Inlägg från: emejo128 |Visa alla inlägg
  • emejo128

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Angående bilbarnstolar, jag hittade en artikel som jag läste för ett tag sedan med fakta och statistik från Trafiksäkerhetsverket: http://www.hillstierna.se/gpage1.html

Dödsrisken vid en kollision med bakåtvänd stol kan minskas med 95%. Motsvarande siffra för framåtvänd är bara 50-60%. Modernare bilar är inte heller säkrare i det syftet, i och med att de är styvare och ökar påfrestningen hos passagerarna. Därför är det ännu viktigare att ha stolen bakåtvänd då.

Ja, ja. Förlåt att jag tjatar. Alla gör som de själva vill, men jag är ganska engagerad i detta.

• emejo128

Hej hej. Nu slutar jag jobba. Jag ska hem och äta och sedan ska jag hoppa på tåget upp till Stockholm för en helg där. Ses efter helgen

• emejo128

I'm back. Helgen i Stockholm var jätterolig. Handlade massvis på symässan och hade en supertrevlig lördagskväll med kompisar.

Barnen har ringt många gånger och varit rätt så ledsna för att jag inte är hemma och nu är de jätteklängiga på mig. Smet ner här två sekunder när de tar på sig pyjamasar. De ropar på mig hela tiden att jag ska komma, så jag återkommer nog imorgon.

• emejo128

Hejsan. På jobbet idag. Fast jag sitter och längtar hem. Det är ju lite trist att vara borta hela helgen och sedan åka till jobbet dagen därpå när barn och make är hemma. Men, men.

Min käre make fick MÅNGA pluspoäng när jag kom hem igår. Han hade lagt färdigt golvet i sovrummet, satt dit lister, målat färdigt garderoberna. Han hade flyttat in sängen i sovrummet igen, lagt på mattan och tänt mysbelysning. Sängen var renbäddad och fin med puffade kuddar Det var MÅNGA pluspoäng för honom. Jag blev jätteglad. Trodde inte att han skulle ha hunnit allt det eftersom han trots allt varit ensam med barnen hela helgen.

Shit, nu börjar min lektion......

• emejo128

Sådär, nu är förmiddagens lektioner avklarade. Bara eftermiddagen kvar.

mariiee: men att vara lite purken i magen kan ju vara ett tecken att det börjar vara på G.

Helene: Stackars liten. Hoppas det går över snart och att ni har en mysig dag tillsammans.

Tinna: bra med syskon ibland Skulle inte tro att min brorsa någonsin skulle kunna tänka sig att styra om sin dag för att vara barnvakt åt mina barn... men han jobbar å andra sidan 30 mil härifrån så det kan ju vara därför också...

Tinna igen: Egentid är jätteviktigt. Jag försöker ju ge barnen jättemycket sådant - både i vardagen (som att bara ta med ett barn till Ica) eller lite speciellt (som att åka och bada eller åka till Busfabriken etc.) Maken har ju då egentid med det andra barnet, så han kan få det väldigt mycket också. Han tar med dem ut i traktorn eller så tar han också en tur till badhuset eller Busfabriken etc. Hoppas du och Alma får en mysig dag imorgon.

Bessie: mmm. Den maten lät jättegod Det kommer att bli superbra.

Puts och fej: Jodå, jag är ganska putsig och fejig av mig överlag. Avskyr dammråttor och äckliga kylskåp etc. Brukar köra ordentliga städningar rätt så ofta och känna mig nöjd efteråt Nu har ju vår övervåning varit ett bombnedslag med säng ute vid TV:n och stök överallt. Nu ska det äntligen bli ordning igen Glädjer mig.

• emejo128

Godmorgon. Idag är min korta dag och jag ska åka till Linköping i eftermiddag och köpa en byrå till sovrummet. Axel tjatade hela kvällen igår att han ville följa med, så jag får väl plocka upp honom om han inte har ändrat sig.

Nu måste jag knåpa ihop ett grammatikprov till engelska A. Vi har gått igenom en sjuhelsikes massa pronomen och på torsdag ska det vara prov.

• emejo128

Godkväll. Har varit i Linköping idag och köpt en byrå till sovrummet. Kände mig rätt så stolt som lyckades baxa in åbäket helt själv i bilen. Det stod några killar och glodde. Tyckte gott att de kunde ha erbjudit sig att hjälpa mig, men det gick bra i alla fall. 70 kilo vägde det. Hade ju varit lite smidigare med mannen med, men men...Han har i alla fall monterat ihop den nu

NK: Kollade bilderna Jättefint.

• emejo128

Godmorgon. Ledig dag idag. Tyvärr inte för maken, han jobbar dygnet.  Jag har lite städprojekt på gång. Städa under diskbänken och organisera, skrubba köket, städa under tvättdiskbänken i badrummet och organisera.

Tinna: Vad bra att det känns bättre. Du lät orolig igår.

Mo m: På vår förskola får inte barn till studerande vara under sommaren. Eller får och får. Kommunen säger en sak, fast personalen på vårt dagis är jättebra och gör alltid det som är bäst för barnen. Jag är ju lärare och har också en lång ledighet under sommaren. Vi skolade in barnen i april förra året. Sedan var de hemma från mitten av juni till mitten av augusti. I augusti kom de tillbaka till dagis och det var aldrig något tal eller något behov av ny inskolning. Det gick till och med mycket bättre än vad det hade gjort innan sommarlovet. Fast jag längtar verkligen till sommaren då vi ska vara hemma, hemma, hemma. Och till påsklovet då vi ska vara hemma, hemma, hemma. Mina barn älskar att vara på dagis och de tycker att det är jätteskol där. Men de älskar att vara hemma också. Jag brukar fråga Axel om han vill gå mer på dagis (de är ju ca 3 dagar i veckan) och då säger han jämt att det är så lagom som det är. "När jag ska till dagis längtar jag till dagis, men när jag ska vara hemma vill jag inte åka till dagis", brukar han säga.

Mariiee: Är det på gång? Eller är det de berömda förvärkarna? Du kanske är i Västervik just nu!!!!

• emejo128

Fnissar lite för mig själv. Jag sade till barnen för ett tag sedan att de skulle plocka iordning i lekrummet och så kunde vi spela ett spel sedan. Det har varit ganska tyst där inne och när jag kikade så satt de mitt i röran, i varsin sittpuff och läste varsin bok. Nu hörde jag plötsligt Elsa säga: "Axel, mamma sa att du skulle städa undan. Jag vill spela nu. Städa innan jag blir förbannad." Axel ursäktade sig: "Men jag kan inte städa allt själv. Du måste hjälpa till." Elsa: "Nej, jag blir så förbannad på dig. Städa NU sa jag."

Snacka om att jag har en bossig dotter. Och det där med att bli förbannad vet jag inte om jag tycker om att hon använder sig av.

• emejo128

Tinna: usch vad otäckt Hoppas att det ordnar sig snabbt så man inte behöver gå omkring och oroa sig.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]