Inlägg från: Kerpet1 |Visa alla inlägg
  • Kerpet1

visparnas tråd # 6

Halloj! Jag tror ni missade vad jag skrev, vilket jag förstår... ni slutade väll läsa nånstans efter tredjeinlägget med 1000000 ord i... Petter har vägrat äta allt ur burkar utom gröt, så i går när jag gjorde egen morot o potatispuré så åt han, har även gjort det i dag och tom skrikit efter mer, så nu ska han få sista skvätten som är kvar...

Själv är jag ledbruten efter att ha varit på ett träningspass, Petter tyckte det var spännande att se mamma bli högröd i fejan, hoppandes på en step-bräda,med degmagen slängandes... Hua, vilken syn...

Återkommer...

• Kerpet1

Faan va han är söt Joyce! Det är extra fina bebis-frön vid ivf, det har jag alltid sagt!

• Kerpet1

Vi ser ju fram emot att se dig på våra träffar nu oxå Jam!!!!!

• Kerpet1

Det vore skoj att få träffa dig oxå Idis! Kanske vi en dag helt enkelt våldgästar dig! Kommer in och vrålshoppar i din butik med 10 barnvagnar och en massa vilda bebisar! Du får börja kränga barnkläder!!!!

• Kerpet1

Nu skäms jag! Givetvis ska du oxå va med och fika!!!!!!!!!

Lotass skrev 2008-01-17 09:50:24 följande:
    Räknar veckorna till fikadags
  • Kerpet1

Ja Idis! Hon är ju bedårande!!! Vilka ögon... en del säger att Petter har mina ögon och då brukar jag tänka, "åh, herregud, är det möjligt? då måste mina ögon va fantastiska!!!"

Själv har vi haft babysim idag och jag klantade mig och glömde min väska där... Med mobil och hemnycklar... Så jäkla klantigt!
    Hoppas den är kvar, ska ringa när de öppnar i morgon...

återkommer, måste leta nummer till det där stället nu...

• Kerpet1

Jam, har du testat fetvadd? Låter så hemskt tycker jag men ska tydligen va bra!

• Kerpet1

Hallå!

P har varit "duktig" och sovit i sin spjällis själv, men vid jul så började jag o mr P ha honom i vår säng för att det är så mysigt... han sover i mitten och verkar må hur bra som helst.

I början när han var liten och jag var i värmlnd ensam med honom såsov han inkurad i min armhåla, det blev nog varmt men det var så han ville sova och det gick ju bra, kändes tryggt för då visste jag var han var oxå.

Jag vet att vi kanske borde låta honom sova i sin säng för att vi vet att han klarat det tidigare, men han sover ju så bra hos oss, hela nätter och så är vi ju så förtjusta i det.

Återkiommer...

• Kerpet1

Åh! Jättekramar till dig Jam! Va jobbigt du verkar ha det, inte så kul förstår jag. Det är så himmla mycket känslor kring ammning, såna som man aldrig kan föreställa sig innan som Joyce säger. Jag hade mottot "funkar det så funkar det" ungefär innan, men sen så blev jag galen om nån nämde nått negativt om min ammning och mjölkproduktion! vid tre månader så var jag jätterädd att det skulle sina och började känna ångest för att nån gång sluta, men nu känns det ändå ok när Petter själv valt att inte vilja ha mer och jag iaf gav honom bröstmjölk i 6 mån.
    Pess skrev tidigare nån gång att en dags ammning är bättre än ingen alls, försök tänk så! Du ammar ju mycket och vissa barn behöver mycket i början! Följ Pess råd, hon är en klok kvinna, våran Pess!!!!
    Jättekramar igen!

• Kerpet1

Kramar till dig oxå Joyce! Du verkar ju oxå kämpa med amningen! Inte lätt att ha en liten boxare!

Här hemma har P somnat för en timme sen och Mr P har åkt till landet, lite trist faktiskt... helgerna blir så långa när han inte är hemma! Kändes inget kul idag...

Petter äter annars bra nu av min hemma lagade mat... vilket gör mig stolt! Idag har vi testat potatis och ärtpuré, rolig färg blev det oxå! Känns roligt att göra egen barnmat nu när han äter!
    Har handlat hem en massa roliga saker som ska testas, Känns som jag skulle vilja att han äter 8 ggr per dag så man kan pröva en massa olika!!!

kram

Svar på tråden visparnas tråd # 6