och då somnar hon oftast inte direkt efter förra målet heller.
    Nu är hon 3 månader och äter ersättning, hur står sig era barn och vad äter de?

Angående det här med religion så funderar min man och jag på att starta en sekt, mest för att dra in lite pengar för de flesta sektledarna får ju minst vart 10:e som klienterna tjänar.
    En annan idé är att fixa en ordgåta med ett helt påhittat ord som ingen kan lösa och därför kommer folk att få ringa i all evighet och vi behöver aldrig betala ut några vinster.

• jamis
    Malu: Ja, jag såg inte så långt att jag såg hur glada bröderna blev men läste i Aftonbladet idag Och de känns inte så givna och då är det roligare. Jag tyckte nog oxå att det var lite mycket falsett men jag gillar de iaf S tyckte oxå att det påminda om Mika. Jag har ingen aning Generad

Snart kommer S hem och sen kommer en kompis på besök - ska bli kul. Hoppas jag. Har inte träffat henne på några år.

Det bästa av allt är att Adam ligger i sjalen och sover och rapar omvartannat Vattensjal vore bra för det blev ingen dusch imorse Tur att jag har sånt bra hår för nu är det inte tvättat sen en vecka och det syns knappt! Duschat har jag gjort däremot men håret kräver liiite mer tid
  • jamis

Ja bajskalaset tog slut igår. Idag är det kräk-kalas här oxå En riktig kaskad-spya kom det på mammas pyjamas imorse.

Men vi väntade lite med att byta kläder utan gjorde det några spyor senare (De kom ganska tätt).

Morrisen: Får hon bara ersättning? 6 timmar tycker jag låter jättebra! Här är det max 4 timmar på natten, annars max 2 timmar på dagen mellan målen. Och min son lever enbart på mammas mjölk nu sen drygt en vecka tillbaka. Vi gav lite ersättning förut men nu räcker visst min mjölk.

• Mirren

Vi har två timmar mellan målen på natten - och det går det också.

• Mirren

C ammar och äter frukost (havregrynsgröt) mellanmål (banan och/eller smörgås), lunch (pasta eller potatis med tillbehör), mellanmål och gröt (risgryn) till kvällsmat. På nätterna ammar han bara. Inatt 23, 01, 03, och 5.30.

• jamis

Hur funkar det med mjölken när man börjar med vanlig mat? Sinar den inte fort?

• Mirren

Jam, det har nog att göra med hur mycket bebisen ammar - hur mycket mjölk som produceras. C ammar nästan lika mycket fortfarande, men han behöver vanlig mat också. Enligt Amningshjälpens hemsida så produceras det 10 gånger så mycket prolaktin om man nattammar - så jag har svårt att tro att det skulle sina i första taget. C äter inte oftare nu än tidigare heller.

Svar på tråden visparnas tråd # 6