• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Joyce - det har INTE funkat alls innan, då var det bara ut och rulla vagnen som dög. Men jag testade en gång, och då sov de 30 minuter, men nu kan de sova uppemot 2 timmar därute, och jag har tid å göra lite annat...

Jag har dörren till balkongen öppen på glänt så jag hör dom nästan direkt - de skriker sällan när de vaknar utan "ropar" mer

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Joyce va härligt med lite tjejkväll
    Pess skrev 2008-03-06 09:03:57 följande:
    Hej Zynk förresten
    Hej hej va duktig du är med vikten! Strongt jobbat! Då gjorde det inget med lite tvångsgrädde

Malla Va bra att du fått in en sovrutin! Man behöve ju ha lite tid för sig själv!

Alvi är pigg efter att ha sovit i mitt knä . Ja det är tydligen så hon ska ha det nu - i sjalen eller i mitt knä. Väldigt mysigt och jag sitter och stryker henne över huvudet och luktar på henne. Men samtidigt frustrerande att inte få egentid - ja ni vet hur det är. Och nu när jag varken har karl eller bil idag... hur ska det gå - vi har ju inget på "schemat" . Fast nu börjar solen skina så vi ska ta oss ut och träna vagn-åkande!
  • Kerpet1

Ja det börjar spricka upp rejält nu, härligt! Var inte så upphetsande med snö imorse!

Jag ska oxå knalla ut och promenera lite... Väntar bara på att min sömntuta ska vakna, men det dröjer nog, han har bara sovit i 40 minuter... blir nog minst 40 till...

Förresten, hur ofta kan dom äta fisk?

Kram på er!

• Kerpet1

Ja vad ska vi säga? ett riktigt kondis kanske med mycket gräddbakelser??????
    Nej, nästa gång får vi tänka ut nått nyttigt alternativ, finns det?

Pess skrev 2008-03-06 08:01:41 följande:
    På vilket fik ses vi idag då Kerpet? Himla trevligt var det iaf igår... Lite flashbacks från graviditeten då vi "hängde" på fik var och varannan vecka.....(med några extra kilo på hyddan som följd )
  • Pess
    Kerpet1 skrev 2008-03-06 10:58:22 följande:
    Ja det börjar spricka upp rejält nu, härligt! Var inte så upphetsande med snö imorse!Jag ska oxå knalla ut och promenera lite... Väntar bara på att min sömntuta ska vakna, men det dröjer nog, han har bara sovit i 40 minuter... blir nog minst 40 till...Förresten, hur ofta kan dom äta fisk? Kram på er!
    Jag ger L fisk nästan varje dag....Det är ju nyttigt....Först gillade hon inte det...Nu går det bra

Jag ska oxå ut och gå strax....SKönt
  • Pess
    Kerpet1 skrev 2008-03-06 11:00:09 följande:
    Ja vad ska vi säga? ett riktigt kondis kanske med mycket gräddbakelser??????Nej, nästa gång får vi tänka ut nått nyttigt alternativ, finns det?
    Haha....JAAAA, vi satt ju tom bredvid yoghurtglassshopen....HUR kunde vi låta bli att välja det, det är ju mycket bättre
  • jamis

Härligt med tvångsmatning av grädde - jag vill oxå

Bajs har faktiskt läckt här en gång än så länge.

Jag har besök av mamma så det blir långpromenader och sen lagar hon mat och nynnar hemtrevligt i köket - helt underbart!

• FISK78

Ja, lite kämpigt med sjuka efter sjuka... Men S blev inte magsjuk inatt, vaknade dock och gnällde 4 gånger i timmen och var vaken 02-04.30 och hade ont någonstans. Så idag bar det av till öronakuten för jag har misstänkt öroninflammation oxå. Och jorå visst var det inflammation. Så nu är det antibiotika IGEN, stackars grabb...

Jobbigt, men annars är det bra! Mr D sticker till London imorn och kommer hem på måndag...

Pess: Vi ses på lördag va, mammagruppsmiddag!?!

• FISK78

Här var det dött! Ska väl umgås med Mr D istället då! See ya

Svar på tråden visparnas tråd # 6