visparnas tråd # 6
Grattis Joyce till den ofentliga amningen!
Malla! Va jobbigt, stackas dig... fast det är ju synd om Izabella oxå! om jag inte somnar tidigt så kan jag joina dig härinne, har fått en dålig ovana att vara uppe halva natten...
Grattis Joyce till den ofentliga amningen!
Malla! Va jobbigt, stackas dig... fast det är ju synd om Izabella oxå! om jag inte somnar tidigt så kan jag joina dig härinne, har fått en dålig ovana att vara uppe halva natten...
Nej, visst är det så, nu kan man det där med ammning inför folk... skulle väll kunna gå omkring med ena bröstet ute... Faan va bra vi ändå hade det i somras! Som verkligen kunde slänga fram tutten överallt! Ett av mina favoritplejs var pendeltåget när man skulle på vispfika... Sundbyberg-årstaberg, perfekt sträcka att amma på... Mr P blev förskräkt när han hörde om det...
Jag har oxå testat IKEA, på nån sån där uppbyggd sak där de visar upp sina möbler, ha ha ha!
Jam: Eftersom Petter var så stor (4700) så minskade han nästan 10% och de trodde jag skulle behöva ge tillägg... Givetvis skulle det vara eget urpumpat, så jag testade och handpumpa, vilket gick hur bra som helst, sen frågade de om jag ville testa el-pump och det gjorde jag och jag misstänker att det startade produktionen rejällt för natten efter så växte bröstena som man kunde se det och jag trorjag pumpade ur hur mycket som helst under natten, det var nog inte helt smart för då fortsatte ju alltihop och så var det igång... men sen när vi kom hem så blev mitt ena bröst så som du beskriver ditt plus att mina var lite såriga... fixade inte att amma riktigt och då åkte min underbare man till bb och hyrde en bröstpump och köpte alla ammnings-hjälps-tillbehör som fanns, Min hjälte!!! Men det la sig efter ett par dar när Petter ammat så jag använde den inte så mycket och han gick upp i vikt så vi behövde inte ge extra till honom, all urpumpad mjölk ligger i istärningspåsar i frysen... nu är de över tre månader så det kan slängas... så var det med det...
Oj va långt, förlåt jam!
Hej Idis! Japp, ny tråd och när jag skulle skicka mess i era GB så blev jag misstänkt för att skicka spam och blev avstängd!!!!!
Så det var bara några få som fick nya länken!
Ledsen, men glad att du är här nu!
Över 6 månader är mjölken menar jag ju... och inte kan jag skylla på amningshjärna längre...
Det slog mig häromdagen... Va faan kan man ta till att skylla på nu när man missar nått eller är allmän pest för sin sambo? Hitills har jag kommit undan med gravid, amning, och inte sova på nätterna... jag får ju nästan sova för mycket om jag vill...
Tacksam för alla förslag!
Sitter och ska skriva protokoll för brf... har noll koll på de papprena oxå... kan man säga att petter käkade upp dem?
Jag döööööööööööööööööööööööööör!
Jag saknar faktiskt oxå amningen lite... prövade igår för petter var lite gnällig och han sög några rejäla tag men sen tröttnade han... lite ledsen blev jag, Det är nått speciellt med amning!!!!
Klart du ska babbla ammning! finns inget viktigare just nu och här finns ju massa expetis!!!!
Vi hyrde vår på KS, tror det var amningshjälpens avd där, borde finnas på SÖS oxå. Det kostade 150: i deposition eller start tror jag sen 10 kr / dag.
Jag hade fått låna en handpump av syrran men vi lyckades inte få ihop den och när man testat el-pump så var ju det ganska effektivt!
Jag har för mig jag fick lite frossa oxå som gav sig så fort han ammat eller jag pumpat, sen fick ju jag en inflammation i livmodern av kjejsarsnittet så jag hade feber av det men det var nog först en vecka senare.
Stackars dig, jag lider verkligen, men hoppas det löser sig! Ställ dig länge i duschen och försök få ut, sen gör det ju ont oxå innan det släpper! aj aj aj!
Bra att lille A iaf tar det andra bröstet, så att amningen hänger i!
Kram och lycka till! tänker på dig ska du veta!!!
Godmorgon!
Malu; Snart är det din tur att sitta där med bröstena och amma en liten bebbe! Skönt med en ny säng! Skulle jag få bebbe idag hade jag velat haft en leandervagga, de är så fina ochh det verkar så bra att kunna röra på dem. Nästa gång kanske????
Zynk! Va skönt att hon sovit hela natten! P vaknade vid halv 10 och har ätit gröt, nu sover han igen... helt utmattad av allt bus med pappa i helgen skulle jag tro!
Pess! Ja du ska va stolt över ammningen! Jag pöste av stolthet när läkaren på 6 månaders kollen tyckte att det var så bra att jag iaf ammat i 6 månader (jag har ju lite ångest över att jag slutat, även om det berodde på P och inte mig)
godmorgon Idis och Mamsen oxå!
Ja du har nog rätt i det!
Fast just Lagercrantz tillhör väll inte mina favisar heller, då tror jag hellre på de med ditt yrke!
Har inte Herrn i fråga oxå nyligen kommit på att man ska gå tebax till att amma var fjärde timma och låta barnen skrika dessemellan, hm, är han i maskopi med min svärmor eller? Dessutom gillar han väll inte att man låter barnen titta på tv! det gillar jag! Tyvärr verkar Petter ha tröttnat på tv... Attans!
Halloj igen!
a här är en till som är avis på Malla och hennes tjejers kostintag!!!!
Maten som jag trodde att jag skulle tycka va roligast har hängt som ett svart moln över hela sumpan...
Petter äter snällt sin gröt, risgröt med äpple och mango, och då nager det i bakhuvudet att jag har för mig att man INTE skulle börja med risgröt... åh.. va fel det kan bli, men jag är gad att han äter en stor portion på morgonen och oftast en på kvällen, ibland får han välling på kvällen istället, beror på hur tidsoptimisten i mig är.
Jag gjorde ju egna smakisar i början, men gav upp när jag upptäckte att Petter inte ville ha, varför stå och grisa med en potatis, riva och pressa och få 100 kg disk bara för att han vägrar äta mer än ett mikrogram???? Så härblev det smakisar på burk, vilket oftast har innebärt att jag öppnat en burk, han har käkat en sked eller på sin höjd fem och sen har jag varit dålig på kontinuteten så burken har fått slängas... suck!
Så då öppnas det en ny burk osv. Morot är väll det som funkat bäst men min lille finsmakare, eller vad han nu är, vill inte ens ha frukt som jag mixat... hm.
MEN idag, till min stora glädje, så gjorde jag egen potatis och morotspuré med en stor klick smör i och då åt han!!! Hurra! Jag gjorde rejält oxå så det ska han få till både lunch och middag i morgon. Visst borde det gå och spara en dag?
Det var dagens bla bla bla från mig...