• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis

Jag ser oxå fram emot att träffa er!!

Kerpet1 skrev 2008-01-16 21:12:46 följande:
    Vi ser ju fram emot att se dig på våra träffar nu oxå Jam!!!!!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Idis 76

Skulle oxå gärna träffa er andra, ni verkar ha det så trevligt men jag vet inte när jag ska hitta tid, nu när jag har börjat att jobba så känns det som om jag inte hinner och innan dess var det så mycket annat. Man tar sig ju inte 15-16 mil på en handvändning heller! *suck* någon dag kanske *drömmer*

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Kerpet1

Det vore skoj att få träffa dig oxå Idis! Kanske vi en dag helt enkelt våldgästar dig! Kommer in och vrålshoppar i din butik med 10 barnvagnar och en massa vilda bebisar! Du får börja kränga barnkläder!!!!

• Lotass

Idis, Jam & Joyce: Ja nu är det nära. Längtar verkligen efter att få röra mig lite lättare och bli av med domningarna i händerna.

Malu: skönt att smärtan lagt sig. Känslighet för drag har säkert med åldern att göra . När jag var liten tyckte jag morsan var löjlig. Men sedan ett antal år tillbaka sitter jag själv där lika känslig fr drag.

Jam: Hoppsan, synd att ni fick stressa i onödan. Skönt att stockningen lättat. Har köpt värmande ull och silkesskydd för brösten, får se sedan om de funkar. Såg förresten Jam skylten när jag gick på gravidyoga på söder. Tänkte på dig.

Har varit ganska svullen i underbenen sedan 2mån tillbaka och nu har BT stigit, äggvita visade sig bara en gång av alla u-provoch vikten har ökat på sig pga vätskan. Men inga synrubbningar har visat sig ännu. Det har blivit många täta kontroller på MVC på senare tid.

Räknar veckorna till fikadags

• Idis 76

Kerpet: Ni skulle vara sååååååååååååååååååååååå välkomna! Ja barnkläder har varit en tanke men vi har redan tre såna butiker i en liten stad så jag får tyvärr hoppa det...

Lotass: Jag hade oxå äggvita en gång och efter det så tog dom ett tillväxt ul och då visade det sig att jag inte hade något fostervatten kvar. Har du kollat mängden fostervatten??? Jag gick ju över 6 dagar oxå...

• Ma Lu

Lotass: du verkar ha det ritkigt tufft! Ska du inte bli ledig lite tidigare? Du verkar dra på dig alla möjliga krämpor!

Det är förresten bara att räkna med att man blir precis som sin mamma vad det är gäller. Just det där med dragkänslighet kan jag dock lägga upp på min fars konto Men som tonåring när jag vägrade ha mössa sade min mamma alltid att det var dumt eftersom hon gjort samma sak och sen som vuxen hade hon på något sätt frusit så mycet om pannan så hon fick huvudvärk om hon bara tittade ut utan mössa och hon gissade att jag skulle få samma sak. Äh, sa jag - och har nu precis samma problem Det sprängvärker i pannan om jag inte har mössa då det är minusgrader! Antagligen något med bihålorna...

Idis: du kan inte nischa med något speciellt märkes barnkläder? Du har ju en egen liten modelldocka nu så marknadsföringen skulle gå som smort Jag är vådligt nyfiken på din affär (förresten kommer jag inte in hos dig öht! Snälla, KAN jag få komma in? )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Idis 76

Ma Lu: kommer du inte in alls, jag har nämligen iga bilder men en presentation....

• Ma Lu

JO, nu kommer jag in till din pres! När jag testade sist för någon dag sen fick jag veta att jag inte var inbjuden Men det kan vi nog beskylla strul-FL för! En vacker dag kommer man säkert få veta att man inte är inbjuden till sig själv...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Idis 76

Nu ligger det en bild på T i mina bilder och detta är bara under dagen, om ni inte kommer in så säg till!!!

• Ma Lu

Oh, henne kommer ni ju få låsa in för alla killar som trånar efter de där stora mörka ögonen

Svar på tråden visparnas tråd # 6