• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess

Åh vad kul Idis...Vilken skönhet Fast jag hade föreställt mig Idis mörk...Så jag var inte förvånad över T:s mörka vackra ögon

• jamis

Idis: Vilka vackra ögon din dotter har!

Mitt plus har tagit slut och jag vet inte om jag orkar betala för nåt nytt...

Idag har vi vart på promenad med vagnen, A älskar att sova i den så det är jätteskönt!

Här finns en söt bild på vår prins langtanefterbarn.blogspot.com/

• Joyce

tack för alla fina kommentarer!

Idis lilla skönhet kan jag tyvärr inte se

MaLu: Jag är också känslig för drag. Kan även inte gå omkring med blött hår då får jag nackspärr direkt, inte kul.

Mirren: Just ja, jag kanske skulle kunna lägga ut lite bilder i fikatråden istället.

Har haft en väldigt bra natt och dag! E sov med från 11 till 3 ammades lite snabbt och somande om till kl 7. Ammade igen och sen sov vi till 10.30. Fantastiskt skönt, känner mig så pigg och glad idag! Sen åkte vi och hälsade på en kompis och jag fick god lunch och fick se hennes pluttbebis som föddes 2 v efter E. Har ju inte riktigt sett nån jämngammal bebis men nu insåg jag hur stor E verkligen är. Hans huvud såg gigantiskt ut i jämförelse

jam: hur går det för dig? Mår du bättre?

• Joyce

Förresten, undrar hur det går för Maxie? Var länge sen hon tittade in!

• jamis

Joyce: Skönt att få sova så gott! Det känns som att livet kommer tillbaka då eller hur!

Min prins vill tyvärr ofta vara vaken 3-4 timmar på natten när han vaknar. Nu ammar han nästan konstant. Han vill dessutom bara sova tätt bredvid mig. Någon som vet varför?

Jag mår bättre, känner mig frisk i kroppen, har ingen feber och A kan äta från det stockade bröstet. Infektionen är på väg bort och bröstet spänner inte alls lika mycket men jag tror inte jag har så mycket mjölk i det än. Produktionen har ju legat nere nu när det varit stockat...

Hur försvinner själva mjölkstockningen?

• Idis 76

Joyce: Nu kommer du in vännen!!!!!!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

jam - åhh, så söt han är, lillprinsen Jag kan knappt fatta att mina var sådär små, och då var de ändå mycket mindre Hjälp!!

(sa på fikaträffen häromdagen att jag inte träffat någon liten bebis sedan mina kom till världen, så jag kan inte riktigt koppla hur små nyfödda är - alltså, ni måååste komma å fika med oss snart, Maxie, jam och Joyce)

...och Idis T är också supersöt, men det har jag redan skrivit i gästboken

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Malla: Jag tänkte försöka komma på nästa fika-träff, bara vi mår bra och ni andr inte är förkylda

• Idis 76

Malla: Tack vännen!!

Tack alla för era supergulliga kommentarer om min T!!!!! Ni gör mig jätte glad!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Kerpet1

Nu skäms jag! Givetvis ska du oxå va med och fika!!!!!!!!!

Lotass skrev 2008-01-17 09:50:24 följande:
    Räknar veckorna till fikadags
Svar på tråden visparnas tråd # 6