• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Ma Lu

Morron

Måste vara svårt att klippa navelsträngen en andra gång, Mamsen Du kan ju trösta dig med att man ofta är rätt noga med att komma hem och hälsa på ofta den första tiden som utflugen - förutsatt att hon inte flyttar så långt! Iaf jag var hemma sgs varje helg första tiden. Men så hade jag ingen tvättmaskin heller

Joyce: vi brukar kolla rubbet av Melodifestivalen Däremot brukar vi inte ringa och rösta och hålla på! Igår tittade jag faktiskt på någon förhandstjosan i min ensamhet och konstaterade att jag msåte titta. Bröderna Rongedal (?) som är med ikväll är mina storfavoriter De är lite doldisar som har körat en massa och så vet jag att de brukar köra krogshower etc. men sen "slog de igenom" när de var med i Så ska det låta Faktum är att när de var med i SSKL sjöng de en låt så fint att maken började gråta Nu var det Elmas begravningslåt, men ändå! Dock ingen risk för tårar ikväll för de skulle ha nåt discodunk

Maken var ute och svirade inatt (lick-off med kunder) och ligger rätt däckad trots att han var icäng vid tre. Jag vart ltie småpurk när han kom för han hade ryslig hicka (ingen gosig bebishicka där inte) som jag tack och lov lyckades bota honom från Inte med att skrämmas direkt utan genom att oförutsett littla honom på magen en stund Han är tokkittlig och därför kittlas jag aldrig annars men det gjorde susen! Det gäller ju att bryta rytmen på kramperna i diafragman

I em ska vi på bar mitzva-kaffe till bekanta vars son fyllt 13. Det är rätt kul. Det var lite synd att min läkartid i torsdags krockade med ceremonin i synagogan! Det hade varit spännande! De är inte utövande judar annars så jättemycket men bar mitzvan är jätteviktig som symboliskt slut på barndomen - ungefär som konfirmationen förr.

Nu ska jag sluta bladdra strunt som ingen porkar läsa eller är intressenrad av!

Just det, för att få in lite om älsklingsämnet amning så fick jag igår en påse med amningsinlägg och en amningströja av syrran

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Vår underbare son somnade 4 inatt. I bärsjalen som min man bar på. I 2 timmar. Han somnade vid 6-tiden imorse. Adam verkade ha så svårt att komma till ro Ville bara äta konstant!

• zynk
    MaLu du får gärna bladdra en massa strunt! "lick-off" jag hoppas du stavade fel . Du låter nöjd och glad - jag blir så glad när jag hör det! Amningstillbehör ja - det kommer behövas. trodde aldrig det skulle vara sånt pyssel med det (fast för en del funkar det ju bra utan alla tillbehör).

Adam på natten ska man SOVA!!! Och helst utan tutte!
  • Ma Lu

Men Adam då... jag trodde vi pratat klart om det där med sovandet i veckan! Iaf ska man låta sina föräldrar sova så de hålls snälla

Zynk: Hehe, så det kan bli med ett litet feltryck! jo, jag är rätt nöjd och glad så länge bebis bökar runt så det syns utanpå, jag inte har för mycket sd och det inte kommer mer blod. Mer kan jag inte riktigt begära. Och amningsgrejerna hoppas jag att jag behöver Amningskläder känns ju lite stort att skaffa nu men jag vet ju att om det ska bli någon amning så behöver jag lite sånt. Med två stora bonussöner (fyller 17 och 12 snart) är jag inte helt bekväm med att gå runt ens här hemma med flashade tuttar hur som helst Jag har två tröjor nu men båda är långärmade. Har funderat på att satsa på ett par amningslinnen från HM (såna där som finns i vitt och svart) och sen nåt sommarplagg som är mer klätt. Just nu lääängtar jag mest till vecka 25 ungefär då jag sagt att vi kan ta hit bebiskläderna som vi får av syrran De flyttar precis i samma veva så då blir det liksom naturligt att vi tar både vagn och kläder då! Det känns helt olikt förra graviditeten när jag våndades och inte ville titta på vagnar eller fundera på kläder. Nu vill jag ha ALLT och helst igår! Var och tittade på stokkesäng igen (en sån där oval som går att bygga ut) och funderar på om inte det kunde passa oss bättre än vagga+vanlig spjälsäng. En stokkesäng är jättefin - men jättedyr

