Inlägg från: emejo128 |Visa alla inlägg
  • emejo128

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

GRATTIS VALTER

Om fem minuter kommer det lite kompisar hit, så jag springer och städar och städar. Upptäckte precis att mitt plus-medelmskap har gått ut. Förnya kanske?

Måste rusa vidare.

• emejo128

Här har det varit lugnt idag. Jag har haft ett gäng tjejkompisar på besök. Skoj. Mycket prat och mycket skratt

Sedan har vi varit ute och flyttat på en stor vedhög som legat och skräpat. Maken håller på och fäller en stor björk på gården och sedan ska vi försöka få ordning i barnens trädgård och en vildträdgård som vi har och som jag vill "tukta". Det börjar ju verkligen att bli vår nu, så det är bäst att jobba på.

Imorgon är det jobb igen.

• emejo128

Hejsan. Är på strålande humör idag. Jag är nog ganska skräckinjagande och det kan vara roligt ibland Förra veckan hörde jag två tjejer i en klass tissla och tassla om något när vi hade genomgång inför det nationella provet om ett par veckor. Efter lektionen stoppade jag dem och frågade vad det var. Då har de beställt en resa till Gran Canaria precis då. Jag skällde på dem och sade att det fick de inte göra. De hade inte bett om ledigt heller. Jag varnade dem och sade att olovlig frånvaro gör så att de inte får någon möjlighet att göra om provet. Idag hade jag med ledighetsansökan till dem, men sade att de inte kommer att beviljas ledighet, även om de måste fylla i blanketten. Då mumlade de lite och sade att resan var avbeställd. He, he.

Tinna: Vilka smidiga saker. Plats vill man ju alltid ha.

Trots: Måste faktiskt säga att min dotter för det mesta är på ett strålande humör. Hon kan bli arg, jättearg, men det går över fort och det går att resonera med henne. Mest är hon bara gosig och kramas och pussas. Trotsar gör hon väl det också, men inget som tar musten ur mig. Vissa saker låter jag henne hållas med, men säger jag nej så är det inte svårt att få henne glad igen.

• emejo128
    Helene: Jag är svensk- och engelsklärare på gymnasiet.

Jas: Ha, ha. Det är ju bra att vara påhittig. När jag och min bror var små fick vi, som en rolig grej, hjälpa mamma att måla om våra vita utemöbler. Brorsan och jag tyckte att det var roligare att måla varandra (när mamma var inne en kort sväng). Helt vita. På den tiden var inte färg vattenbaserad. Den satt som berget. Så mamma tog vattenslangen och sprutade samtidigt som hon skrubbade oss med lacknafta!!! Så där ligger dina grabbar i lä

Nej, nu ska jag rätta bokrecensioner Sedan ska jag till stan och handla lite. Maken fyller ju år imorgon. Vet inte alls vad jag ska köpa. Jag har köpt ett par jeansshorts och en t-shirt. Sedan ska han få nya bits till skruvdragaren. Men sedan vet jag inte!! Vi brukar köpa för någon tusenlapp till varandra och det jag har ligger än så länge på 600:- Suckar. I-landsproblem va?
  • emejo128

Godkväll.

Tinna: det blev faktiskt en whiskey (kommer inte ihåg vad den hette nu) och en flaska vin, som utfyllnad bland presenterna. Sedan köpte jag en påse cashewnötter (han är galen i det) och en tidning. Det slog jag in tillsammans med ett kort där det står: "en lugn stund" på. Så det blir nog bra.

mariiee: Fast det är väl ingen större skillnad att prata med en på riktigt eller boka på SJ. Det måste hur eller hur bara kunna bli tåg till Linköping. Byte där och sedan vidare till Stockholm? Eller? Det finns väl inte så många andra sätt?

mariiee igen: Angående skyddsnät till studsmatta så blir det aldrig mindre nödvändigt. Kommer aldrig att ta bort det på vår, hur stora de än blir. Det är ju när de blir större som det studsar vildare och risken för att studsa av (den största olycksrisken vad gäller studsmattor) ökar med åldern och om det inte finns något nät. Så köp med nät och låt det sitta på hur stora barnen än blir.

Dink: Hanna får går på dagis, så länge du är mammaledig med Morgan och inte med henne. Det låter jätteknäppt om hon inte skulle få gå för att du är mammaledig med ett annat barn.

• emejo128
    Tinna: YES, här är vi nöjda som bara den Och det var en bra match också. One down...

Axel är med på jobbet idag. Just nu sitter han och spelar dator. Tur att det finns ett par stycken på arbetsrummet, så han kan underhållas medan jag måste jobba (alltså sitta ¨på FL )

Maken blev glad för sina presenter. "Får jag välja den lugna stunden när jag vill?" frågade han. "Nästan". Kanske inte i värsta stresskaosen förstås, men i övrigt så går det.
  • emejo128

Godmorgon. Hade lite kalas för maken igår. Onödigt tyckte han. Han tycker inte om att fylla år Han har åldersnoja. Det har inte jag och jag har aldrig haft det heller. Det är roligt att reta honom.

Det ligger ett minilager med snö här också. Mycket onödigt. Vi hade ju planerat att ligga under vinbärsbuskarna och dra upp nässelskott idag. Att de ska frysa ihjäl är väl inget att hoppas på

Fler bebisar: Nja, här är det nog sluttillverkat. Jag kan fråga maken ibland om han inte vill ha en till. Han säger tvärt nej. Och om jag ska vara ärlig så är inte jag heller så sugen. Det trodde jag inte, att bebissug skulle kunna försvinna. Vi var och hälsade på en nyfödd härmodagen och lite innan var vi och gosade med en 3-månaders. Och visst, det är mysigt och gosigt, men jag känner mig ändå inte ett dugg sugen på en till.

Jas: Hoppas på lugnare tider för dig snart. Det kommer. Det är säkerligen därför jag inte vill ha fler barn. Jag har blivit för bekväm. Barnen är ganska självgående och leker mycket själva med varandra. Det är visserligen bråk, men inte alltför mycket. De somnar runt sju-halvåtta om kvällarna. Det är lugnt från sex, då de har ätit kvällsmat och ser på Bolibompa eller någon film. Efter det någon saga och så somnar de (om de inte har somnat tidigt framför TV:n). Sedan har man kvällen lugn tills det är dags att gå och lägga sig själv.

NK: Fy vad dåligt av sjukhuset att inte ha skickat in det Hoppas det kommer snart nu då.

• emejo128

Nu kommer snart en lekkompis till barnen. Skoj. Annars leker de extremt bra tillsammans idag. De har spelat spel jättelänge utan att bli osams, de har lekt med bilar och just nu bygger de tågbana i Axels rum. Det är inget bråk och de har jätteskoj.

Jas: Vad skoj med nya bilen Grattis.

Malin: Hoppas hemresan för maken går bra. Han vet ju om att han har sommardäck och kör väl därför försiktigt, kan man anta.

• emejo128

Jaha, vad ska man hitta på ivkäll då? Maken jobbar dygn. Barnen sover sedan klockan 19.00. Det är städat och iordning. Det är inget bra på TV. Ska nog krypa upp i soffan med en bok... eller så sitter jag här framför datorn... Visst tycker jag om att ha det lugnt, men just nu är jag rastlös. Jag känner inte riktigt för något... snacka om problem Hockey var det ju!!! Vad snackar jag om??? Det är ju visst något att titta på TV:n. Hejdå.

• emejo128

Godmorgon. LHC-HV 2-0 i matcher YEES!!!!

NK: Härligt att alla presenter är köpta. Roligt. 

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]