• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess

Ojdå, det hann hända lite medans jag skrev

Till skillnad mot Alva så ÄLSKAR L vagnen och har alltid gjort.....Hon är KÄÄÄÄR i sin vagn och kan sitta i den och bara pilla på den även om vi är hemma och den står i hallen Ute så somnar hon i ett nafs och när hon vaknar ligger hon nöjt kvar och låter sig knuffas (lat?)

• Joyce

Grattis Lotass! skönt att allt gått bra trots sugkloka och op.

zynk: Träna lugnt ikväll

jag har också varit ute och promenerat och fikat med en gamla jobbarkompis idag, det var jättetrevligt. Hon fick barn 2 dagar efter mig Hennes tjej vägde idag strax över 4 kg... E såg ut som att han skulle börja förskolan i jämförelse Men då vägde ju han å andra sidan mer än ett halvt kg mer än henne när han föddes jämfört med henne nu...

• jamis

Imorgon drar vi till Värmland på 80-års kalas och ska såklart visa upp lille A för halva släkten. Ska bli kul, hoppas jag

Nu är jag dödstrött och A sover i pappas famn

• zynk
    hallå!

Åter från aerobic-pass. Jag är så nöjd med dagen! Man får ju lite extra glad-hormoner efter träning och solsken.
    Vet ni Alvisen låg vaken i sin säng och nu har jag inte hört ett pip på mer än 10minuter. Kanske är att utmana ödet att säga det högt - men i vilket fall så känns det så skönt om hon kunde somna själv.

Pess va skönt att L gillar vagnen! De är ju himla fina de där city crossarna fast A verkar vilja ha en annan modellFundersam.

Joyce Jaha så E ska börja på dagis nu då ?

Kerpan Du förstod att jag inte menade dig där va ? Här hänger både bröst, mage och rumpa tycker jag. fast M vågar inte säga nåt .
    zynk skrev 2008-02-28 15:44:58 följande:
    Kerpan jag skulle nita karln om han nämnde nåt om hängbröst - även om det vore sant MrP får skärpa sig!
  • MallaMojs

Massa grattis Lotass - härligt att man kunde hjälpa till

Men OJ vad du tränar, zynk duktigt!! Jag har varit iväg ikväll också!!

Tyresta är väl ok, finns en barnvagnspromenad och ett fik, ett par halvsunkiga hästar och grillar. Typ Makaronipuddingen var mumma också, men jag trodde det skulle vara lättare att skära i små bitar...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Ja gud va vi är duktiga Malla!!! Jag skymtade Kerpan på träningslokalen också. Vi e på gång!!!

halvsunkiga hästar

Kroppen värker o ögonen faller ihop. Alva är fortfarande tyst . Måste smyga mig ner i sängen nu!

Natti

• Joyce

Oj vad det tränas här Vad duktiga vi är!

jam: Ha så trevligt i värmland

nä snart måste jag gå och lägga mig, ska på jobbmöte imorgon... hoppas E sköter sig fint och inte skrämmer kunden

• Kerpet1

Gokväll mina vänner!!!!!

GRATTIS LOTASS!!!!!! Va underbart att du har din lilla kille hos dig nu! Får vi se nån bild?????

En bra dag här oxå! Som sagt så träffade jag ju zynk på träningen! Och Mr P hade träffat fisken, cyklandes från sin träning när han promenerade med petter i hennes och Petters farmors hemtrakter, Så VI ÄR PÅ GÅNG HÄRINNE!!!! faan va vi är bra!!!!

Zynk! Jag började grina när jag läste vad du skrivit! Att du oxå tycker jag har hängbröst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nejdå! Ingen fara, jag fattade!!!
    Impad av dig som kör arobic... jag skulle bli utslängd innan uppvärmningen var klar... kan inte hålla koll på vart jag ska vifta med armar och ben... därför kör jag pump och på sin höjd step up för då kan jag bara snubbla på min egen låda...

Joyce! det där med att ha ett dagisbarn redan på bb känns igen, vi brukade sitta på BB i matsalen och alla andra ville ställa sin plastback med "mini-bebisar" brevid petter och ta kort, för det såg ju så roligt ut med "jätten"!!!!! Ha ha ha! Kan oxå avslöja att Petter givetvis var perfektast av alla som låg där då!!! He he he!

Jam! Skönt att det inte var nån fara med torsk och annat! Bröstmjölk är super för täta näsor, körde vi på Petter första gången han var tät oxå!
    Åh, hälsa Värmland så gott!!!! Detta vackraste ställe på jorden!!!

Malla! Gillar inte twinsen skrutiga hästar? Låter mysigt med ett bra utflyktsmål iaf!

Pess! Petter älskar oxå sin vagn, stortrivs... han verkar oxå tycka det är ok nu när han har fått sittvagnen och får ha sele... hoppas det håller i sig!!!

Nej, nu ska jag ta en dusch... äckliga jag drog hem direkt efter träningen och har legat svettig i soffan tills nu... bläääääääää!
    Dessutom måste jag tvätta håret för det finns nog mängder av klor i det efter dagens babysim... och jag ska färga det i morgon och det känns inte som en ultimat kombination... klor och blekning av hår...

• zynk

Morsning! Jag bjuder på kaffe!

Vi har haft ännu en härlig natt. Alva somnade själv(!) igår och inatt vaknade hon en gång och somnade om själv! Och nu efter amning sover hon igen min gullunge det är så skönt att få lite extra energi.

Är det nåt fel på grönt hår Kerpan?

Svar på tråden visparnas tråd # 6