• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk
    zynk skrev 2008-04-04 23:16:23 följande:
    sm/sleep/1.gif" alt="" /> Titta, kom och titta,kom sätt er häromkring.Det dröjer säkert ännu en stundinnan sömnen kommer med John Blund.Han vill visa oss någonting. Sedan, genast sedannär sagan tagit slutså lovar vi att sova så sött.Efter dagen är man ganska trött.Men först tar John Blund med oss ut. Läggdags, det är läggdagsför klockan slagit sju.Vi träffas säkert åter en dagdå roar vi oss åter ett slag.Sov så gott! God natt med er nu.
    äsch jag försökte göra mig till...

Nu säger jag helt enkelt God Natt
  • Kerpet1

Godmorgon!

Hoppas du fick en skön natt zynk!!!!

Petter sov hela natten, vaknade vid 7, efter välling och bajs i pottan så sover han nu igen... kanske borde jag oxå sova lite till... Men det blir nog kaffe istället!!!

Vad ska ni göra idag då?

• Kerpet1

Oj, har ni sovmorgon? Det har Petter oxå!!!
    Jag har ökat några 100 g ytterligare så nu ska det minsann bli promenad idag och skärpning vad gäller bakelser!!!!!!
    Faan va det är lätt att gå upp i vikt... Jag är ju ganska nöjd med mig själv just nu men jag får tusan i mig inte gå upp mer...

• Mirren

Kersti: Alltid roligt att läsa det du skriver - jag blir på gott humör av det!

Här går vi och hoppas på positivt besked från förskolan vi ansökt till. Igår gick jag i taket när jag fick reda på att köansvarig ringt C för att ta reda på Casimirs matvanor. Kändes förskräckligt om Casimir skulle bli bortvald för att jag inte kunde hålla tyst om att han är vegetarian. C försäkrade att jag kunde skicka med mat om det behövdes.

Vi får väl se vad som händer (det var appropå mat alltså . Men jag sa inget om tygblöjorna .

• Joyce

Godmorgon!
    Mirren: Håller tummarna att det ska fixa sig med förskolan! Egentligen borde det väl inte vara så konstigt att han är vego, jag menar är inte det rätt vanligt i dagens läge?

Kerpet: Vi måste båtfixa idag, känns supertrist men vi har inget val. Får väl nypa E i benet eller nåt så att jag måste ta hand om han istället

Vi var och kollade på lägenheten igår och nu är vi i valet och kvalet hur vi ska göra. Den var ok förutom att man MÅSTE göra om hela köket. Vi har ju nyss gjort det och all väl sådär sugna på att sätta igång igen. Fast man kan ju leja bort det mesta men det är ju ändå rätt mycket som måste köpas och kollas upp. Det tar emot men å andra sidan behöver vi verkligen snart en större lägenhet. Vi får fundera lite mer i helgen.

• FISK78

Godmorr Underbart väder!!! Hyffsad natt Mr D jobbar dock, så det är lite trist! Jag har flirtat med mormor och hoppas hon kommer upp på besök, annars är det städ som gäller här OCH sanering efter sjuklingarna Maskinerna går varmt med lakan, handdukar och kläder... Nu jäklar ska bacillerna utrotas i fiskens hem

Kerpan: Firrepinnar blev det här igår oxå! Men de var faktiskt goda Tyckte Sid oxå!

Mirren: Hoppas verkligen ni får plats, vore ju toppen!

Joyce: *Åh min dröm är en båt... Men det är klart det är mycket tråkigt jobb oxå!

S sover på balkongen efter en tidig morgon Så jag käkar frulle och ska nu STÄDA!

• ProPPens

Hejsan!!

Kerpet Hua, lät inte som om din fredagsmiddag var av det gormet slaget... Men det är roligt att läsa om, som om det skulle vara någon tröst!!

Här är det inte roligt just nu... Var ju hos min syster förra helgen och hennes dotter hade ögonfluss = JAG har nu ögonfluss i massor!!! Ögonen ser ut som en fylletratts och det rinner ständigt gul gegga!!! Inatt har jag varit upp minst varannan timme för att tvätta ur ögonen som klibbat ihop av kladd. Kul NOT!!! Skulle jobbat idag men jag håller mig hemma, eftersom det antagligen smittar. Sen ser jag ju ut som om jag åkt på stryk och har svårt att titta när det blir för ljust. Så jag är hemma och försöker bli av med detta istället.

Blev mest ego här men så är det även för gravida ibland...

