visparnas tråd # 6
Morotspizza!!!! mums
Morotspizza!!!! mums
Jam, Men då ökar produktionen säkert oxå av alllt sugande!
Jap, du kan få två bitar!!!
kram
Ja tänk att det helt plötsligt är dags att börja barnsäkra l'ägenheten!!!!! Helt otoligt! Men väl behövligt!!!!
Idag tog sig lille Petter fram till en hylla i köket med sin gåstol och var 2 cm ifrån att lyckas få ner min fina svindyra (enda svindyra sak jag har) vas... jag som tycker jag tagit bort allt från de nedersta hyllorna, nåja, nu får man flytta upp allt ett hack tror jag...
Måste få min käre man att förstå att detta nu är nödvändigt att börja med... han har lite svårt att tro att Petter kan göra så mycket än... Men det kan han, tro mig! HAn har en knapp eller nått på magen tror jag som han trycker på och vips så är armarna tre meter långa och det bara kliar i fingrarna!!!!
ett tips, man kan inte hänga flaska med rengöringsmedel/glasputs på översta spishandtaget längre... ryser när jag tänker på att han kunde ha sprutat i sig det medlet, hua!
Han hällde ut en medicinflaska med bricanyl igår oxå, som tur var inte i munnen...
Det hemskaste som hänt här hemma var när jag hade fönstret i köket öppet i höstas och Lydia var här, jag satt och ammade och det blev så tyst, går in i köket och Lydia håller på att dra fram en stol till fönstret och ska precis klättra upp... JAG DÖÖÖÖÖÖR när jag tänker på detta...
Vill oxå säga att det hade väll inte varit så farligt om vasen gått i sönder, men tänk om den hamnat på honom eller om allt glassplitter hade träffat honom... Hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja just det, vintermössa och sen ett durkslag på huvudet... om inte annat så ser det för festligt ut!!!!!
Ja jag är oxå lite inne på att man inte kan skydda dem från allt men för det får man ju inte va vårdslös och det är väll där nmitt problem ligger, jag är inte så nervig av mig och kan inte i förväg lista ut allt hemskt som kan hända, därför blir jag lika förvånad varje gång som Petter hittar på nått hyss och så tänke jag, "hur tusan kunde det där hända?"
Sen alla dumma leksaker man har som han kanske inte är redo att leka med än som har en massa små sakersom kan pillas bort... Jävla skit... va jobbigt det blev att tänka på allt detta nu!!!!
Däremot har jag blivit vädigt noga med att ta av mig mina hårspännen när vi ska sova middag osv, så de inte hamnar i sängen och han kan pilla i sig dem... Tänk om min käre Mr P kunde tänka så vad gäller sina portionsprillor oxå!!!!
He he he! Mr P fixade bilen och sen racade dom i hela lägenheten, Mr P med kontrollern fron soffan och Lille P efter i sin gåstol! Ha ha ha!
Fast jag fick mest ångest för att lilla A skulle ha ätit upp biten, typiskt en sån där grej jag inte tänker på... fast den var väldans liten så den kanske hade passerat obemärkt... hua!
Ska sanera tills jag får besök nästa gång! Lovar!!!!
Jag har tänkt gå och lägga mig i flera timmar nu, men konstigt nog piggnade jag till nu... typiskt... kanske ska diska lite...
Bara jag som är vaken... Har nu diskat iaf...
Petter har namnsdag idag, heter ju sebastian oxå!
Undra hur vi ska fira detta?????
Nej, nu ska jag sova... kanske...
Fy faan Pess! Va hemskt! Nu fick jag ännu mer ångest!!!!!
Jag som tex låter Petter ligga ensam och sova i våran säng, så tänker jag att han kan ALDRIG rulla ur den... Kan han säkert...
Nej! Nu ska Mr P få en lista i sinhand när han kommer hem i kväll... Inte så populärtskulle kag tro, han har ju inte ens fått ut granen som står i hallen än... Men han har tagit hem skruvmaskinen från landet för att kunna skruva fast skötbordsskåpet i väggen... alltid en början...
Jam och Joyce! Ni är så duktiga med ert ammande! I början var det jobbigt och jagvet att jag efter två månader tänkte, WOW, nu har jag klarat en tredjedel... fast efter tre månader tyckte jag att det gick skitbra och bara tyckte det var mysigt. Så ni ska se att ni får in rutiner till slut och glömmer allt jobbigt i början!
Zynk! Ja, här ska vi oxå gå ut och gå i det vackra vädret, finns ju liksom ingen ursäkt i dag. Igår släppade vi oss ut i regnet men fick vända när vi gått halvvägs runt sjöarna nere i duvbo... när vi kommit tebax till sumpan så var det uppehåll så då fortsatte vi och tillsluthade vi ändå varit ute i tre timmar... med div stop i olika affärer.
Idag blir det promenad längst Bällstaån ner till Pampas är det tänkt.
Nu sover lille Petter iaf så jag har lite tid att ta en dusch
Kram på er!
Ha ha ha! Här är det livat värre! Testar jeans... ha ha ha! Mina gamla sitter bra förrutom att magen då ser ut som rumpan... Så jag rotade fram mina gamla gravjeans och de sitter ju skitschysst! Så det fick bli dom idag... När ska jag bli smal och snygg igen???? Troligen aldrig... Suck!
Men jag försöker ju iaf...
Men Jam va du är duktig som är ute och går! JAg kommer ihåg att jag kände en hel del i snittet... aj aj aj!
Jag har oxå promenerat i 1, 5 timmar sånu ska jag unna mig god mat!!!!
Mamsen! Jo jag ska väll va glad att gravkilona är borta (nästan) men jag har ändå en del övervikt att få bort... förresten tycker jag du är skitsnygg och har alltid fina kläder och ser så fräsch ut... det är det jag inte gör (tycker jag själv) Hasar runt i mina baggy-brallor med häng i baken eftersom rumpan är spårlöst försvunnen...
Kram på er!