• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis

Oj, att du ammar så ofta fortfarande Pess. Men det kanske är vanligt.Jjag har ju ingen aning alls.

Tittar in lite snabbt bara, middagen är snart klar så jag ska väl äta snart, helst innan A vaknar igen! Veckan har vart superskön med mamma här Vi har gått lååånga promenader på minst 2-3 timmar varje dag så jag har vart helt färdig i benen efteråt och bara velat komma in till soffan och amma och mysa med A. Sen har det vart jätteskönt att få lite avlastning och en mamma som bara vill hålla och gulla hela tiden för det orkar man ju inte riktigt med själv. Hela tiden.

Kerpet: Härligt att det blev lyckat igår! Jag fyndar mest på Lindex nuförtin eftersom det finns på odenplan

Joyce: Oj, va kul om ni får hyra den i några år! Vi längtar oxå ut och har fått erbjudande om att hyra ett hus i 2 år. Jag vill men vi får se om ekonomin oxå vill Hoppas ni får hyra stugan!

Mirren: usch va jobbigt, både för dig och C! Skönt att du fick komma till Ersta iaf!

Era fikaträffar låter faktiskt lite farliga, alltid någon som går därifrån sjuk... Får se om jag törs komma någon gång

• Joyce
    Pess skrev 2008-03-09 16:24:38 följande:
    Då skulle du bara vet avad jag satte i mig igår *suck* Det blev INGEN vägning på VV idag
    jag med . ska väga mig imorgon. blää.

såg att det ska vara klädbytardagar på reimersholme i april - det ska jag gå på

appropå det ofräscha blodet utanför vår lägenhet så träffade M alkistanten och hon sa att vi inte skulle röra det utan hon skulle ta bort det själv eftersom hon har både hepatit B och C . Frääääscht. Vi måste flytta snart.
  • zynk

Jam Va skönt det låter med mamma-tid. Alltså med din mamma!
    jo det verkar gå troll i våra träffar fast inte så många gånger det hänt nåt. Hoppas du vågar dig på en dejt framöver!

Joyce Mäh va äckligt! Synt om ni ska behöva flytta när det är andra som stör. Fast sen måste man ju tro att det är synd om dem också - vilka liv en del har .
    Säg gärna till när det är dags för den klädbytardagen. jag är altid sugen på att fynda! Tycker det är så bra med begagnat!

Pess Ska de inte SOOOVA på natten ? Här ser det nästan ut likadant. Samsover vi är det ju nära till tutten... Och morsan är för bekväm för att lägga över A i sin säng...

A har vräkt i sig välling. Hon var enormt kinkig och jag fattar fortfarande inte varför. Hon blev iaf glad när vi badade i badkar. Misstänker att hon är less på tråkiga och slöa päron . Hon vill ju leka och busa hela tiden .

• Mamsen68

Hej tjejer sitter som vanligt och scrapar Skrattande

Vi har oxå klarat oss från kräksjuka.

Här kan man inte sitta vid datorn när lill prinsen är vaken för nu har det börjat han börjar klättra öppna skåp dörrar.
    far runt som en virvelvind
    dags att besöka öppna förskolan lite mer.

Hoppas allt är bra med er

• zynk

Hej Mamsen !

Åter till wallander. Sådär verkar den. Bra med DVD m hårddisk så man kan pausa! Ikväll somnade A utan tutte intressant va ?

• Idis 76

Jag ammar bara på natten numera men skulle vilja sluta med det oxå. Visst är det mysigt men om jag slutar att amma så måste ju gubben oxå gå upp på natten....

T är inne i en period då hon skriker mycket på natten så sömn existerar inte här *gäsp*....

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Mirren

Hej vänner!
    Jag ammar precis som Zynk både på natten och på dagen. För mig känns det som en trygghet att han alltid får i sig mammamaten i alla fall - även om han skulle vara kinkig för övrigt. Speciellt nu när han varit lite sjuk har det varit mycket amning. Jag ser för övrigt ingen korrelation mellan "amma ofta" och "äta sällan" - utan snarare tvärt om. Igår vägrade han äta, ammade därefter och åt sedan upp en stor portion med kålpudding (vegetarisk såklart) med fruktpuré till efterrätt. Det enda som är tråkigt är att man inte får börja med syskonförsök förrän man varit amningsfri i tre månader (fast det är kanske det C vet ).

Joyce: Bra med stugan men jobbigt med grannarna. Men om ni kan hyra sommarstugan får ni pengar över till en insats för ett hus (om det är det ni siktar på). Jag tror att det är rätt tid att köpa nu när marknaden kylt ner sig lite och räntorna är höga.

Jam: Jag tror att det ofta är något som händer med små barn. Själv tror jag att man får vara lite lagom försiktig. Mitt måtto är att "skydda men inte begränsa".

• Mirren

Hej vänner!
    Jag ammar precis som Zynk både på natten och på dagen. För mig känns det som en trygghet att han alltid får i sig mammamaten i alla fall - även om han skulle vara kinkig för övrigt. Speciellt nu när han varit lite sjuk har det varit mycket amning. Jag ser för övrigt ingen korrelation mellan "amma ofta" och "äta sällan" - utan snarare tvärt om. Igår vägrade han äta, ammade därefter och åt sedan upp en stor portion med kålpudding (vegetarisk såklart) med fruktpuré till efterrätt. Det enda som är tråkigt är att man inte får börja med syskonförsök förrän man varit amningsfri i tre månader (fast det är kanske det C vet ).

Joyce: Bra med stugan men jobbigt med grannarna. Men om ni kan hyra sommarstugan får ni pengar över till en insats för ett hus (om det är det ni siktar på). Jag tror att det är rätt tid att köpa nu när marknaden kylt ner sig lite och räntorna är höga.

Jam: Jag tror att det ofta är något som händer med små barn. Själv tror jag att man får vara lite lagom försiktig. Mitt måtto är att "skydda men inte begränsa".

• Mirren

Mysko! Inlägget kom två gånger fast jag bara tryckte en gång på knappen.

• MallaMojs

Hejhopp - hade en datorfri dag igår, men det berodde nog mest på att jag inte orkade knäppa på den Var på FEST i lördags - inte alls så nykter som Pess å Fisk men ändå städad. Hemma strax efter 2, M stannade kvar på efterfest... Lagom tills han kom hem så vaknade Cornelia, 5,30 - och ville gå upp Jag var trött igår!!!

Läskigt med sängfall, zynk Båda mina barn har helt slutat snurra, men Izabella ligger bara mellan oss!!

Hmm, vad var det mer??

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6