GRATTIS JAKOB!!! Hoppas det blir en rolig födelsedag med presenter och gott.
Helene: tack, skulle gärna tagit mig en bit, men jag lämnade barnen på dagis när maten stod på bordet

Synd, för nu börjar jag bli hungrig. Skönt att få så mycket undanröjt. Jag älskar ju att röja och få det rent och snyggt. Maken fick rycket i helgen också. I söndags vräkte han ut allt ur vår "skräpgarderob", sorterade och slängde och flyttade undan. Så nu är det jättefint där inne och man kan gå in och hämta det man behöver utan att vada fram bland saker. Själv behövde jag bara titta på... Härligt.
Igår pratade jag med maken i telefonen när han fortfarande var kvar på jobbet och jag hade kommit hem. Jag skulle dammsuga och den där förbannade dammsugaren vi har är skitdålig så jag var på ett så vansinnigt humör. När maken kom hem på kvällen (han har sin dagvecka, så han jobbar inte hela dygnet) så hade han ett stort paket med sig. En ny dammsugare

En BRA! dammsugare för en gångs skull. En Miele med alla superfinesser och bra munstycke. Glad. Överraskning. Känns lite 50-tal bara. Mannen kommer hem med en present till frugan - en dammsugare

Nu är visserligen min make en duktig användare av dammsugaren också, men ändå. Jag har varit irriterad på vår dammsugare ända sedan vi flyttade från förra huset och jag förlorade min älskade centraldammsugare

Men den här Mielen är lätt att dra efter sig och den har svängbara hjul där bak också, så den fastnar inte bakom hörn och liknande.
Bessie: vad spännande att det börjar hända grejer

Roligt.