Godmorgon. Ledig dag idag. Tyvärr inte för maken, han jobbar dygnet. Jag har lite städprojekt på gång. Städa under diskbänken och organisera, skrubba köket, städa under tvättdiskbänken i badrummet och organisera.
Tinna: Vad bra att det känns bättre. Du lät orolig igår.
Mo m: På vår förskola får inte barn till studerande vara under sommaren. Eller får och får. Kommunen säger en sak, fast personalen på vårt dagis är jättebra och gör alltid det som är bäst för barnen. Jag är ju lärare och har också en lång ledighet under sommaren. Vi skolade in barnen i april förra året. Sedan var de hemma från mitten av juni till mitten av augusti. I augusti kom de tillbaka till dagis och det var aldrig något tal eller något behov av ny inskolning. Det gick till och med mycket bättre än vad det hade gjort innan sommarlovet. Fast jag längtar verkligen till sommaren då vi ska vara hemma, hemma, hemma. Och till påsklovet då vi ska vara hemma, hemma, hemma. Mina barn älskar att vara på dagis och de tycker att det är jätteskol där. Men de älskar att vara hemma också. Jag brukar fråga Axel om han vill gå mer på dagis (de är ju ca 3 dagar i veckan) och då säger han jämt att det är så lagom som det är. "När jag ska till dagis längtar jag till dagis, men när jag ska vara hemma vill jag inte åka till dagis", brukar han säga.
Mariiee: Är det på gång? Eller är det de berömda förvärkarna? Du kanske är i Västervik just nu!!!!