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Minna72
    Ma Lu skrev 2008-02-16 12:57:23 följande:
    Men Adam då... jag trodde vi pratat klart om det där med sovandet i veckan! Iaf ska man låta sina föräldrar sova så de hålls snällaZynk: Hehe, så det kan bli med ett litet feltryck! jo, jag är rätt nöjd och glad så länge bebis bökar runt så det syns utanpå, jag inte har för mycket sd och det inte kommer mer blod. Mer kan jag inte riktigt begära. Och amningsgrejerna hoppas jag att jag behöver Amningskläder känns ju lite stort att skaffa nu men jag vet ju att om det ska bli någon amning så behöver jag lite sånt. Med två stora bonussöner (fyller 17 och 12 snart) är jag inte helt bekväm med att gå runt ens här hemma med flashade tuttar hur som helst Jag har två tröjor nu men båda är långärmade. Har funderat på att satsa på ett par amningslinnen från HM (såna där som finns i vitt och svart) och sen nåt sommarplagg som är mer klätt. Just nu lääängtar jag mest till vecka 25 ungefär då jag sagt att vi kan ta hit bebiskläderna som vi får av syrran De flyttar precis i samma veva så då blir det liksom naturligt att vi tar både vagn och kläder då! Det känns helt olikt förra graviditeten när jag våndades och inte ville titta på vagnar eller fundera på kläder. Nu vill jag ha ALLT och helst igår! Var och tittade på stokkesäng igen (en sån där oval som går att bygga ut) och funderar på om inte det kunde passa oss bättre än vagga+vanlig spjälsäng. En stokkesäng är jättefin - men jättedyr
    Åh det låter så himla härligt MaLu med din framåtanda!! Jag rekommenderar varmt såna där amningströjor där framdelen på tröjan liksom "går i kors". Jag köpte ett par billiga långärmade på H&M som jag använt hur mycket som helst! Redan under graviditeten, när jag ammade och faktiskt fortfarande.
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Kerpet1

Halloj!

Här har jag och Petter syndat med lunch på pizzeria... fast vi har promenerat oxå!!!

Va kul med Bar Mitzva!!!! Blir det ringdanser oxå? Älskar Judiska fester! Det är lite mer drag än våra konfirmationsfester och bröllop! Känns dock lite krångligt att konvertaera till Judendomen för festernas skull... Skulle ju inte heller vilja låta bli att äta bacon och havskräftor, och kanske inte låta dem skära i Petters pillisnopp...

Vi har nyss haft bajskalas här, oj oj oj, var kom de mängderna ifrån????

• jamis

Här är det oxå bajskalas idag. 3 stora lass men så åt han ju hysteriskt mycket inatt!

När vi bytte senaste bajsblöjan skrek han så hysteriskt att han nästan tappade andan Bajset hade runnit utanför oxå så vi var tvungen att bada en skrikande bebis. Jag mår verkligen dåligt när han skriker och jag bara sovit 4 timmar...

• zynk

Jam Sånt där hysteriskt skrik är så svårt att höra! Det skär i hjärtat så man bara vill slita fram tutten. Och med så lite sömn blir allt mycket jobbigare. STYRKA till dig!

Apropå bajskalas så har M satt stopp för mer katrinplommonpuré - gissa varför .

Vann rätt låt?

• zynk

Ho hoooooooooooooooooooooo det är bara ugglan som är här. Sover t o m Kerpan?
    Vi funderar på att skippa skötbordet snart för Alvisen är så himla vild. Nu förstår man att det kan hända olyckor. Men hu va jobbigt att stå hukad på golvet istället.
    Hur som helst är hon alldeles underbar och nu ska jag lägga mig brevid henne (har spjälisen alldeles vid min sängkant).
    vild

monolog...

• Ma Lu

JAAAA!!! Rätt låt vann Twinsen där var ju mina stora favoriter och Sanna sjunger bra men hade ju tyvärr en hopplöst platt låt. Nånting mitt emellan James Blunt-plagiat och Celine Dion Dessutom är jag själaglad över att Caroladuon inte gick direkt till Globen Snacka övergödd kanariefågel Hon lät däremot väldigt olikt sig! Tyvärr överrröstade hon ju Andreas Johnsson helt och hållet men hon lät inte som en strypt struts som hon brukar utan som någon slags Sanne Salomonsen-wannabe... Märkligt.

Jaja, jag ska avsluta min överentusiastiska analys

Kan meddela att bar mitzvan var väldigt svensk med drömtårta, kladdkakemuffins och massa andra mumsiga bakverk men inte ett danssteg så långt ögat nådde Far i huset är uppväxt i Israel och mor är faktiskt rätt nykonverterad till judendomen. De har bott i Israel i perioder men yngsta barnet pratar inte ens så bra hebreiska. De är en väldigt vanlig svensk familj och firar t.o.m jul (dock bara den hedniska varianten med klappar och utan skinka och julotta )

Minna: ja, jag har insett att jag kommer kunna använda vissa gravidtröjor sen med (just de här med omlott) men något svalare behövs nog också.

Hihi, Alva ser ut att flyyyyyga

Nu ska vi sova. Nattinatten

Svar på tråden visparnas tråd # 6