Inlägg från: Kerpet1 |Visa alla inlägg
  • Kerpet1

visparnas tråd # 6

Jam, skoj att det verkar bra! I vår grupp är det väldigt blandat i åldrarna... men vi är tre som hänger ihop, nu har en av dem börjat jobba men den andra tjejen och jag ses i princip dagligen, promenerar och käkar lunch och fikar ihop, jätteskönt att det fanns nån som var trevlig iaf! det är ju inte som ni, men ändå...

Joyce! Kan inte din man vara hemma de timmar du har gruppen, det är ju inte HELT nödvändigt att ha med bebis, då missar du inte första gångerna och lär känna de andra!

Appropå jordärskockorna såkokade jag dem med skalen och sen är det bara att trycka ut innehållet, så jag hade nog inte helt fel, fast jag ser inte varför man inte kan skala dem först iofs... kanske färgen blir lite gråare då? och de kanske är lite "trådiga" runt skalet, dessa stannade ju kvar i skalet när man tryckte ut det nu... Ja, ja vem bryr sig?
    Det blev iaf jättegott! Blandade med potatis, basilika, persilja och vitlök, sen kokade jag lite Hokifilé och mixade i... till dessert blev det banan/annanas/melon-mix... annanasen och melonen var fryst så det blev som sorbé... mamma åt oxå lite...

• Kerpet1

Åh, va gott med cheescake... gud så sugen jag blir!!!!

Det finns ersättning utan komjölk på apoteket... fast det är dyrare tror jag så det kanske kan vänta tills man testat lite mer... Sen ska det finnas ersättning på apoteket med nån liten sån där baskilusk som är snäll mot magen... (ni vet sån där som finns i fil)

• Kerpet1

Vilken kräsen liten dam hon är L!!!!! Jag tror bara P är lite korkad och inte fattat att det finns god "köpemat" i skåpet...
    Så jag passar på så länge han inte förstår bättre, he he he!
    Detta med mat är så kul nu när han äter, jag skulle kunna shoppa mat till Petter för oerhörda summor... funderar på att bara köpa kött och fisk i nån av hallarna, men så långt har jag inte kommit än...
    MEN!!! Jag borde läsa på mer... häromdagen funderade jag på Casava... så fick jag se att den innehåller Livsfarlig Blåsyra om den inte tillagas rätt, hm, kanske skulle ha i lite sån där japansk sushi-fisk oxå som man kan dö av om man inte tillagar rätt... Ha Ha Ha, du kanske kan hota L med det om hon nte bättrar sig!

• Kerpet1

Minna! Jag tänkte "oj va tidigt med dagis", men kom på att han faktiskt är 10 månader, fast det är ju lite tidigare än i Sverige... Hur känns det då, att börja jobba?

• Kerpet1

Halloj!

Här var det dött... va gör ni för nått?

Vi har lilla Lydia här... Mr P säger att det är det bästa preventivmedlet...

Petter har varit lite kinkig sista kvällarna och nu har Mr P alias Jesper Juul och Hugo Lagerqrantz kommit på att det måste bero på min mat som jag ger honom... hm... Nästan lika illa som att bli kritiserad vad gäller amningen... Så nu ska vi köra "köpemat" och se den stora förbättringen!!!! Ha ha ha!
    Att Petter vaknar och piper kan ju oxå bero på att;
    a) Mr P beter sig som en flodhäst i sängen och vältrar runt
    b) Att Mr P lägger en arm ÖVER petter i sömnen så han blir klämd
    c) Att en viss Mr P trilskas med att gå och lägga sig med Petter i tid och otid på eftermiddagen/kvällen så sovrutinen störs...

eller det mest troliga...

d) att Petters far är en PAIN IN THE AS!!!!!!!

Summa kardemumma; Vill nån köpa en halvfet karlslok som aldrig diskar, städar, tvättar och lägger alla pengar på bil och sitt jävla sommarhus, så kan ni få han väldigt billigt!!!!!!

Konstigt att Sovrutinerna funkar bra när jag är ensam på helgerna?????

Jävla Gubbe!!!!

Det har iaf varit mysigt att ha Lydia här... hennes mor är ju en rutinernas mästare så några problem att få den lilla damen att sova var det ju inte, hon blev dock lite arg när hon inte fick ha halsbandet på sig när hon skulle sova. ha ha ha!

Nej nu ska jag sova för jag förmodar att damen ifråga vaknar i tid... men då ska vi mysa i soffan och kolla Pippi långstrump!

Godnatt mina underbara vänner! Bara att få skriva av sig här gör att allt redan känns bättre!

Välkommen hem får man väll säga till Fisken oxå... dom kommer väll denna helgen skulle jag tro! Du är saknad vännen!

• Kerpet1

Goddag!

Här känns det bättre idag efter att Mr P förklarat hur dödligt impad han är av min matlagning till lille P, men han menar att vi måste försöka utesluta vissa saker för att se hur det påverkar Petters mage... sen kan det ju vara en tand oxå, har Mr P kommit på... vilket snille han är!!!!

Joyce! Fick lille "picken" nån medicin, eller ska det gå över av sig själv? Här har Petter blivit lite hostig igen, och jag har läkartid på torsdag men ska försöka ändra den och få komma tidigare i veckan... han har ju haft bricanyl och den hade ju precis botat föra hosta/rosslet, när han blev förkyld igen... kan de inte få pencillin eller nått? Kanske inte att föredra?

Idis! Gratta lilla T idag!

Mirren! Skönt om han får P-ledigt!!! Och hoppas det blir trevligt idag!

Återkommer!

• Kerpet1

1-0 till Mamma!!!!! Petter ratade "köpematen" totalt, vägrade äta när Mr P skulle mata! Ha ha ha!!!!!

Sen slängde han sig över mammas hemmafixad fruktdessert! Det är mammas kille det!!!!!

• Kerpet1

oxå vaken, tittar på film... Mr p o lille p sover...
    borde sova lite...

kram

• Kerpet1

va, 9-12 dl????? Rusar och hämtar en hink vatten att dränka Petter i!!!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6