• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis

Pess: va bra! jag tror ju att allt som har med mig och min bebis är onormalt just nu...

Att andras bebiser sover 3-timmars intervaller hela dygnet och ammar ca 45 åt gången... men så är det kanske inte

• zynk
    Jam Pizza är ju bra för det kan man äta även i amningsfåtöljen . Ja tänk va mysigt det ska va med tutte. Hur mår du nu då? Har du ont?
    Jag har hittills bara hört en bebis som följde 4-timmars schemat . Minns att Alvis gick under namnet IGELN under lång tid. Det skulle ammas jämt...

Nu har vi tagit ett litet steg. Vi har flyttat in spjälisen till vårt sovrum. Måste nog inse att takvaggan är för liten. Hon ligger ibland med fötterna över kanten . Så i morgon ska det ske. Vi (läs jag) kunde dock inte låta henne sova i ett annat rum. Hemska tanke...
    Hon börjar bli stor och jag måste börja jobba med min separationsågren. I morgon ska vi till ikea och handla säkerhetsprodukter. Trist men behövligt.
  • jamis

zynk: det gör inte alls ont när jag ammar nu Jätteskönt! Men A vill ligga vid bröstet heeeela tiden! Vill inte sova i egen säng utan helst tätt och i vår famn. Kanske inte ovanligt

Åh, har din A sovit i vagga tills nu? Hur gammal är hon nu? Hoppas det går bra med spjälsängen imorgon!

• Kerpet1

Ja tänk att det helt plötsligt är dags att börja barnsäkra l'ägenheten!!!!! Helt otoligt! Men väl behövligt!!!!
    Idag tog sig lille Petter fram till en hylla i köket med sin gåstol och var 2 cm ifrån att lyckas få ner min fina svindyra (enda svindyra sak jag har) vas... jag som tycker jag tagit bort allt från de nedersta hyllorna, nåja, nu får man flytta upp allt ett hack tror jag...

Måste få min käre man att förstå att detta nu är nödvändigt att börja med... han har lite svårt att tro att Petter kan göra så mycket än... Men det kan han, tro mig! HAn har en knapp eller nått på magen tror jag som han trycker på och vips så är armarna tre meter långa och det bara kliar i fingrarna!!!!

ett tips, man kan inte hänga flaska med rengöringsmedel/glasputs på översta spishandtaget längre... ryser när jag tänker på att han kunde ha sprutat i sig det medlet, hua!

Han hällde ut en medicinflaska med bricanyl igår oxå, som tur var inte i munnen...

Det hemskaste som hänt här hemma var när jag hade fönstret i köket öppet i höstas och Lydia var här, jag satt och ammade och det blev så tyst, går in i köket och Lydia håller på att dra fram en stol till fönstret och ska precis klättra upp... JAG DÖÖÖÖÖÖR när jag tänker på detta...

• Kerpet1

Vill oxå säga att det hade väll inte varit så farligt om vasen gått i sönder, men tänk om den hamnat på honom eller om allt glassplitter hade träffat honom... Hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• zynk
    jamis skrev 2008-01-19 23:18:42 följande:
    zynk: det gör inte alls ont när jag ammar nu Jätteskönt! Men A vill ligga vid bröstet heeeela tiden! Vill inte sova i egen säng utan helst tätt och i vår famn. Kanske inte ovanligt Åh, har din A sovit i vagga tills nu? Hur gammal är hon nu? Hoppas det går bra med spjälsängen imorgon!
    A är 6månader och 8130g tung så takvaggan kommer väl snart ramla ner . Hon har sovit i den sen hon var 2 månader.
    Va skönt att det inte gör ont. Fast det är klart det är kämpigt att amma heeeela kvällarna ändå. Snart är mjölkproduktionen igång ska du se. Fast sen är det ju mysigt att ligga där ändå - och bara snutta. Kan bara säga att det blir bättre.

Kerpan Hua va läskigt med Lydia! Usch man vill inte veta av allt som kan hända. Hur ska man tänka? Man kan ju inte skydda dem från allt. Jag tänker först o främst på de verkligt farliga sakerna som trappen, elen och medicin/kaustiksoda/tändvätska etc resten får vi se. De måste ju lära sig också. Men snart kanske jag börjar med hjälp på Alvis - eller durkslag .
  • Kerpet1

Ja just det, vintermössa och sen ett durkslag på huvudet... om inte annat så ser det för festligt ut!!!!!

Ja jag är oxå lite inne på att man inte kan skydda dem från allt men för det får man ju inte va vårdslös och det är väll där nmitt problem ligger, jag är inte så nervig av mig och kan inte i förväg lista ut allt hemskt som kan hända, därför blir jag lika förvånad varje gång som Petter hittar på nått hyss och så tänke jag, "hur tusan kunde det där hända?"

Sen alla dumma leksaker man har som han kanske inte är redo att leka med än som har en massa små sakersom kan pillas bort... Jävla skit... va jobbigt det blev att tänka på allt detta nu!!!!

Däremot har jag blivit vädigt noga med att ta av mig mina hårspännen när vi ska sova middag osv, så de inte hamnar i sängen och han kan pilla i sig dem... Tänk om min käre Mr P kunde tänka så vad gäller sina portionsprillor oxå!!!!

• zynk
    Men snart kanske jag börjar med hjälp på Alvis??? "med hjälm på Alvis..." ska det vara

Just det Alva pillade ju sönder hans bil ju hon hälsar förlåt! Öh hårspännen - näe ännu en grej att tänka på.
    Man blir ju tvungen att bli ordningsam ju hur ska det gå? Ska man bli vuxen nu asså?
  • zynk
    Jam du lyser grön - annars är det bara nattugglan Kerpan som är vaken. Och Jam - snart kan du surfa och amma samtidigt - oj va många timmar jag suttit och skrivit med vänster pekfinger...

Nä nu MÅSTE jag gå till sängs. Och testa hur det känns med spjälsängen bredvid (fast tom inatt).

Natti!
  • Kerpet1

He he he! Mr P fixade bilen och sen racade dom i hela lägenheten, Mr P med kontrollern fron soffan och Lille P efter i sin gåstol! Ha ha ha!
    Fast jag fick mest ångest för att lilla A skulle ha ätit upp biten, typiskt en sån där grej jag inte tänker på... fast den var väldans liten så den kanske hade passerat obemärkt... hua!
    Ska sanera tills jag får besök nästa gång! Lovar!!!!

Jag har tänkt gå och lägga mig i flera timmar nu, men konstigt nog piggnade jag till nu... typiskt... kanske ska diska lite...

Svar på tråden visparnas tråd # 6