• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Idis 76

Zynk: Ja det har visst gått ett år sen sist så nu äår man lite äldre igen....

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • jamis

Grattis Idis! Och tack för tårta!

zynk: va skönt att A inte var lika gnällig när du kom hem

Här har vi en Adam som INTE vill sova. han är så trött men bara skriker och gnäller. Nu är han i bärsjaen hos pappa, men vägrar komma till ro Hur ska man göra så han slappnar av och somnar... har jag ätit för mycket godis idag kanske...

• zynk
    Jam jag tror inte det har med vad du ätit att göra. Men visst skulle man vilja ha en bruksanvisning ibland. Och tänk att det ska vara så hemskt att somna... STYRKA till er båda (eller... alla tre förstås)!
  • jamis
    zynk: nej... det har det nog inte. Men man vill ju gärna ha en förklaring och "gör-så-här-så-somnar han/slipper-ont-i-magen".
  • MallaMojs

Grattis Idis

zynk - Cornelia är hela 4 minuter äldre. Hon var också minst när hon föddes, vägde under 2 kg lillfisen, men nu är hon nog ruskigt nära tvåsiffrigt

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

grattis idis

Härligt med era små som närmar sig tvåsiffrigt. Erik väger nog närmare 7 kg tror jag, han ska vägas på torsdag så då får vi se.

jam: Kramar till er, hoppas på en ok natt så att du får vila lite

Var på föräldragrupp idag. Vi var bara 3 st och det var väl sådär. Får väl se hur det artar sig sen. Sen var jag också på återbesöket, allt såg fint ut och nu har jag fått ok-stämpel och pratat preventivmedel (som att det är lönt liksom)

• zynk

Hej Joyce! Skönt att allt var ok. Vadå ska ni inte ha prev-medel .

Mina älsklingar har lagt sig - och nu börjar mina linser gro igen. Natti natti!

• Ma Lu

Grattis Idis Vilken bra dag du fyller på! Min farfar skulle fyllt 90 idag om han levt Han var en cool gubbe så det är bra att fylla samma dag!

Tyvärr kan jag inte riktigt tycka synd om er som har gnälliga och icke-sovande bebisar Ni får gärna påminna mig om det om ett halvår eller så

Grattis till ok-stämpel Joyce

Har klippt makens hår ikväll och är rätt slut i ryggen och benen. SÄngen kallar!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden visparnas tråd # 6