• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Ja Idis! Hon är ju bedårande!!! Vilka ögon... en del säger att Petter har mina ögon och då brukar jag tänka, "åh, herregud, är det möjligt? då måste mina ögon va fantastiska!!!"

Själv har vi haft babysim idag och jag klantade mig och glömde min väska där... Med mobil och hemnycklar... Så jäkla klantigt!
    Hoppas den är kvar, ska ringa när de öppnar i morgon...

återkommer, måste leta nummer till det där stället nu...

• jamis

Ajajaj... nu har infektionen i bröstet lagt sig men mjölkstockningen är kvar Jag blir lite trött på detta nu...

Kerpet: Usch va jobbigt att glömma väskan med mobil och nycklar. Hoppas verkligen de har kvar den!

• MallaMojs

Kerpet - både du och Petter är bedårande. Jag har ju inte träffat dreamdady P än så det måste vara från dig, alltihop

Hoppas väskan är kvar!!!

jam - men näää Hoppas han suuuger ut den där stockningen *har ingen aning om vad jag pratar om* Min mjölk rann till jättefint och de snuttade och jag pumpade. När jag la ner så pumpade jag två gånger, sen var det bara borta

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Jam, har du testat fetvadd? Låter så hemskt tycker jag men ska tydligen va bra!

• Ma Lu

Morron morron!

Petter är sin mor upp idagen så de måste ha gett er tilllbaka nånting rätt på labbet på HS Farsgubben har inte jag heller ritkig koll på men så lika som Kerpan och Petter är så måste det vara mor som har de dominerande generna

Idag ska jag inte såsa här med er - utom en liten stund - för min mellanbror ringde helt oväntat igår och sade att han är i stan idag Så jag ska på långfika med honom och syrran, som jag ringde in! Tre av fyra syskon samlade måste räknas som rätt bra

Jam: vad jobbigt med stockningen som inte släpper Men om det inte är inflammerat längre så måste det ju släppa snart...  Du får stå på huvet med vetekudde inlindad i fetvadd runt bröstet

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Malu: va mysigt med syskonfika! Hoppas det blir trevligt

Kerpet: Hihi, ska bli kul att träffa skönheten bakom P

Jag har ju faktiskt köpt fetvadd OCH ullinlägg till bh:n Har sår fortfarande så jag luftar OCH värmer Nån gång måste det ju släppa. A äter ju iaf från det även im jag märker att han inte blir nöjd...

Snart ska vi på vägning på bvc, A har ätit konstant sen infektionen släppte så han borde ha gått upp i vikt!

Jag har en lite fråga till er om sovning. A sover allra bäst om han får sova bredvid mig eller min man, tätt tätt. Så nu ligger jag och ammar på natten så somnar A och jag bredvid varandra. Jag har ju läst att bebisen ska ha en egen säng även om den är i vår säng, men A vill inte sova i den. Då blir det amning 4 timmar varje natt för att han ska få närheten. Är det dumt av mig att låta honom sova så?

• MallaMojs

jam - vi samsov första månaderna, det var enklast, trots att jag inte ens ammade i slutet

• MallaMojs
    jamis skrev 2008-01-18 09:55:26 följande:
    Malla: ni hade ingen avgränsning/babynest då?
    vi la stora handdukar i en båge runt huvudet - mest för deras skull...
  • jamis

Ja, det var så vi har oxå, men när jag lägger A i sin avgränsning vaknar han och blir ledsen. Han vill bara sova nära nära Det är väldigt mysigt... men jag blev lite fundersam eftersom rekommendationerna säger att man inte ska låta de sova så...

MallaMojs skrev 2008-01-18 10:00:55 följande:
    vi la stora handdukar i en båge runt huvudet - mest för deras skull...
Svar på tråden visparnas tråd # 6