• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Nä va ledsen man blir när man hör sånt Mirren. Stackars din mor! Så ska ingen behöva ha det.

• Kerpet1

Här samssover vi oxå, och varken jag eller Mr P vill att Petter ska sova i sin säng! Det är ju störtmysigt att ha honom där! Sen sover vi alla tre jättebra!

Sen finns det ju dom som förskräkt säger "men hur blir det då med syskon?" Jag svarar då "Det är lugnt! vi har dom i frysen" Då kan de inte säga så mycket mer...

Mirren! Här är det allt annat än mysigt när Petter gräver i håret... Han drar hårt och gärna i underhåret, han tycker tydligen det är skönt och gör det gärna innan han somnar... funderar allvarligt på en mycket kort frisyr...

JAG sov hos mina päron tills jag konfirmerade mig!!!! Nja, nästan iaf... men jag tror att jag fick det från början, syrran sov där oxå... Pappa brukar säga att det finns inget bättre än att ha små barn i sängen, då sover man bäst...

• Pess

Precis som L Underbart....Helst klistrad intill mig...mage mot mage, ansikte mot ansikte....svettigt och mysigt (och en mor med nackspärr o ryggskott men MYCKET förälskad) Fy så hemskt med din mor

Mirren skrev 2008-02-26 17:50:43 följande:
    .Dessutom så har C börjat sova på sida och med jämna mellanrum så klappar han mig på kinden och gräver in händerna i håret. Härligt!
  • Pess

Jag sov oxå läääänge mellan mina föräldrar....vet inte om det var så okej egentligen Iaf inte när jag började närma mig tonåren

• MallaMojs

Här samsover vi på tvång med, som tur är, bara en utav kidsen. Jag sover skiiitdåligt när hon ligger bredvid, men kanske börjar jag vänja mig. Izabella har dock börhar rivas, nypas och sparkas en massa

Ni som är proffs ska man skriva med lönekrav i jobbansökningarna? Man ska ju inte skicka med referenser och betyg i detta läge, men vad tror ni??

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Jag hade inte gjort det Malla. Ta det öga mot öga efter att de fattat tycke för dig

• zynk
    MallaMojs skrev 2008-02-26 18:09:25 följande:
    Här samsover vi på tvång med, som tur är, bara en utav kidsen. Jag sover skiiitdåligt när hon ligger bredvid, men kanske börjar jag vänja mig. Izabella har dock börhar rivas, nypas och sparkas en massa Ni som är proffs ska man skriva med lönekrav i jobbansökningarna? Man ska ju inte skicka med referenser och betyg i detta läge, men vad tror ni??
    Nä löneförhandla gör man väl när man fått jobbet. Alltså innan man skriver på .
    Jag har nog skickat referenser o betyg direkt men det är ju olika från jobb till jobb. Det brukar väl stå i annonsen (om det finns nån sån).
    Håller tummarna för att du får fler jobb så du kan tvinga fram en bra lön .
  • Joyce

MM: Håller med övriga, inga lönekrav i ansökan om det inte specifikt efterfrågat det.

Vi samsover inte just nu och jag tycker att det är skönt (vi gjorde ju det i början). För det första så verkar E sova jättebra i spjälsängen och sen sover jag såå mycket bättre om jag får sova själv (jag har lite sömnproblem och sover väldigt lätt och har svårt att somna om om jag vaknar) så jag hoppas att det håller i sig. Men om han sen inte vill sova själv så får han sova med oss. Sen så är det bra att vi kan använda andningslarmet vilket också gör att jag sover bättre. Men vi gossover alltid tillsammans en stund på dagen

• Joyce

förövrigt så har Erik varit ovanligt grinig idag. Ville enbart bli buren och underhållen hela tiden. Annars grin och skrik. Försökte mig på att duscha och ha honom i babysittern men så fort duschdraperiet drogs för så blev det gallskrik och tårarna sprutade. Så brukar han verkligen inte vara. Men det kanske är en fas...

• Joyce

Förresten är det nån som brukar sälja saker på Tradera? Vad ska man tänka på? Jag har bara köpt men nu tänkte jag försöka mig på att sälja nåt också. Fula kläder som Erik har fått som vi aldrig använt. Haha vilken hemsk människa jag är. Men vissa saker vägrar jag ta på honom.

Svar på tråden visparnas tråd # 6