• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • JAG är BÄST

"Anonym

Sitter man och säger att en miljon inte är mycket pengar så har man jävligt dålig insikt i hur många andra lever. Jag kommer från en familj där man torkar sig med pengar i röven och det är så jävla äckligt när man förlorar respekten för pengar bara för att man råkar ha gott om det."

Öööh

Vad menar du??
    Det jag personligen menar om man ser till vad hus och bil kostar idag så är en mille inte mycket.

Ja, en mille på kontot sitt är ju kanon om man har sånt . Men nu är inte så fallet utan jag gämnför med vad saker kostar idag. Så hetsa inte upp dig i onödan .

Ett hus för 7-800.000:- + en ny bil och en bättre beggad bil. Vips så är du uppe i 1mille .

Förstår du hur jag tänker?. En mille är inte mycket idag. Då menar jag mer i lån och skulder. Det är få idag som kan kasta upp dessa pengar kontant om man är en vanlig Svensson som jag

• rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:15:08 följande:
    Och var är den röda tråden mellan det och att alla höginkomsttagare är ytliga, okreativa människor bakom en falsk fasad?rött och guld skrev 2008-01-29 23:13:01 följande:
    allting behöver inte ha en röd tråd..
  • mjukisvicki

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:30:33 följande:

HejJag bor också i Västerås, och undrar i vilket område man hittar en bra lgh för 300.000?Innan vi köpte huset så kikade vi efter större br, men hittade inga som låg under 1.5 milj. Nu letar vi efter en br (1:a) till dottern på 17 år, och de vi har kikat på ligger runt 500.000 och uppåt.
    du kan få en br radhus på själby för en 200k. viserligen ganska hög avgift men ändå. tillberga finns det med. tortuna oxå. om man bara är beredd att kolla lite längre utanför ringvägen så hittar man. gryta har inte heller så jätte höga men som sagt även där blir då avgifterna höga.
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:31:50 följande:

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:14:37 följande:
    precis, för vi har kommit överrens om det.och det har ingeting med aatt jag är snål att göra, det har med att han inte vill bråka vid en eventuell separation(jag får ju inte halva lägenheten även om jag betalat hälftwen)
    Ok, ett sista försök då. (envis eller dum? )
    Avgiften har inget med ägandet att göra.
    Punkt.
  • Leone i Västerås
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:29:54 följande:
    Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:12:25 följande: och jag tycker tvärtom att de som tjänar bra blir översittare och inte kan förstå att folk faktiskt både överlever och lever på under 10.000 per månad utan att ha det knapert.skulle du som är höginkomsttagare ens få i huvudet att köpa mat för en hel månad för 460kr?skulle inte tro det,men för oss som har levt i den "verkligheten2 med dåligt med pengar är det stykande att kunna säga attman har kött på bodet VARENDA dag i 30 dagar för 460kr.hur får man 30middagar för 2personer för 460kr då???köp 4st storpack med kött(kotlett eller liknande,brukar vara 10st i varje)för 100kr/st= 400kr och 20st middagar för 2 personer.köp sedan 2kg köttfärs för 29,90kr/kg=60kr.2kg köttfärs för 2personer=10st middagar a´100g.lägg bara till ris, pasta,grönsaker.
    Och hur vet du att jag inte har levt i den verkligheten? Att jag inte kan sätta mig in i en sån situation?
    Du bestämmer alltså det, enbart grundat på min inkomst?
    Det är väldigt inskränkt!
    Projekt viktminskning start 7/1-08. Nu: minus 4,0 kilo
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:15:23 följande:
    Så i ett normalt samboförhållande så är det den ena parten som ger den andra sex, som betalning för uppehälle?Det har jag nog missat. My bad.
    inte alla som får sex..även om man tror det...
  • Anonym (ajaj)

Ris, pasta och grönsaker kostar också, samt kryddor och annat som du har när du tillreder t ex köttfärsen...
    Sen är det ju inte alla som äter så lite som ni gör, har man dessutom barn så blir saken en annan också. Det finns många som har någon form av matallergi och då rusar matkostnaderna i höjden.

rött och guld skrev 2008-01-29 23:29:54 följande:

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:12:25 följande:
    och jag tycker tvärtom att de som tjänar bra blir översittare och inte kan förstå att folk faktiskt både överlever och lever på under 10.000 per månad utan att ha det knapert.skulle du som är höginkomsttagare ens få i huvudet att köpa mat för en hel månad för 460kr?skulle inte tro det,men för oss som har levt i den "verkligheten2 med dåligt med pengar är det stykande att kunna säga attman har kött på bodet VARENDA dag i 30 dagar för 460kr.hur får man 30middagar för 2personer för 460kr då???köp 4st storpack med kött(kotlett eller liknande,brukar vara 10st i varje)för 100kr/st= 400kr och 20st middagar för 2 personer.köp sedan 2kg köttfärs för 29,90kr/kg=60kr.2kg köttfärs för 2personer=10st middagar a´100g.lägg bara till ris, pasta,grönsaker.
  • jennie ellie

Men det handlar inte om lånet på lägenheten, klart han ska betale den själv då läg är hans.

Utan om resten, ni har räkningar för ert boende varje månad om du nu inte vet det. Pengar som han inte får igen för att ni säljer den
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:31:50 följande:

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:14:37 följande:
    precis, för vi har kommit överrens om det.och det har ingeting med aatt jag är snål att göra, det har med att han inte vill bråka vid en eventuell separation(jag får ju inte halva lägenheten även om jag betalat hälftwen)
  • rött och guld
    mjukisvicki skrev 2008-01-29 23:15:24 följande:
    i min värld får man jävligt mycket för en miljon. du kan få ett bra radhus och en bra bil och ändå har ungefär hälften kvar. jag skulle kunna bli skuldfri och aldrig behöva ha en skuld igen. så ja en miljon skulle göra min värld mycket lättare och mycket mindre oroande. men har du någonsin oroat dig för hur du ska klara dagen? hur du ska klara av att betala hyran? har man haft det så då tycker man inte att en miljon är lite pengar.
    för en miljon skulle jag få 2st 120kvm villor i småland!!!
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?