• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Nu får det vara nog med sjukdomar!!!! Det är ju nu vi ska softa och njuta av solen! Blommor till alla sjuklingar

Kerpan Nä inte har du förgiftat honom! Mag/bajstrassel är så himla vanligt ju (klen tröst) - det är ju bra gjort att P klarat sig så bra tidigare! Hoppas han vaknar o e frsik nu!
    Ja visst blir det mycket disk! Även för oss som inte gör egen mat - så jag kan bara föreställa mig hur det blir för dig. Men vilken gourmé du får .

Fisken synd att ni inte kunde komma o hoppas S också piggar på sig!

Malla Här har det också känts konstigt i magen. Tog gravtest för ett tag sen - neg förstås. Hos dig är det säkert magen som håller på att tajta till sig efter GI-andet - min däremot håller på att öka på sig igen .

• MallaMojs

Haha, tighta till sig? Ja, man kan ju drömma...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

Jag tror också MM mage håller på att tajta till sig, så duktig hon är med spinnig och GI och allt

nä nu måste jag få barnet ur pyjamasen snart om vi ska hinna på vårt möte.

• Kerpet1

Faktiskt så gjorde min mage mer "ont" efter att jag börjat "banta" kände av den mycket mer... nu snackar vi bebismage och inte bajsmagen...

Nej, jag borde börja jobba NU så jag kan lära mig prata annat än bajs... Hur man blir när man går hemma!!! kom på mig med att vara överlycklig när en av de som var med förra veckan när jag var ute på rajtan tajtan skulle bli pappa... Stackarn, han fick höra allt om graviditet, förlossning, barnvagnar mat och BAJS!!!!

• MallaMojs

Kerpet - jag känner samma. Fast ändå så är det skönt att veta lite av vad alla småbarnsföräldrar pratar om också, inte bara sitta bredvid och bli ledsen och bitter

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Malla! Exakt!

Zynk! ja får hoppas att han blir en gourmé!!!! En av mina målbilder inför förlossningen var ju just att jag och Petter skulle åka till Paris och äta sniglar och grodlår!!!!! Sen att fiska kräftor mitt i natten i augusti och koka och äta dem, för att inte tala om surströmmingsklämmorna vi ska äta på verandan på landet...
    Ja, va roligt vi ska ha vi två... ja, Mr P ska oxå få va med om han vill.
    Fast det kanske blir dyrt när man går på restaurang och Petter vill ha hummer och ostron istället för korv o pommes!!!!

Nu ska jag gå och fixa ett av DR Firrens tips för magen - Morotspuré!!!!

Jag har iaf både diskat och lagat brunch till mig själv!

• Kerpet1

Här kommer en länk till vart klädbytardagen är i morgon, öppnar 9:00 stänger 14:30

Jag hittade massor av saker där föra året!

www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx&var=v%e4llingby&Vkiid=3IoHQhbZRfAJU+Xg2g8P3g%3d%3d&Vkid=6692187&isAlternateNumberResult=False

• Ma Lu

Hej tjejer Både jag och min syrra har haft såna där "fantomsparkar" efter/mellan graviditeterna. Man vet ju inte ritkgit om det är magbubble eller muskler eller om det helt enkelt är så att "nya" nerver aktiverats under graviditeten och förlossningen så att man känner konstigheter.

Kerpet: det är inte så att ni har tänder på G? Min systerson brukar visa att han håller på att få tänder genom att bajsa järnet och dregla. Först lite senare kommer gnället.

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Malu! Han har ju 6 tänder redan och det har aldrig varit löst bajs när de kom, men man vet aldrig...

Dregglar, det gör han och har alltid gjort... Får byta kläder 10 ggr per dag känns det som!!!!!

• Kerpet1

Här var det dött...

Nu har Mr P kommit hem för att gå på kvällsskiftet, givetvis har bajset då fått en fastare konsistens... bra för Petter men trist för hans mor att inte hans far fick byta några jobbiga blöjor, he he he!

Själv ska jag iväg och hjälpa till inför klädbytaredagen, ska bli kul!

Ha en mysig kväll och Heja på Karl-Petter i Let´s Dance åt mig!!!!!!!!!

Kram Kersti

Svar på tråden visparnas tråd # 6