Inlägg från: emejo128 |Visa alla inlägg
  • emejo128

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Tinna: låter som bra presenter Angående Hultsfred så skulle det aldrig funka att ha studenten samtidigt. Det är ju en massa föräldrar som är engagerade genom olika föreningar och så också. Det är för stort häromkring helt enkelt.

Vad är en bandana?

Presenter ja: Nu börjar det ju bli dags för våra små 3-åringar att ha kalas. Kan inte fatta vart tiden har tagit vägen... *nostalgisk* Har ni planer på vad era barn ska få? Elsa önskar sig en loopingbana (en sådan som man släpper bilar på och de kör i en looping), ett gosedjur med Tiger (för det har hon inte! bra argument va?) och en egen radiostyrd bil. Med tanke på att vi har tre radiostyrda bilar hemma och hon får låna alla så kommer hon inte att få det. Sedan har vi planer på att köpa en stor studsmatta (med skyddsnät) också. Men det blir nog mer som en "vårpresent" till båda barnen. En kompis till dem har det och de bara älskar att hoppa där.
  • emejo128
    Tinna: Aha, när du säger det så har jag nog hört det ordet... kunde bara inte koppla ihop det Bra saker hon kommer att få

Här snöar det nu Jag ville att det skulle bli vinter i januari och februari. Nu tycker jag verkligen att det lika gärna kan kvitta. Det är ju påsk i helgen!!! Och det var ju himla fint igår. Hoppas maken plockade undan barnens cyklar och "vårsaker" som låg framme i trådgården.

Suckar lite över kvällsarbetet ikväll. Kommer inte hem förrän till klockan tio ikväll och så ska jag vara på jobbet imorgon bitti igen När ska jag träffa mina barn och leka med dem då? Är det någon i skolledningen som har tänkt på det???
  • emejo128
    NK: Grattis. Vad skönt att hon äntligen är här

Nu är vi hemma. Barnen är ute och åker snowracer. Axel är så duktig och hjälper Elsa att dra sin kälke uppför backen, samtidigt som han drar sin. Han sade ifrån när Elsa ville sitta på när han drog också - där gick gränsen. Men jag tycker ändå att det är trist med snön nu. Jag längtar så himla dant efter våren. Den riktiga våren.

Nej, om man skulle ta och slänga ihop den där kycklingpastan... Magen börjar kurra.
  • emejo128
    BESSIE: GRATTIS!!!!

Här ska vi ha en lugn dag. Jag ska baka lite bullar och någon tårtbotten. Tvätta lite. Men annars bara ta det lugnt.

NK: Skönt att storebrormötet gick bra. Det tar lite tid för dem att vänja sig. Axel var ju bara 1½ år när vi kom hem med Elsa och han hade lite svårt att förstå det där att lillasyster var där för att stanna. Jag läste någonstans att man skulle tänka sig att mannen helt plötsligt tar hem en ny kvinna till huset och säger: "det här är min nya älskarinna och hon ska bo här hos oss". Ungefär så kan det lilla barnet ta det i början, innan han vänjer sig.
  • emejo128

Godmorgon. Ska snart åka till jobbet i detta iskalla Nordenväder. Jag VILL inte att det ska vara vinter nu. Jag vet att det här är normalt väder för årstiden, men jag blev så vansinnigt deprimerad när det här vintriga bakslaget kom. Det var jättefin vinterväder igår och för att pigga upp mig sade maken att jag kanske skulle ta en fotopromenad som jag brukade göra förr i tiden. Jag blev skitförbannad (jag vet, inte särskilt rationellt) och skrek att om han tyckte att det skulle vara skoj att ha några sketna kort för att påminna om det här bakslaget så kunde HAN gå ut och ta dem. Han försökte bara vara snäll. Det känns som om jag är på väg in i en sådan där panikperiod igen Vill inte. Vill ju bara må bra och vara glad. Hoppas den här dagen blir bättre. Ska bara jobba idag och sedan är det påsklov.

Malin: Vilka sötnosar

Tinna: Ha, ha. Ja, det kan vara en sådan där sak som är bra att ha till hands när hon kanske behöver tas ner på jorden lite

Systeryster: hej, hej. Känns det bra i ny huset?

Helene: tråkigt med brorsans hund

• emejo128

Var tvungen att kolla kartan: Först åker man söderut en bit, sedan vänder vägen och man åker norrut. (För att jag ska komma till Tinna alltså )

Är på jobbet nu. Blä.

• emejo128
    Majzzan: Känner igen det där. Axel har ju lite problem med vissa uttal (kan inte säga K och G ordentligt och går hos talpedagog). Elsa pratar däremot jättemycket och duktigt. Hon kan minsann säga alla ljud, inklusive R, som brukar komma senare i utvecklingen. Visst är det roligt

Tack för er omtanke tjejer. Finns det någonstans man kan vädra ordentligt hur man mår så är det här

Usch vad trött jag är. Det ska VERKLIGEN bli skönt med påsklov nu. Synd bara att jag har jättemycket rättning som ligger och bränner i väskan ute i hallen. Jag måste verkligen göra det, annars kommer jag efter jättemycket och kommer att ha ännu mer och ännu jobbigare efter lovet. Men jag tar nog inte tag i det förrän mot slutet av veckan, då jag förhoppningsvis är piggare och har mer energi.
  • emejo128

Godförmiddag. Är mitt i städningen. Imorgon kommer det gäster Vi ska grilla vildsvin till påskmiddag. Jag hade väl egentligen tänkt mig en traditionell påskmiddag med påskbord, men jag blev nedröstad. Så det blir grillat vildsvin med klyftpotatis och lite olika såser till.

Jag har kommit på varför jag varit så deprimerad och mått riktigt skitdåligt den senaste veckan. Idag är det exakt ett år sedan mamma åkte in till sjukhuset, för att inte komma därifrån något mer. Det har legat och gnagt hos mig, utan att jag kunnat sätta fingret på det, och när jag igår skrev i min fem-årsdagbok såg jag på den här dagen för ett år sedan. Plötsligt klack det till i mig och jag förstod vad det är som gjort mig så orolig. Nu känner jag mig mycket lugnare.

Jag har kokat ägg i grön hushållsfärg som vi ska måla här i eftermiddag. Barnen tycker det är jättehäftigt med gröna ägg och går och pillar på dem hela tiden.

Påskägg: Ja, det är imorgon påskharen kommer. Han brukar ringa på dörren och lämna ett kort. På det kortet är det en bild av något som barnen känner igen runt omkring huset. När de går dit så hänger där ett kort till på något annat (som exempelvis grindstolpen). Barnen går dit och där finns ännu ett kort. Så är det en fotokarta runt hela gården, genom ladugården och slutligen, på den sista platsen (i år är det på verandan) så ligger påskäggen. MYCKET uppskattat här. Jag har kört den varianten istället för fiskdamm på barnkalas också. Det går alltid hem.

• emejo128

Om ni kollar bloggen får ni se två glada påskbarn

ydringer.blogg.se

Helene: Usch vad jobbigt med händerna. Tråkigt.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]