• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • ProPPens

Hej!!

Länge sedan jag var inne, har inte orkat sitta här så mycket men jag hoppas bli piggare. Imorgon ska vi till bm så då får vi se om det är järnvärdet som spökar. Hoppas på att få höra ett fint tickande hjärta!! Vi var på stora UL i förra veckan, det var så fantastiskt. Tänk vad mycket man kan se. Hon som gjorde vulet visade precis allt hon tittade på och berättade vad vi såg, kändes jättebra. Längtar efter nästa UL redan!! Min foglossning har lättat lite efter att akupunkturen har kommit igång. Är iallafall mer rörlig än tidigare, har inte så ont lika ofta heller. Däremot börjar jag undra om jag inte fått sammandragningar... Men hur känns det?? Ni som vet!!! Det jag känner är ungefär som mensmol/magkramp och magen känns spänd.

Jam Tur att du har sånt hår här behövs tvätt nästan varje dag... Hur ska det funka tro?? Jag ska iallafall klippa av lite av håret snart så det blir kanske bättre då.

Äntligen!! BF080706
  • Pess
    jamis skrev 2008-02-17 15:55:02 följande:
    Hur funkar det med mjölken när man börjar med vanlig mat? Sinar den inte fort?
    L har ätit mat sedan 4 månader tillbaka....Sedan 3 veckor ammar hon bara nattetid....oftast inget på dagen alls....Men på natten klunkar hon och det rinner bredvid...Så länge de ammar någon gång på dygnet _brukar_ det finnas mat...Men mindre mängd såklart....
  • MallaMojs

Kikar in en sväng... Vi har varit hos min mormor över helgen och haft en katastrofnatt där... Jag är trött trött trött men de är för härligt, barnen eller nåt...

Jag ger nästan aldrig mat om natten - de har inte ätit om nätterna på en massa månader och då behöver de nog inte det nu heller. Det har ju visserligen hänt att flaskan åkt fram för att försöka lugna och söva om, men det funkar sällan numera - det är som om att Izabella drömmer ständiga mardrömmar eller något...

Jag kollar på Singing Bee, töntigt program men liiite kul också...sen hoppas jag på SÖMN!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

godkväll! Har läst ikapp men orkar inte riktigt kommentera ikväll. Är så trött att det nog blir sängen snart. Imorgon både föräldragrupp och sen återkontrollen. Fullt upp alltså

sorry egot, men jag återkommer med ny energi imorgon. Godnatt

• Morrisen

Mirren: Oj, ska nog inte klaga då med andra ord. Förstår inte hur du orkar men man har ju inget val o andra sidan.
    Konstigt nog så hänger man ju upp sig på de man hör talas om som sover hela nätterna och tror att så är det för de allra flesta, kanske inte är det då.

Bea äter bara ersättning då jag ända från början hade så dåligt med mat och problem med mycket känningar av min diabetes då jag försökte helamma. Fick då pumpa ur istället på fasta tider, men med de gånger per dygn som jag klarade att pumpa räckte ju inte så långt i matväg så till sist var det ingen mening längre.

Jepp, Proppens, magkramp med spänd mage det är med andra ord sammandragningar.

• Kerpet1

Gokväll! Helt slut... ska krypa nerhos mina prinsar nu... Godnatt!

• Idis 76

God morgon!
    Tittar in med lite  så här på morgonen. Jag, M och T ska nu ta en "sväng" till Ullared och se om vi kan hitta några fynd!! Hoppas att ni kommer att få en kanon bra dag!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Ma Lu

Morron! Tyst det är här idag

Här finns det ännu ingen bebis som gapar om nätterna men jag får ändå inte sova pga mardrömmar och andra drömmar Mycket på g i skallen nu Jag har drabbats av GBS-noja igen - antagligen för att jag lämnade odling för det i torsdags och väntar på svar. Och för att en tjej i en GBS-tråd ligger inne för för tidig vattenavgång och det är väldigt tveksamt om hennes bebis kommer överleva (hon var bara 21+4 tror jag när vattnet gick)
    Ja, jag VET, jag borde inte läsa sånt!!!

Tack för kaffet Idis men jag tror jag behöver en extra kopp ändå Ha det bra på er lilla "sväng"!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

Hej hopp!

Här har vi varit på BVC-vägning och var på väg till Musik i kyrkan - men det var tydligen inställt - igen . Jag som sett fram emot det så mycket. Alva gillar sång och rörelse. Nåväl vi får väl promenera istället. Biblioteket kanske?

MaLu Nä inte ska man läsa såna där trådar!!!! Fast jag förstår att det är svårt att låta bli.

Ååååååååååå Alva krälar bland sladdar nu igen . Trådlös dator???? Jo tjena...

Svar på tråden visparnas tråd # 6