• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

Kerpet: Kul med brallorna! Skönt när man märker skillnad Appropå träning så såg jag ett program med Dolph Lundgren (Ja han ) och han hade en träningsdevis som var "allt är bättre än inget" - så går man en liten promenad så är det iaf bättre än att inte göra nåt... typ, det brukar jag tänka på.

Angående PT så fick jag berätta vad jag hade för mål med min träning och hur mycket tid man ville lägga ner och sen så lägger hon upp ett program med övningar och träning man ska göra. Så blir det uppföljning nästa gång osv. Hon går även igenom alla övningar så man gör rätt osv.

• jamis

kerpet: så kul med all shopping!

jag ska till bvc idag för att kolla om det är torsk... A låter täppt i näsan nu oxå, inte kul

• Joyce

jam: Hoppas han inte blir förkyld! Har du koksaltnäsdroppar hemma? (renässans heter det på apoteket)

• Joyce

Jag ska iaf ta mig ut idag, ser ju ut att vara superväder ute. Ska träffa en gammal jobbkompis för promenad och fika

• jamis

Jag får nog gå en tur förbi apoteket. Har inget sånt hemma...

Joyce skrev 2008-02-28 10:21:07 följande:
    jam: Hoppas han inte blir förkyld! Har du koksaltnäsdroppar hemma? (renässans heter det på apoteket)
    Kul med promenad och fika! Det är ju verkligen strålande väder
  • Lotass

Hej! Nu har jag fått lite tid vid datorn. Mallas fika är en färdknäppare.

Hoppas Mirren hittade ut på vägen igen.

Det blev en kille på 4090g och 55cm lång innan lunch den 15/2.

När värkarna startade strax efter midnatt så tog det 3h så var jag öppen 7cm. Ngn profylaxandning känndes det som jag knappt han med, tjatade till mig epiduralen och det blev sugklocka till hjälp när jag varit öppen helt i 3h med avstannat värkarbete. Moderkakan satt fast så det blev operation direkt efter. Han hade inte ett spår av sugklockan på huvudet senare när jag kom från uppvaket. Han är så jättefin

Vi fick åka tillbaka för ljus behandling i 14h, stackarn han skrek för fullt, men nu verkar han ha tagit igen sig och blivit lite lugnare igen och kräver inte bröstet hela tiden och jag läkts och äntligen börjat kunna sitta ned.

kramar

• zynk
    GRATTIS Lotass till lång och stor kille !
     När var det nu i var hos Malla? Har glömt - men kom han dagen efter alltså. Jag misstänker att Malla blandade hallonblad i pajen . Ta hand om dig och nya familjemedlemmen!

Kerpan
    jag skulle nita karln om han nämnde nåt om hängbröst - även om det vore sant MrP får skärpa sig!
    Jag går hårt ut med träning och har bokat mig till 19.00 ikväll. Fast musklerna (vilka ?) värker så vi får se hur det går...

Malla Hur var promenaden? Tyresta låter lite bekant - kanske nåt bra utflyktsmål? Klart twinsen gillar makaronipudding. Låter himla gott.

Jam Hur gick det på BVC? Hoppas ni slipper förkylning!

Vi har gått promenad runt sjön med två andra mammor+barn. Så underbart skönt ute! Vi satt i solen och drack kaffe. Alvisen sov en stund men sen var hon inte lika glad som oss andra så hon fick bäras runt i sjalen. Ytterligare en anledning att börja träna - så jag orkar kånka runt på A .
    Hon har börjat göra pruttljud - låter så himla gulligt .
  • jamis
    GRATTIS lotass!

zynk:är A en liten sjaltös? har du alltid burit henne mycket? låter härligt med promenad i solen och kaffe!

det gick bra på bvc, inte förkyld (tror jag) och inte torsk... bara en lite ubernojjig mamma jag droppade bröstmjölk i näsan så släppte det täppta   På vägen hem från bvc och mamma-grupp köpte jag ett boob-linne. De är så mycket bättre än HMs amningströjor tycker jag!
  • zynk

va skönt att allt var bra på bvc.
    A var en bärfis tills för ett par månader sen. nu trivs hon oftast bra på golvet. men sista veckorna trilskas hon i vagnen... och då är sjalen himla bra. och när man ska åka T-bana i rusningstrafik (vilket man väl inte ska ).

Svar på tråden visparnas tråd # 6