Inlägg från: Kerpet1 |Visa alla inlägg
  • Kerpet1

visparnas tråd # 6

Halloj!!!

Måste tipsa innan jag glömmer... Babyland i Bromma ska slå igen och nu reas det för 30-70%, dessutom passar de på att ha denna lokal som nån slags "soptunna" för alla babyland i Sverige så det kommer in nya grejer hela tiden!!!! Eller nya och nya, det är ju förra säsongens grejer, men det kvittar ju ibland...
    Bla hade de massor av sulkys (Mc Laren), bilbarnstolar, och Ammningskläder från BOOP... givetvis allt möjligt annat oxå, hur kul som helst... mycket för nyfödda givetvis... jag blev skitsugen på att få barn igen för att kunna shoppa! Helst en liten tjej då de sålde Liggdelen till Brio-Happy i Rosa för 400 spänn!!!!
    De kommer att ha öppet till i slutet av maj...

Attans otur Maxie att V har blivit förkyld... inge roligt!

Jag är nästan lite lockad att ta en fika med dig Mirren, eller snarare med C... he he he! Fast jag tror inte Mr P tycker det, han är en sån chicken...

• Kerpet1

Jo, tydligen tycker Mr P att det var en bra idé! Att fika med Mirren och C!!!!! Fast jag tror inte min syster blir så glad om P har vattkoppor när vi ska ta hand om Lydia...

Så jag väntar till nästa sjukling!!!

• Kerpet1

Tjenare!

Ja Pess, då bokar vi in fika tillsammans med nästa prickiga unge!!!! Fast kanske Petter har fått en liten släng av C när han var här... det behöver väll inte bryta ut på 10-20 dagar vad jag förstått... smittar iof ca 5 dagar innan man ser symptom så C var säkert smittfri när han träffade oss!!
    Om S har haft det då får garantert P det oxå, de har ju träffats en del...

Mirren, har du nån susning vart ni fått dem ifrån?

Vore ju bra fall alla hade det samtidigt så vi kan träffas ändå!!

Nej nu är det sängen... Mr p ska på kurs i morgon så han ska ha lite sovmorgon, det innebär att vi ska fika tillsammans innan han åker, mysigt!

Kram på er alla!!!

• Kerpet1

Hej Firren! Hade du en bra dag idag? Var lunchen god?

• Kerpet1

Godmorgon!

Här finns det kaffe!

Mirren, det stod på vårdguiden om de där fem dagarna... Men du, hur skulle du kunna veta det? Finns ju liksom ingen chans att förutse sånadär saker! För min del är det ingen fara, shit happenes liksom... Fast jag kan se min hispiga syrra framför mig om jag skulle säga nått, he he, så jag tror jag avstår från det, fast det vore kanske ett bra sätt att få igång hennes förlossning, ha ha ha!

Idag ska vi på avslutning för vår mammagrupp... Sen borde jag köra dammsugaren... Petter hittar allt nu när han tar sig fram dit han vill.

vi hörs!

• Kerpet1

Halloj!

Här tränar JAG på att äta barnmat... plättar o sylt bev det idag...

Maxie! När jag gör mina rotfruktspuréer till Petter så blir dom ibland lite klistriga... första gången blev jag förskräckt eftersom jag gjort ganska mycket, men Petter åt det glatt ändå... verkar inte som att det gör dem något... Och ska man köra puréer över sommaren så är det ju bra att de är vana... tenderar ju att bli klistrigt med färskpotatis och rotfrukter...

Petter sover och jag MÅSTE passa på att städa... vill inte!!!!!!!!

• Kerpet1
    Pess skrev 2008-04-09 09:00:16 följande:
    ...Nu säger de helt plötsligt SOL och nära 10 grader på fredag. Utefika trots allt kanske?
    Jag träffas gärna på fredag! Vilka mer vill???? Var inte street ett ställe där man KAN gå in om det är hemskt väder???

Fast jag klarar lite kyla oxå... man kan ju ta med en filt!
    Vore kul att träffa Pess o L igen!!!!!

Kram
  • Kerpet1

Klart Mr D ska få sova!!!!!!!!!!!! Så roligt att träffa er ju!!!!

Vilken tid passar då?

• Kerpet1

Då räknar jag med fika inne på söder på fredag!!!!!

nu ska jag sova... godnatt!!!!

• Kerpet1

Oj! Sover alla fortfarande? För inte kan ni väll va ute i detta ruggiga väder?
    Fast det verkar ju spricka upp lite... så det kanske finns möjlighet till utomhusfika i morgon...

Här har jag och Petter äntligen städat... Petter blir alldeles förtjust och försöker jaga damsugaren... nu sover han dock, kanske drömmer han om hur han ska kunna trimma dammsugaren.

• Kerpet1

Så du kommer imorgon Malu? Gud så skoj att få se din mage!!!!

Nej, nu ska jag svabba av golven... (tror jag...) bläääääääääää!

• Kerpet1

Halloj!

Ja vilken tid imorgon? runt 12/13???? Jag o Petter kommer!
    Har vi bestämt Street?

• Kerpet1

Zynk! Jag har bil! Kan köra dig till mässan...men då måste du ha en barnbilstol... eller babyskydd...
    Passar 11 bättre för dig? är det för tidigt för er andra????

• Kerpet1

Ska oxå sova nu!!!

Förresten, jag har köpt en jättefin Marrimekko-klänning idag!!!
    I strl 40!!!!! Fattar ni, det var väll hundra år sen jag fick på mig den storleken!!!! Den var jag väl värd, har dock gömt den inne i garderoben så inte Mr P ser den... vi ruinerade oss på klinkers igår till hallgolvet på landet så egentligen fanns det inte med nån klänning i budgeten denna månaden, men jag ska på fest nästa helg och vill va fin... ska ha den på ett brölopp i maj oxå... så nöjd och glad!!!!

God natt på er!!!
    Kram

• Kerpet1

Godmorgon!

Strålande väder iaf!
    Trött...

återkommer

Svar på tråden visparnas tråd # 6