• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Gokväll!

EN ÖRONINFLAMATION TILL!!!!! Stackars lilla goa S... ge han massa kramar från oss! Och du får några oxå! Kan inte va kul med vaken bebis hela natten!!! Mår du bättre?
    Jag o Petter åkte båten över kanalen idag när vi skulle träffa Mr P inför babysimmet och då vinkade vi bort till er!!!!!

• Kerpet1

hej zynk!

Jag kollar tv, så jag kommer igen i pausen... 4:an...

• zynk

Hej Kerpan! Är det nåt bra på TV?
    Alvisen sover

Jam Va mysigt att ha mamma hos sig (jag blir lite avis faktiskt!). Njut och låt henne jobba så mycket som det går . Verkar som att hon trivs då om hon nynnar!

FISK Usch ja va jobbigt med alla dessa sjukor! Jag tycker du är så strong som fixar allt så himla bra! Hoppas du har nåt kul planerat i helgen!

• Kerpet1

Kollar det där nya på fyran, handlar om en IVF-klinik/MVC/Förlossning åsså lite tråkig allmänmedicin, Kan det bli bättre?????? Private practice heter det!

• MallaMojs

Här är det Cosby på TV *asg* Har även lagat mat, tvättat, glott på Du blir vad du äter och Vad blir det för mat... En riktig soffkväll ju - och barnen har inte vaknat en enda gång

Angående imorrn Jag tror jag får stanna hemma... Blir så trött, men det passar inte alls ju... M ska stanna på jobbet och träna för att bli bättre i knät, så jag hinner precis till dig, zynk när barnen ska sova, och då blir det grinigt... Sen så har jag ju bokat in spinningpass som jag MÅÅÅSTE gå på imorrn, halv fem. Tråååkigt!!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Kerpet: visst är det det programmet som är en spin off på Grey´s anatomy? Jag hade tänkt kolla men maken hade andra tv-planer

Jag började precis fundera på att komma i morgon men nu under eftermiddagen har jag fått mer och mer ont i halsen Inte poppis då gissar jag såvida ni inte vill ha förkylning allihop och joina stackars S med öroninflammation

Jag vill OCKSÅ ha en mamma som pysslar om mig!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk
    Malla va skönt att de sover ikväll! Hur går det förresten med Izabellas sömn? Så himla tråkigt att du inte kommer!!! Vi ses en annan gång!

MaLu Inte du också.... Jobbigt med alla dessa förkylningar! Och ja - tänk om man hade en mamma som kunde pyssla om en !

Nu är det sovdags! Natti natti!!!
  • MallaMojs

Gomorron Äntligen fredag!!

Med Izabellas sömn ja Hon sover oftast mellan oss nu, och somnar där när M ligger bredvid henne... Orkar inte ta den kampen nu, tyvärr - metoderna gör bara att det blir en massa tjafs mellan mig och M, onödigt sådant!!

Cornelia hänger på lite - har vaknat och brölat två ggr inatt och ena gången fick jag sitta vi hennes säng i säkert 40 minuter. Hon somnade säkert 10 ggr men vaknar lika snabbt M tog det andra uppvaket sen gick han å la sig på soffan

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Malla Oj va jag känner igen det där. Man måste ha ork för att vara disiplinerad nog att fixa nån "metod". Men va mysigt att sova mellan er! Di små vet hur de ska göra för att få som de vill . Det låter ju bra att hon kan somna bredvid M - har det inte varit du som gäller förut?
    Hoppas ni framöver kan dela mer på arbetet!

Morsning förresten! jag måste ha massor av kaffe nu! Det är som om den stora tröttheten drabbat mig - nu när ljuset verkar ha återvänt. Konstigt va? Kanske dags att kolla sköldkörteln. Eller så beror det på att A sover sämreFundersam.
  • Kerpet1

God morgon!

Ja här straffas man för att man skryter om sin lille plutt som sove hela natten!!!!

Inatt har vi haft BAJS-RACE hela natten, jag tror aldrig han bajsat på natten förr, men nu rinner det... han har nog fått nån liten bacill = magsjuka... Men han är pigg som rackarn och glad som vanligt, äter oxå mer än gärna... känns skumt!

Måste det vara nått i min mat som har gjort han sjuk? eller kan man få baciller nån annanstans ifrån?
    Jag blir nojjig att jag matförgiftat honom, men borde han inte spy då oxå?
    Får ångest...

Svar på tråden visparnas tråd # 6