• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Låter lyxigt med PT! E var väl inte med eller? Jag hoppar över marknadsu-s. Alva ville gärna fingra på hantlarna - metaller knappar sladdar och rör är hennes melodi. Funderar på hennes framtida yrke - rörmokare eller elektriker?

• Joyce

nope, e var inte med! Jag har ju min jobbdag idag så jag har varit barnfri. Ja visst är det lyxigt med pt - jag fick 3 ggr i present när jag fyllde 30 så det var väl dags nu sådär 1,5 år senare... men det är bra- då är det nån som puschar mig. Jag behöver det ibland

• MallaMojs

Jag skulle kunna tänka mig att lägga upp och sälja en massa kläder på Tradera, göra sånna paket i olika storlekar - har ju så oootroligt mycket kläder, mycket som vi knappt använt Men näe, jag är för lat

Imorrn är det dax för min träning - spinning. Målet var att köra 3 pass i veckan denna termin men jag lyckas bara få ihop ETT Det är nästan alltid fullbokat eller så passar inte tiderna... *grrr*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Hallå!

Vi blev våldgästade av en karl som nu sitter och spelar elgitarr. Tror ni A vill sova ? Hon är superintresserad - en intressant kille och en massa sladdar och lampor som blinkar...

Malla Du har ju varit superduktig med spinningen. Det går ju upp och ner med träning och disiplin. Det gäller liksom at få in en rutin men det är SÅ svårt ju. Och särskilt svårt när det inte passar med passen.

Hörni ni glömmer väl inte att kolla in gröttråden?!
  • MallaMojs

Jag har by the way fått två automatiska svar på jobbansökningarna Ett var med en inbjudan till infoträff nästa vecka - känns som om att jag måååste gå va?

• zynk

Jisses automatiskt svar blir man intervjuad av en robot också då? Klart du ska gå !

• Kerpet1

Godmorgon!

Ja, snacka om krångligt med bokning av träning... Det är min anledning till att jag är uppe redan, men jag fick en plats!!!

Malla! 1 ggr per vecka är ju bättre än ingen!!!!! Jag är också alltid så överambitiös och ska SUPERträna... blir inte alltid så...

Zynk! Vi får försöka få till nått träniingspass samtidigt nån gång.

Nej, nu ska jag ha kaffe!!!!!!!!!!!!!!! Få se om det blir gammalt eller nytt...

• Kerpet1

Joyce! Va gör man med en PT? Jag skulle nog oxå behöva en sån... Som berättade för mig hur jag skulle träna så att min kropp skulle se någosålunda ut igen...

Jag har ju gått ner i vikt lite nu, men faan va det ser konstigt ut... Igår sa jag till Mr P att "Kolla! Min mage är inte så degig längre" Då sa han "Nej det är den inte, men vilka hängbröst!!!" Va säger man?????? TYvärr är det ju lite sant...

Jag var och shoppade igår, hade en massa presentkort och rabatter så jag fick massor av saker för nästan inga pengar alls! Så glad, sen fick jag åka själv oxå och slapp ha Petter pipandes runt mig... Dessutom måste jag skryta med att jag fick på mig brallor i strl 42, när hände det senast? inte ens innan jag blev gravid... så det gör mig peppad!

Jam! Va jobbigt med torsk! Fast det är ju iaf oftast lätt att bota! Knölar i brösten när man ammar brukar väll vara mjölkkörtlar... mina försvann oftast när jag ammade... är det inte nått med att barnets näsa, eller var det haka ska riktas mot knölen för att de ska försvinna... Som alla andra säger... Pess är expert!

Malla! Kul att du fått svar! Jag tycker det är bra att man iaf får nått svar, även om det är automatiskt... det är ju så lätt för företag att ha såna "program" som automatiskt svarar på ansökningar nu för tiden... det är alldeles för många som fortfarande inte ens hör av sig till de som söker... jag tycker alltid man ska få respons om att de fått ansökan och även sen när tjänsten är tillsatt... På mitt jobb har jag ofta rekomenderat kollegor från andra skolor att söka lediga tjänster hos oss och sen har vår chef tjabblat bort allt och jag tycker det är sååååååååå pinsamt!

Zynk! Förstår att A inte ville sova när det sitter en spännande kille och spelar gitarr hemma hos er!

• Kerpet1

vafaan, har alla sovmorgon, eller? är dt bara Petter som är pigg?

• MallaMojs

Mina sover förmiddag redan så vi är uppe, men har ju en massa annat att göra också Haha... Har makaronipudding i ugnen, undrar om barnen tycker om det Mamma Malla gör det iaf! Sen blir det nog en tripp ut till Tyresta för promenad och fika

Svar på tråden visparnas tråd # 6