• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Halloj!

Joyce; va tråkigt för din syster, får bara hoppas att det inte är krösa då!!!! Vilken dag är hon på?

Här har vi faktiskt haft sovmorgon, Petter somnade om efter morgonvällingen och vaknade inte förrän 10!!!! Då kom det två killar som skulle spola stammarna, så nu luktar det skit i hela lägenheten.. blääääääääääääää!
    Petter var mycket nyfiken på vad de höll på med, ha ha ha!

Missade träningen i morse och när jag skulle boka ett kvällspass var allt fullt, trist!!!! Men på torsdag ska jag släpa mig upp 6:30 när bokningen satrtar så jag är garrad en tid.

Va ska ni göra idag då? Själv borde jag ta mig till Arninge och babyland där, de har lagt undan sittvagnstyg till mig, dessutom till halva priset... men hur faan ska man ta sig dit,kommunalt???? Ska ringa runt och kolla om babyproffsen har nått på närmare håll till bra priser...

• Kerpet1

Har fixat skjuts! Skönt!!!!!

Har nu pröjsat räkningarna, blääääääääääää! Men så har jag länsat Mr P´s konto oxå! Han fick betala mest, så nu är jag hyfsat rik ändå... känns bra!

Ses senare!

• zynk
    Morsning!

Ännu en katastrofnatt. Eller nä jag ska inte säga så för vi har sovit rätt mycket men sönderhackat. Rädd att Alvisens goda nattsömn är ett minne blott fast hoppas på att det bara beror på förkylningen.

Joyce Ja man får verkligen påminna sig om hur bra man har det som äntligen fått barn efter lång kamp. Hoppas din systers misstankar är fel!

Kerpet Va skönt att han sov så gott! Oj måste man boka så där tidigt? Jag tänkte ta ett pass på torsdag också. Men hur ska jag orkar upp så tidigt för att boka ?
    Vad blev det för färg på tyget?

Jag väntar på en kompis som ska titta förbi - och hon tar med sig sushi ! Vilken lyx!
  • zynk
    Malla Va skönt att åka bara ni två! Fast jag kan tänka mig att det känns konstigt. Vad ska man prata om - om inte om barnen liksom.

Apropå det så känner jag att alls kretsar kring Alva. Så nu måste det bli ändring. Klart att hon alltid kommer i första hand men i sann AnnaW-anda måste jag hitta en sysselsättning bara för mig. Alltså inte bara slötittande på TV... Vore intressant att höra hur ni andra tänker? Hinner ni med nåt annat?
    Just nu är iaf Alva väldigt upptagen men något synnerligen viktigt. Hon bankar en leksak i golvet och pratar med den - väldigt allvarlig och bestämd. Kul att studera.
    Och så säger hon Mmmmm mama - jag kan bara hålla med, hon har en väldigt god mamma .
  • Idis 76
    Nu behöver jag hjälp tjejer!

T har blivit sååå dålig på att sova på nätterna, har inte fått många timmars sömn dom senaste nätterna, fattarinte vad hon har börjat med.
    Så här ser vår kväll/natt/morgon ut.....

Hon somnar hos oss i soffan mellan 20-21 och ikväll ska jag försöka att få henne att somna i sängen och inte hos oss, kan ju vara en bra början. Sen sover hon bra i ca: 3 timmar, vi kanske ger henne nappen någon gång bara. Efter 3 timmar så börjar det, hon skriker så fort nappen åker ur och jag hoppar upp, hinner tysta henne och hon somnar om, jag lägger mig och ligger i max 10 minuter och sen är det samma visa tills vi ger upp och tar henne till sängen. Detta brukar funka men inte fullt så bra. Hon vaknar fortfarande flera gånger, det går hyffsat bra om hon får sova själv med mig i en annan säng. Idag så gav jag upp när klockan var 4.30.
    Hon sov bara två gånger på dagen igår och då var det bara 30 min styck och hon somnade närmare 21 så hon borde varit skit trött...
    Vissa gånger slutar hon bara att skrika om hon får amma och det kan räcka med 1 min...

Har ni några bra råd för jag är så trött att jag orkar inte med mer såna här nätter.
    ♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Pess

Sorry Idis.....Kan inte hjälpa för L blev likadan....Hon var en mästersoverska mellan 2-5 månader....Sov HELA långa nätter utan uppvak...Sedan blev hon som din T och nätterna är fortfarande lite "stökiga" Det enda som funkar här numera är samsovning, något vi inte gjorde i början....

Hon börjar natten i egen säng från ca 20.....Omkring midnatt vaknar hon första gången och ammas...Sedan är det vår säng som gäller med ett antal uppvak...Men jag tror de behöver det i denna ålder....Separationsfasen. Kan det inte vara det som är på intågande för T? Att hon behöver kolla att du är kvar?

• Mirren

Jag undrar om det är något utvecklingsstadium de går igenom? Casimir är missnöjd med allt känns det som och på nätterna sover han oroligt och vaknar ofta. Dessutom blir han lätt rädd och vill bli buren hela tiden. Själv måste jag erkänna att jag både är lite ledsen och ganska trött. (Kommer in från en promenad i hällregnet).

Idag var jag till och med så slut på energi att jag äntligen masade mig iväg på öppna förskolan. Det var jättetrevligt, speciellt personalen, men de andra mammorna verkade lite ---öhh--- pretantiösa. Kändes som att jag inte levde upp riktigt till hur en Mälarhöjdsmamma bör se ut och bete sig. Dessutom verkade alla andra känna varandra Gnäll, gnäll. Nej nu ska jag gå och äta bulle.

Kan ursäkta mig med att jag inte sov något inatt förrän klockan fyra och då drömde jag en mardröm om att mina handledare undrade vad jag gjort sedan vi träffades sist - och att jag hade fått en ny handledare som inte bara var yngre än jag utan dessutom hette Jimmy (skolans buse när jag gick i högstadiet).

• Idis 76

Pess: Det kan ju vara så för hon är otroligt mammig.

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Pess

Mirren: Vi var i dina trakter och promenerade i söndags......och fikade på Lyran....

• Mirren

Pess: Nästa gång du är i mina trakter kan du väl slå mig en signal så kan vi promenera tillsammans! Det finns ett annat bra fik som jag verkligen kan rekommendera "Nästan Hemma".

Svar på tråden visparnas tråd # 6