Kram på er alla och hoppas ni får en härlig helg! Vi verkar få fint väder iallafall (inte för att jag kan njuta av det men ändå)

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Ojdå, stackars Proppens Sånt där är ju megasmittsamt! och för jäkligt att bli av med. Du får köpa ögonbad på apoteket och så tycker jag du ska kontakta vårdcentralen på måndag. Och du, gravida är väl bland det mest "ego" som går att uppbringa

Mirren: ahaa, så ni kör tygblöjor! FUnkar det bra? Min luttrade make har visst haft nära-tygblöjor-upplevelser i sitt "förra liv" så när jag bara viskade något om tygblöjor så slog han bakut Jag är inte helfrälst heller - teoretiskt alltså - men funderar ändå på att köpa några allt-i-ett att ha som alternativ!

Joyce: jag har helt missat att ni kollat på en lägenhet *egovirrpanna här* utan minns bara fritidshuset så nu blev jag lite paff när det plötsligt var lägenhetEN Utifrån din beskrivning av ert nuvarande hem med hepatitblod i trappen och jättetrångt sovrum så låter det ju verkligen som att ni skulle behöva något liiiite större men jag förstår så innerligt väl att en ny köksrenovering inte känns lockande! (det är nästa som står på tur i det här huset också och jag bävar...)

Jag tvättar också och vädrar i hela huset Känner av någon slags instinkt att "boa" FÖrra helgen var det garderobsrensning... Funderar på att försöka sälja en del plagg som jag aldrig kommer att få på mig igen trots att de är nästan oanvända men vet inte när och om jag orkar

Katterna tycker det är buskul när matte har dörrarna öppna De små älsklingarna fyller förresten hela två år idag Mina små surrogatbebisar har blivit stora!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

MaLu Jag pratade med VC igår och om det inte var bättre till måndag skulle jag återkomma. Det är tydligen lika effektivt att själv noga tvätta som att använda salvor och sånt. Hoppas det blir bättre, nu känns det lite bättre iallafall. Rinner inte hela tiden som det gjorde igårkväll. Då var det riktigt jobbigt. Tvättar när det behövs med hemmagjort saltvatten, det ska funka lika bra som apotekets varianter.
    Vad du är duktig som städar och står i! Här finns massor med borde städa, så som kylskåpet och hela köket. Men i min takt blir det väl till Pricken fyller 18år!! Ska försöka börja lite sakta med allt som behöver gås igenom och slängas och plockas. Sen har jag ju hela maj och juni att pyssla runt.

Äntligen!! BF080706
  • Kerpet1

Halloj!!!!

Tillbaka efter lång promis! Vi gick runt sjöarna och det var så fint väder!!!! Om en stund kommer syrran och då ska vi gå till lekparken, det blir premiär för llle Petter, skäms när jag tänker på att han aldrig fått testa att gunga!!!!!
    Vi ska ta med kaffe och fika oxå!!!!

Mirren! Är det sant? ringde de och frågade om maten???? Att va vego idag är ju inget speciellt, eller hur? Alla barn har väll nån liten matintolerans i dag, eller hur?

Det där med dagis och bajs och blöjor funderar jag lite på... vissa säger att det inte är nån större idé att pottträna eftersom dagispersonalen skiter i det och ändå sätter på dem blöjor och låter dem bajsa i dem... kan det va så????? Nån som vet? Men när ska dom då bli blöjfria??? Jag tänkte att det kunde va possitivt med ett barn som inte bajsar i blöja, men då kanske man ska hålla tyst om det oxå?????

Joyce, va skoj med ny lägenhet!!! Fast jobbigt med renovering!!!
    Blev det nån tur till båten, eller slapp du?

Tjenare Firren!!! Städa borde jag oxå göra! Fattar inte att man kan ställa till det, fast ag skyller på Petter, he he he!
    Jag städade Petters matskåp idag vilket resulterar i att det istället ligger tomma välling och grötförpackningar och annat skräp på köksbordet, jobbigt att slänga det direkt, eller?
    Sen satt jag och klippte ut stjärnor till Petter från tallriksundelägg i plast och nu ligge alla stjärnor utspridda på köksgolvet och plastresterna gör tommförpackningarna sällskap...

Proppen, va trist med ögonen! Petter hade det för ett par veckor sen, men tur i oturen så fick han ju öroninflammation då oxå så vi fick ett pencillin som slog ut ögongeggan direkt oxå.

Malu! Så katterna är redan 2 år, oj va tiden går!!!
    Jag var på jobbet härom dagen och skvallrade för M att du skulle börja jobba lite igen... Hon fick stora skräcken för hon hade lånat ut ditt skrivbord till nån ny mattelärare, fast det kanske är en urping som du kan sitta i knät på, ha ha ha! Fast M sa att hon genast skulle ringa dig.
    Ska du jobba lite varje dag eller? Jag ska ditt den 16 en sväng, kanske vi kan ta en snabb-kaffe?

Nej nu ska jag koka kaffe till utflykten!
    Kram!

Svar på tråden visparnas tråd # 6