• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Jag testade en sådan doppler hemma hos min moster när jag var ungefär halvvägs, men hittade nada - då var det ändp TVÅ därinne, så något borde man fångat upp tycker man? Jag skulle inte köpa en. Hade en underbar bm som bokade in mig en gång i veckan ett tag när jag var som oroligast. Och jag började känna tydliga rörelser ganska så sent, iaf med någon sort regelbundenhet.

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Malu, jag har för mig att det var du som lugnade mig när jag var nojjig för att åka till Åland i vecka 28... det finns sjukvård på andra ställen än Sthlm... fast jag förstår dig!!!! (och skulle satsa på Östersund framför Mora...)

• Ma Lu

Du Malla hade väl cokså en moderkak fram? Jag går också en gång i veckan hos bm/läkare (den här veckan läkare) men vete tusan om det räcker för min oroliga själ...

Hehe, Kerpet Det är så lätt att lugna andra! Åland är dessutom minimalt medan Norrland är ENORMT (dvs. händer nåt allvarligt på Åland flygs man till Åbo - eller Sthlm! Kul va?!) A säger också att det finns helikopter

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Jag har aldrig åkt helikopter, så man får se det possitiva!!!

Dessutom så är jag dum i huvudet som tror att man bara kan föda barn tryggt i Stockholm... snacka om hybris...

• jamis

God morgon!

Håller tummarna för att allt ska se bra ut för idis!

Åsså ger jag malu en kram. jobbigt med ångest

Sitter och ammar och skriver med vänster hand så jag slutar nu. ska försöka ta mig ut en stund oxå

• MallaMojs

Malu - jo, en kaka var nog fram *lite minnesförlust*

Jag tror iaf att en doppler kan göra ångesten än värre.

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Så kan man ju ocskå se på det Kerpet En kompis lyckades trixa till nåt med knät när hon klättrade runt på Kebnekajse så då fick hon åka helikopter Ett tips kanske om du är sugen på en tur?!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

MaLu, vi verkar göra saler lika vi Jag var oxå i Härjedalen i mitten av min graviditet....OCH oroade mig för närmaste sjukhus....Men det gick brs för mig...Åkte t.o.m lte skidor utför (Modigt va?? M lockade med lunch i en toppstuga så jag var ju TVUNGEN )

• Ma Lu

Hihi, vad bra att du utforskat Härjedalen åt mig Pess Jag har tänkt mig att låna svägerskans skidor och åka nerför barnbacken en vända. Bara därför Nåt mer vågar jag mig knappast på för min balans är väldigt konsig just nu... Vinglade in i jackorna när jag tog av mig skorna häromdagen! Inte läge för alpina övningar precis.

Inte läge för skidskytte heller... Fattar inte hur AKO pallar

• Pess
    Ma Lu skrev 2008-02-11 14:38:56 följande:
     Fattar inte hur AKO pallar
    ...och fattar inte att hon VILL Okej att läkarna har sagt att det är okej bla, bla, bla.....Men jag skulle ändå inte utsätta mig för det...Hon ligger ju nära maxpuls i en BRA stund. Det höjer ju även fostrets puls....Nä, för mig var graviditeten viktigast i VÄRLDEN....Men man kanske inte fullt ut inser vad det är för guldklimp man har i magen och hur VIKTIG den är i jämförelse med allt annat förrän den är ute Fundersam
Svar på tråden visparnas tråd # 6