• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess

Men oj då Kerpet....Sånt bajsande...Inte kul och INTE kul på natten

...och FÖRSTÅR att du måste vara trött utan H-vete Malla med två som stökar på natten

Zynk, det är NU man ska bli pigg....och faktiskt så blir jag pigg (och på GOTT HUMÖR) av sooolen och ljuuuuset...

• Mamsen68

God morgon tjejer Generad skäms nästan att jag inte hinner vara här men har man massor att göra så blir det så.

Blir det träff i dag??

• Joyce

godmorgon! Nä bajasande på natten är inte kul! Brukar hända här ibland också. Även så tycker jag att det är hopplöst när man är på slutet på en blöjstorlek. De nuvarande är på gränsen till för små och de större är för stora. Här läcker det igenom och upp på ryggen var och varannan gång.

Pess: Kul att det går bra med vv:andet! Här går det också rätt bra än så länge. Det är lite lättare när man ammar eftersom man får äta mer

Fisk: Tusan också för öroninflammation Kramar!

MaLu: Krya på dig!

zynk: Hoppas ni får kul idag! Hoppas du piggnar på dig!

jam: Skönt med mammabesök

Igår var jag på långpromenad och fikade på uteservering! Superskönt och härligt. Vårkänslor! Ska promenera till min jobblunch idag iaf.

• Kerpet1

Joyce! härligt med uteservering, vi satt oxå på en sån för ett par veckor sen redan, helt underbart!

• FISK78

Godmorr på er!

Vi har haft en BRA natt, underbart och välbehövt! S somande vid 20.00 och bökade lite men vaknade faktiskt inte ordentligt förrän kl 06.30 och fick välling, sov sedan till 08.00 YEAH! Vet inte när det hände senast...

S är bättre iaf, känns skönt! Så nu går det mot ljusare tider!!! Garanterat

Stackars lille Petter, usch vad jobbigt. Kramar från oss

Det är UNDERBART med sol

• Kerpet1

Det är bra att ha dig Fisken! Efter att jag pratat med dig tänkte jag "och vem tusan behöver sjukvårdsupplysningen!!!!"
    Tack för tipsen!!!

Petter har nu käkat lite och fått en liten dusch, så nu sover han gott... 2 timmar minst, hoppas jag!

Borde äta frukost, eller lunch...

Ska bara diska först! Hur mycket disk kan en bebis fixa egentligen, det är skålar och burkar och nappflaskor och haklappar till förbannelse!!!

kram

• MallaMojs

Hoppas alla sjuklingar kryar på sig - här har vi just ätit lunch, mammas korvgryta. Visst ska man inte äta korv och annan rökt mat för ofta? Skumt att kids automatiskt verar gilla sånt

Är det någon annan som har muskelryckningar i magen?? Känns som bebis därinne emellanåt, vilket skulle förklara varför jag är så tjock , men nä, ingen därinne - hoppas jag!!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Japp, jag hade/har såna känningar ibland, har för mig även att fisken känt sånt, vi trodde det berode på snittet men tydligen inte eftersom du inte gjorde det... visst är det en skum känsla!!

• FISK78

Kerpan: sjukvårdsupplysningen kan slänga sig i väggen... Det är bara att ringa Firren som har koll på alla sjukdomar

Malla: Japp, jag har känt så och känner så fortfarande till och från. Som sagt trodde vi att det var snittet men antagligen något annat då... Korv mums, det älskar S oxå!

Nehej, kanske ska passa på att städa lite medan lillen sover eller iaf klä på mig

• MallaMojs

Ja, inget snitt här inte... Man blir ju helt konfunderad iaf Jag har känt det till å från, men kände det just när jag lutade mig fram över datorn och skulle skriva inlägg... Scary!!

Städa, vad är det? Jag har iaf sorterat tvätten från igår!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6