• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Lotass

Malu: Ja det är samma här måste ha mössa vid kyla för pannan och öronens skull. Måste ha öronproppar tom på sommaren när jag cyklar

Ska träffa läkare på tisdag, förhoppningsvis blir jag sjukskriven men försäkringskassan brukar tydligen avslå enn hel del sjukskrivnngar. Känner att nu orkar jag faktiskt inte mkt till, är helt slut när jag kommer hem från jobbet.

Iidis: Missade din skönhet, men att döma av kommentarerna så måste hon vara riktigt vacker
    Vi gjorde ett Ul i mellandagarna när jag var lite orolig över att den var så lugn. Men fostervatten mängden och längden var ok.

Jam: Såg din bild, han är jättefin, nu längtar jag ännu mer efter min bebis.

Jag längtar efter att få min bebis i famnen men det som ligger i magen känns främmande att relatera till. Känns jätteknasigt.

Kerpet: Ja snart får jag träffa er, ska bli kul.

• Lotass

Joyce: Det är helt otroligt vad folk orkar lägga sig i hur man skall göra och alla har olika åsikter.

• jamis

Va skönt att jag inte är ensam om att samsova! Vår prins sover även på sidan ibland

Vägningen på bvc gick inte så bra. A har fortfarande inte gått upp i vikt så nu ska vi ge ersättning oxå. Först amma det dåliga bröstet, sen det braiga och sen ersättning tills han blir nöjd. Vi testade nu och gissa vad, han sover Själv dessutom! Vad ska mamma jam göra nu?

• jamis

Lotass: Hoppas du kan bli sjukskriven! Jag blev det pga trötthet, illamående etc och till min förvåning godkände FK det!

• Joyce

jam: E sover alltid på sidan Min bvc-dam tyckte det var helt ok och sa att det var bra om man la nånting framför (typ en rullad handduk) så att de inte kunde rulla över på mage. Men annars var det helt lugnt tyckte hon! E vevar omkring med armarna så mycket så han väcker sig själv hela tiden om han sover på rygg.

Nej vad jobbigt att han inte går upp. Ger ni i flaska eller kopp? Vi gav ju också tillägg i början.

• Joyce

appropå att alla verkar ha åsikter om hur vi låter honom sova så har följande anektoter hänt oss: En person som vi hälsade på gick på eget bevåg och la E i en spjälsäng på övervåningen i ett stort hus när han hade somnat en dag. Visst det är väl egentligen inte så farligt men det känns som att det är nåt som vi kan bestämma själv om vi tycker att det är bra att han läggs i en säng i ett mörkt rum på övervåningen i ett stort hus då han knappt hörs ner till nedervåningen där alla andra var.

Vid ett annat tillfälle så la en person honom att sova i vagnen när vi skulle äta då jag uttryckligen sagt att jag ville att hon skulle lägga honom i babyskyddet i köket. Mest för att jag visste att han skulle vakna efter en minut vagnen och förmodligen sova i en halvtimme i babyskyddet. Mycket riktigt så vaknade han efter 30 sek i vagnen och jag var tvungen att söva om honom innan vi kunde äta...

Lotass: Hoppas det går bra med sjukskrivningen!

Trevlig helg på er alla! Jag har precis varit och köpt en systemkamera! Känns superkul, nu vill jag bara att M ska komma hem så att jag kan börja leka med den.

• Kerpet1

Hallå!

P har varit "duktig" och sovit i sin spjällis själv, men vid jul så började jag o mr P ha honom i vår säng för att det är så mysigt... han sover i mitten och verkar må hur bra som helst.

I början när han var liten och jag var i värmlnd ensam med honom såsov han inkurad i min armhåla, det blev nog varmt men det var så han ville sova och det gick ju bra, kändes tryggt för då visste jag var han var oxå.

Jag vet att vi kanske borde låta honom sova i sin säng för att vi vet att han klarat det tidigare, men han sover ju så bra hos oss, hela nätter och så är vi ju så förtjusta i det.

Återkiommer...

• jamis

Joyce: vi matar med kopp nu, får se om det går bra.

Nu sover A igen efter lite ersättning men det gör ont i mig... jag förstår inte varför inte min mjölk ska räcka till. Jag har ju ammat det vänstra bröstet hur mycket som helst och även nu det infekterade som blivit bra och jag ser ju att det kommer mjölk, så varför ska det inte räcka? Usch, känner mig oduglig Jag vill ju så gärna amma och låta honom ligga vid bröstet så länge han själv vill... nu är det 10 min högra, 20 min vänstra och sen ersättning. Känns inte alls så kul!

• Ma Lu

Snälla jam, du ska inte ta på dig det för det är inte ditt fel! Din kropp behöver nog återhämta sig efter infektionen och har kanske inte riktigt ork att producera mjölk just nu. Du har snittet att läka också ju! Kroppen gör som den vill - det har ju några års barnlöshet lärt oss om inte annat Du ska se att det ordnar sig med mjölken men om inte så får man ju vara väldigt glad åt att det faktistk finns ersättning. A får ju amma väldigt mycket ändå så det går ingen som helst nöd på honom. Lovar!

KRAMAR till dig

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Tack Malu Va gullig du är! Och du har rätt, jag ska ge det lite tid. Amningen är annars nåt av det mysigaste jag vet, vill inte vara utan det.

Nu ska vi titta på en film och hoppas att A sover ett bra tag till, iaf 1,5 timmar

Svar på tråden visparnas tråd # 6