• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess
    Minna72 skrev 2008-01-15 18:49:25 följande:
    Men du, om inte ens Kun (i Minnatråden) lyckas, då beror det knappast på matlagningskonsten, utan jag tror de små liven har nån sammansvärjning (eller nåt lukrativt kontrakt med Nestlé och co). Finns det nån småtting-fackförening tro vi kan kontakta och förhandla med? Tror vi behöver medling??
    *asg* Jag ska lurpassa på L:s post....Kommer kanske en räkning från facket en vacker dag
  • zynk

Ha ha jag mutade Alvis med matfett och då åt hon upp majs och ärtor. Men jösses vad man gör sig till. Passera genom sil och rörde ut i lite ersättning... Men hon måste ju förstå snart att hoppar man som hon gör i hoppgungan måste man äta för att få energi!

Idis Krama om T för usch va ont det gör med öronvärk. Fast det brukar ju snabbt gå över med medicin.

Kerpan Jag läser mer än gärna dina 10000 ord !

Minna/Pess: Kontrakt med nestlé HUA! Klart ungarna måste testa just HUR mycket deras mammor kan göra för dem. Sen när vi inte har lust/ork/tid då bara MÅSTE de väl ha hemlagade köttbullar el dyl.

Oj nu har det hoppats klart. Mot badet!

• Idis 76

Malla: skönt att det går åt rätt håll!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Lotass

Godmorgon på er!

Vad snopen jag blev , skulle logga in och såg att det var ny layout och redan ny tråd.

Det är lika roligt varje gång att titta in och se alla inlägg på bra tips och alla grejer barnen hittar på.

Nu är det snart 2v kvar till 2veckors ledigheten innan BF. Skönt!!! Känner att tålamodet och orken börjar tryta. På lördag är det 4 v kvar, känns helt otroligt! Men jag har inte vågat tro på det än.

Har haft problem med fogarna efter jag halkade i snön för snart 2v sedan. Genväg är helt klart senväg. Nu har det lugnat sig

lite.

Har provat på weledas lavendel bad några ggr, det är de nätter jag sover gott hela natten. Annars är det mest en massa springande på muggen och vakna av domnade händer. Nu har jag fått gnälla av mig lite .

I natt drömde jag mardrömmar om 3 enorma skelett av japanska demoner m vingar som kom till liv, vaknade av mina konstiga ljud och vågade inte gå på toa. *S*

Idag skalll vi till Ikea och införskaffa förhoppningsvis de sista grejerna till barnet.

Kramisar

• Idis 76

God morgon!

Lotass: Va skönt att det närmar sig BF men mindre kul med värkande fogar och mardrömmar!!

Hoppas att ni alla får en bra dag, själv jobbar jag bara mellan 14-18 idag så det är en kort dag!

• Joyce

Hej

Lotass: Nu börjar det närma sig, vad kul!

Idis: Hur är det med lilla T?

Jag bjuder på två bilder just i dag! Men bara idag

• Idis 76

Joyce: Jodå hon hänger i. Magen blir inte sårolig av pencilinet så idag fick jag sanera henne i badkaet *usch*

• Idis 76

Joyce: Vilken goding!!!

• ProPPens

Joyce Vilken sötnos du har!!! Han får ni hålla koll på!!!

Här går det ganska bra idag. Har bara jobbat 2 timmar så jag känner mig pigg. Efter jobbet bjöd min mamma mig på Ytterjärna Resturang (vid Kulturhuset i Järna)! Kan verkligen rekommendera deras mat, helt fantastiskt gott. För 100spänn får man äta av deras buffe med sallader, soppa, 3 varmrätter samt kaffe/te/dryck. Värt ett besök!! Sen kan man botanisera i Robygge butiken, där har dom massor med spännande saker.

• Pess

Kalasfin är han ju Joyce....När får vi se en bild på Idis lilla T då?

Svar på tråden visparnas tråd # 6