• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Hej hej!!!

Alvi har varit superpigg hela dagen hon var gald över att äntligen få se Casimir och Björn! Hon har inte sovit sen de var här ! Och en solstråle dessutom! Var får hon all energi ifrån?
    Stackars Casimir mådde illa när han var här - hoppas han piggat på sig!

kerpan Ja men va ska man prata om - om inte om bajs????

Nu gnälls det iaf - det är för att jag sitter här

• Mirren

Hej vänner!
    Tack Zynk för god lunch. "Mådde illa" var ett mycket diplomatiskt sätt att säga att Casimir passat på att få kräksjuka precis när han träffade Alvi och Björn. Ena sekundern biter de på samma leksaker och andra sekunden kaskadkräks Casimir på golv, barnstol, bord och de som råkade vara närmast. Jag tror att det var för att jag precis innan råkat säga att "vi har varit förskonade från sjukdomar".

Dessutom har jag blivit dålig själv, min eländiga mage, och efter att ha blivit slussad fram och tillbaka har jag blivit beordrad till akuten. Tydligen så var jag sjukare än vad jag trodde...

• zynk

gald=GLAD

Ska du åka till akuten då? Marsch pannkaka! Du har en benägenhet att undertolka dina symtom. Jag tyckte du såg rätt pigg ut men det lät inte så bra. Ta hand om dig och familjen. Hur är det med C och C?

• FISK78

Usch och fy, stackars C och Mirren... Tur att inte vi kom då för S åker ju på allt. Har ju redan haft två svängar vinterkräksjuka på en månad... Nu får det vara nog! Ingen sjukling får komma hit längre Skämt åsido men nu börjar det bli jobbigt med alla smittor, USCH!

Men vad är det med Mirren då?

Kerpan: Skönt att P börjar bli bättre! Kul med kläddagen, hade gärna kommit om jag inte hade varit upptagen. Har ju mammaträff imorgon UTAN barn

• FISK78

Gokväll igen, hur är läget? Idag är jag aktiv härinne!!! Beroendet kommer snabbt tillbaka när man väl börjar, speciellt när man är ensam hemma... Borde dock baka lite inför kalaset på måndag, men har ingen större lust...

Surfar runt istället!

• Joyce

Usch för sjukdomar, nästan glad att jag inte kom. Och förra träffen var vi där och spred RS. Inte bra.

Fy nu håller alkisarna på i vårt hus. Massor med skrik och bråk och hot. M har precis ringt polisen (inte första gången) och gått ner för att släppa in dem. Som tur är har vi en stor och stark kompis på besök som följde med ner. usch vad jag hatar våra grannar ibland. Kerpet kanske kommer ihåg dem? Dom har bott här jättelänge och alltid supit i perioder och bråkat. Less.

• FISK78

Joyce; TRIST och faktiskt lite läskigt

Okej, nu måste jag lägga mig... Kram och godnatt

• Kerpet1

Halloj!

Har precis kommit hem från förberedelserna med klädisen... Så fick man ju förhandsshoppa oxå, alltid lika kul!!!!
    Så nu har Petter fina regnkläder och gummistövlar... känns avlägset... Sen har jag köpt pottor!!!! Vi ska ju börja lite smått att pott-träna Petter, så nu slog jag till, en hem och en till landet.
    Dessutom blev det en massa leksaker, som om han inte har några redan...

zynk! Besvikelsen var stor idag att vi missade dagens lunch hos dig!!!!!! Petter tjurade i ett hörn ett bra tag i morse... han hade sett fram emot att träffa Alva!

Mirren! Va jobbigt att va sjuk!!!! och att C inte mår bra!!!! Hela vår dag blev ju oxå inställd, däribland fikat med er för att Petter verkar vara magsjuk, men han verkar bra nu! eller bättre ska jag säga...

Firren! Det glädjer mig attt ditt fl-beroende kommit tebax! Så kul att se dig! Fast bättre IRL. Medhåller att det var tur att NI inte gick på fikat! Inga mer sjukdomar till er nu!!!!

Joyce! Vilken våning bor dessa trevliga grannar på? Jag tror jag bodde på 4:an... Men det fanns en hel del pöbel i huset vill jag minnas... Hoppas det lugnar sig iaf... Jag tycker oxå man blir så illa berörd av såna där saker, man kan liksom intelåta bli...

Nej, nu är det sängen som kallar,ska upp jättetidigt imorgon... ska ha barnvakt till Petter i 3-4 timmar, en 12-årig tjej ska ta hand om honom!!!!! Få se hur det går, bra skulle jag tro, Petter är mycket förtjust i denna unga dam...

God natt mina kära vänner!

• Joyce

Nu ska vi åka och titta på en sommarstuga Mer en fantasi än en realitet att vi skulle köpa men titta kan man ju alltid. Om inte annat så är det en fin dag för en skärgårdsutflykt Om vi hinner svänger vi förbi klädbytardagen.

Kerpet: Detta par bor på översta våningen (7:an) i längeheten precis ovanför våran. Så vi hör dem ju verkligen tydligt. Kamphund har de även skaffat - det är perfekt att ha om man är lynnig och oberäkenelig aliks. De har bott här i huset i 20 år och varit likadana hela tiden enligt andra grannar. Så nån bättring är väl knappast aktuellt. De är periodare så efter en sån här urladdning brukar det vara lugnt ett tag. Och ja det finns en hel pöbel i det här huset.

Vad ska ni hitta på idag?

• Ma Lu

GOd lördag!

Nämen!!! Mirren till akuten och kaskadkräkningar och alkisbråk hos Joyce Usch vilken start ni fått på helgen Hoppas Mirren dyker in snart och rapporterar ok. Och plötsligt är jag tacksam över våra grannar som "bara" spelar latinomusik så det dånar genom väggen, blockerar hela vår carport med barnvagnar (hon är dagmamma), står ute och gastar högt konstiga tider på dygnet så man varker kan ha fönster eller dörrar öppna samt kör bilen på tomgång i carporten MÅNGA minuter innan de åker - sommar som vinter!

Låter kul med det där klädstället Kerpet Regnställ är stövlar är ju jättebra att fynda så! Det slits ju ofta inte så mycket men växes ändå ur lika fort... Jag fyndade pottor när det lokala konsum byggde om och rensade i sortimentet: två babybjörnpottor för 30 kronor styck och plötsligt går systersonen med på att sitta på pottan De har ahft någon annan potta men han har vägrat och när han nångång gått med på att sitta har det blivit märken i rumpan fort så den har inte varit bekväm. Men i BB gör han både nr 1 och 2 Det är till att vara märkessnobb

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden visparnas tråd # 6