Inlägg från: Kerpet1 |Visa alla inlägg
  • Kerpet1

visparnas tråd # 6

Ha ha ha! Ja, här tog vi bort vår tvättmaskin som vi hade i köket och ställde den på landet för ett år sen för att Mr P minsan tyckte att vi skulle ha en diskmaskin!!!! Men det är fortfarande ett stort hål på den platsen i köket!!!!! så nu finns det varken eller...
    Fast än är han inte lika bäng i huvudet som hans far som helt på allvar säger "varför ska vi ha en diskmaskin när Min fru har två friska händer?" Vilken mansgris!!!!!!

• Kerpet1

Fast Mr P har nog diskat samanlagt 10 ggr på dom 10 år som vi varit ihop... tragiskt...

• Kerpet1

Gokväll mina kära vänner!

Här hemma kommer det nog att bli livat värre senare... Jag och Petter skulle bara vila en stund vid 18 tiden och nu har Mr P bytt plats med mig för jag har börjat tvätta... Lille Petter sover fortfarande, det kan väll inte betyda annat än att han kommer vara vaken hela natten!!!!!! Och jag som funderat på att få honom i säng i tid så man kanske kunde få va lite snuskig med Mr P... Verkar som det kör ihop sig... sen vet jag inte om Mr P hade varit så intresserad av att snuska sig med Grodan Boll heller!

Va bra att ha balkong Malla, de sover ju så bra ute oc man blir så nöjd när de fått frisk luft!

Maxie! typiskt Fl att bli utloggad... man blir så sur!

Joyce! Papptallrikar! Jag garvar ihjäl mig! Åh du, jag tror säkert att de vill va med dig sen när ni dyker upp på föräldragruppen! Vem kan motstå dig! Trist att inte kunna ta sig ut! Lider med dig och ser fram emot att träffa dig om tre veckor då!

Jam! Pappor är välkomna i vår för.grupp... inte för att Mr P har varit med men några anda har varit det ngra gånger... sen kan jag tycka att sakerna som tas upp skulle va skitbra att va båda föräldrarna att höra, ex säkerhet! Det blir så lätt att man kommer hem och babblar och sambon tror man överdriver...

Zynk! Petter fattar heller inte pipmuggen speciellt bra! Jag testade att köpa sugrör efter att jag läst att lilla Lovisa fattat hur man använder det, men de gener Petter fått av sina föräldrar lös igenom tydligt här, han fatta nada!!!!

Idis! är dödligt impad av dig som jobbar och har T med dig! Men tanken är god av din man iaf!

Oj nu har Petter vaknat!!!!

• Kerpet1

Gokväll!

Lugn! Mr P slapp snuska sig med Grodan Boll! Vi tjafsade lite istället, ha ha ha!
    Mr P är riktigt bra på att kritisera mig om jag råkar göra nått lite mindre genomtänkt med Petter och det gör mig skitsur för jag försöker verkligen att inte kritisera honom om han gör nått som jag kanske inte riktigt gillar... vafaan, man är väll inte bäst jämnt heller? saker kan faktiskt hända och det blir inte alltid som man tänkt sig, men nej då, då ska han surt påpeka det... Idag gällde det att jag hade klätt av Petter naken och lagt honom på mage på golvet så att han skulle få träna ålning och samtidigt passadejag på att köra den radiostyrda rallybilen för att det skulle finnas nått intressant att titta på... Petter tyckte det var skitkul, men inte Mr P för han tyckte att jag körde bilen för nära Petters huvud, va tsan, det är väll klart att jag inte kör på honom med bilen! Men om jag nu skulle ha gjort det så är det ju definitivt inte med flit... Men det verkar han tro, att jag är totalt omdömeslös... själv tror jag att han bar runt petter i matstolenhäromdagen och att bordsdelen lossnade och att han höll på och tappa Petter, Inte ger jag honom en utskällning för det! Olyckor kan hända och jag tar för givet att han är försiktig...

Förlåt dravlet...

• Kerpet1

Hej på er!

Här har oxå natten varit jobbig!!!! Petter vaknade vid 1 och verkade ha svårt att sova för han var så snuvig!!!! Han varkede ha svårt att andas... så det var bara att gå upp och suga näsa och ge koksaltlösning... sen fick jag sitta med honom i soffan så att han kunde sova bättre... vid 4 kunde jag lägga ner honom igen och idag rinner det bara lite ur näsan och han är glad som vanligt så förhoppningsvis var det bara lite slem som skulle ut.

Hoppas det går bra idag trots att du inte fått nån sömn Mirren!!!

Joyce! Va skönt att Lille E sovit bra i egen säng! Det verkar som han är på bättringsväg då!

Jam! Klart att mannen ska följa med! Va skönt att ha honom hemma!

Zynk! Önskar att P kunde göra som A, åla på golvet!!!!! Men vi tränar...

• Kerpet1

Malu! Va skönt att höra att allt gått bra! Attans att H*n inte ville avslöja sig, men du har ju fler chanser... om inte annat vid tillväxt-ul i v 32...

Petter har somnat i nybäddad säng... jag borde oxå ta mig en lur.

Maxie! ska det bli storm????? jag ska ju ut på promenix var det tänkt, fast inte förräns kl 1.

kram på er alla!

• Kerpet1

Halloj!

Tillbaka inne efter dagens promenad! Varför började jag inte promenera mer från början???? det är faktiskt ganska skönt när man väll kommit ut...

Petter verkar ha tillfrisknat helt efter nattens förkylning och sitter nu och leker i sin hörna.

Nån som vet... Jag ska koka jordärtskocka till Peter idag... visst kokar man dem med skalet och sen bara trycker ut innehållet, eller har jag drömt?

kram

• Kerpet1

ja om du bara visste... peter är en riktig urping... Nej då, Petter är min enda stora kärlek...

Svar på tråden visparnas tråd # 6