• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Mirren

Hej vännerna!
    Är tillbaka och kan rapportera att både Casimir och jag mår bra! Jag mådde egentligen inte så speciellt dåligt (i alla fall inte just nu) men efter att ha konsulterat sjukvården verkade det som att det var fel på mina levervärden (gallbekymmer igen)- och det kan tydligen vara farligt. Efter två dagar som (delvis) tillbringats på akuten har jag äntligen fått en remiss till Ersta (vilket jag ville hela tiden) och en ordentlig åthutning om att jag skulle kommit tidigare. Levervärdena var förhöjda och även billirubinet (?!) vilket gör att jag nervöst tittar i spegeln hela tiden för att se om jag bytt färg och blivit gul (såg ett Star-trekavsnitt för inte så länge sedan där de förvandlades till ödlor med gula ögon och funderar om det är så jag kommer se ut ). Casimir kräktes ett par gånger igår, men var inte påverkad för övrigt - lite tröttare bara. Idag är det bajskalas istället - och bajset är alldeles ljusgult. Säg att det inte är farligt Zynk!

Hoppas att Alva och Björn med familjer inte blivit smittade. C har klarat sig - och mormor och morfar också *peppar, peppar*.

• Mirren

Måste rusa och hinner inte kommentera - men blir lycklig över att ni tänkt på oss! Många kramar! Nu till promenad... (C ropar på mig i hallen)

• zynk
    Mirren Tänk att det ska vara så svårt att få den vård man vill! Va  bra ändå att du fått remiss till slut, det där måste ju följas upp!
    vad gäller C låter det ju helt normaaaaaalt men ljust bajs efter kräkparty! Han kommer snart bli frisk när han fått ur sig allt elände! Man får liksom tänka att det ju är bra att det kommer ut! Annars skulle man ju bli sjuk så länge .
    Och - inte kommer du bli nån ödla inte . Ersta fixar det där!
    Vi har inte insjuknat (än ).

Vi åkte på klädbytardag och träffade Kerpan . OJ va mycket fina kläder och annat! Jag blev helt till mig - och av nån anledning blir jag alltid så stressad när det finns så där mycket. Vi fick tag på en massa fint. M köpte två jackor o tre(!) klänningar till Alva o sen blev det lite annat och en FIN SPIS som A ska laga mat på!
    Avslutade utflykten med promenad runt Skeppsholmen. Stockholm är bra vackert!

FISK Ja va kul att du är tillbaka i landet o här på fl! Du är alltid lika uppiggande trots alla motgångar! Men fick du nog efter gårdagens fl-frossa ? Och förresten baka... det finns köpebröd!

Joyce Men va fruktansvärt med jobbiga grannar! Vill veta mer om skärgårdsstugan!!!! klart ni ska ha ett sommarställe med båtplats!

Kerpan P verkade ju trivas superbra med barnvakten! Glömde fråga vem hon var? Ska bli kul att höra hur det går med potträningen! Förresten glömde jag också kolla på regnkläder. Klart man måste ha det !

MaLu Ja latino är inte helt fel men man vill ju själv bestämma när man ska lyssna!
  • Kerpet1

Halloj!

Petter vägrar sova, hm, trodde han var trött, han sitter nu och kollar Melodifestivalen på golvet och leker... så det dröjer nog innan lugnet lägger sig här...

Zynk! Ja han gillar Emma, det är Lydias halvsyster, helt fantastiskt ansvarsfull tjej, min syrra har tur som har henne, hon leker och fixar hur mycket som helst med Lydia, ibland kan man nästan bli irriterad när man hör hur syrran bossar med henne...

Nej, nu pips det, kanske ändå ska sova...

• Kerpet1

Ok, nu sover Petter sött!!!!

Alltså... jag HATAR Carola MEN Andreas Johnson!!!!! Det är mitt frikort...
    Detta är väll ändå ett tecken på att Carola är slut som artist eller för detta måste ju ha varit en ren nerröstning av henne som person för nog var låten bättre än Nordmans? Stackars Andreas... men behöver han tröst så finns jag här...

Apprå på Andreas så är väll Caribe en fan av honom? Och hon gjorde ET idag, måste genast kolla hur det gått...

• Kerpet1

Guuuuuuuuuuuuud va ni är tråkiga!!!! Vart är ni????

Pess och Firren sitter väll halvdragna påett party har jag förstått, men ni andra???? Var är ni????

• Kerpet1

Okey, då tar jag och städar lite istället!!!!

• Ma Lu

Hej Kerpet Vi kollade oxå på andra chansen men nu kikar maken på någon skum film (gäsp!). Och hehe, ja, vi hörde till dem som röstade mot Carola men fick äta upp det när nyckelharpsgnidarna åkte rätt till Globen AJ är visst från HUddinge för maken har någon kollega som varit klasskompis med honom och ALLA var visst kära i honom redan då Och om Caribe gillar honom kan jag inte svara på men glad ruvare är hon

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Jag såg det, då får vi förhoppningsvis se mer av Caribe här inne framöver!!!! Hurra!!!!!!!!!!

Aha, är AJ från huddinge... Oj oj oj, jag är lite kär i honom...

Zynk! M var ju hur trevlig och rolig som helst, inte för att jag trott nått annat... lite avis på era helgaktiviteter! Skulle aldrig få med mig Mr P på klädloppis OCH promenad!!!!!
    Och roligt att han var helt uppslukad av alla rosa klänningar!!!!

Hur mås det nu då Malu? Inte så bra tidigare har jag förstått, gumman, du ska se att det blir bra, kan bara skicka styrkekramar och jag VET att det kommer att gå bra och snart är v 26 ett minne blott! Men förstår oxå din nojja!!!

• Vaniljflickan

Hej tjejer
    Tittar in en snabbis bara for att saga att jag/vi fortfarande lever Det ar fullt os hela tiden sa inte sa mycket tid att sitta frmfor datorn alltsa men jag stormtrivs

Hur gar det for dig Malu? Har tankt pa dig.

Kerpet: Vilken sotnos du har

Vinkar till Zynk o Mirren o hoppas ni har det bra.

Joyce: Hur mar du och hur gar dt for er?

Svar på tråden visparnas tråd # 6