Inlägg från: emejo128 |Visa alla inlägg
  • emejo128

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Tack för ny trådstart Helene

Tinna: ja, det där med tuffa småsyskon känner vi ju igen Elsa klättrade också upp och ner på den där vulkanen, men hon åkte bara rutchkanan ett par gånger, sedan åkte hon ner på själva presenningen! Galen tjej. Det är roligt på Busfabriken

Idag har vi aktivitetsdag här på skolan. Jag ska pricka av elever som ska gå promenad. Lite lagom upplyttande. Sedan måste jag väl gå den där promenaden själv också. Det måste ju finnas "funktionärer på banan". Känner inte riktigt för det här idag. Det är inte så upplyftande att åka till jobbet när övriga familjen sitter framför brasan i köket och precis ska äta frukost i sina pyjamasar Då vill jag stanna hemma.

• emejo128

Hejsan. Jag kände mig väldigt pigg på promenaden Det var så där friskt i luften och jag kände mig full av energi. Härligt. Vi gick i 1½ timme. Det var bara det att det var så svårt att komma iväg till jobbet när familjen satt hemma och gosade framför brasan.

Tinna: Hoppas det går bra med besöket.

Malin: Men nu måste det väl vara dags i alla fall. Kom igen. Heja på.

Dink: Skönt att ni har kommit någonstans i alla fall. Tycker hon om näringsdryckerna?

• emejo128

Godmorgon. Onsdagar är min lediga dag och maken gav mig sovmorgon idag Skönt. Går fortfarande omkring i myskläder. Maken städar lite och jag hamnade här. Jag ska klippa till ett par tights till Elsa i det sista stretchtyget jag har. Sedan hoppas jag att Stoff och Stils nya katalog kommer snart så jag kan beställa ett nytt lager.

Malin: Idag känner jag på mig att det kommer igång. Elsa är född en dag innan BF. Heja på!

Bessie: vad tråkigt med din bror. Jag satt förut och sade till Andreas att det är så sorgligt när familjer, särskilt med barn, bara bryter upp och delar på sig. Man har så mycket gemensamt och bara lämnar allt. Fast ibland kanske det är till det bästa. Man vet ju inte hur allas olika situationer ser ut till fullo.

Helene: Hoppas pluggat går bra idag.

Vi ska flytta ut sängen ur sovrummet idag och försöka komma igång med att riva upp golv och fixa lite. Så nu ska vi sova ute i vardagsrummet ett tag. Får se hur det går.

• emejo128

Godmorgon.

Malin: Hur går det?

Det var mysigt att ligga och sova i vardagsrummet i natt. Vi har ingen TV i sovrummet (en princip hos mig) men nu börjar jag nästa ångra mig Jag gick och lade mig vid halvåtta igårkväll. TV:n stod på, jag hade en tidning och bara låg och myste. Det lär väl bli så här ett tag nu. Vi har varken golv eller tapeter beställda och hemma. Andreas tog bort alla lister igår, men nu jobbar han dygnet idag. På fredag blir det nog inte så mycket. På lördag ska vi riva tapeter, men på eftermiddagen ska vi till Linköping på fest. Söndagen blir det nog inte så mycket jobbat på. Så... skynda långsamt är principen.

• emejo128

God lunch på er alla.

Jag lovar bildbevis lite längre fram, när det börjar hända grejer. Maken ska gå till färghandeln och beställa tapeter imorgon bitti innan han åker hem från jobbet. Golv får vi vänta lite med tills vi kan gå tillsammans tror jag. Det blir nog på lördag innan vi ska på fest i Linköping.

Är så trött idag så jag vet inte var jag ska ta vägen. Det kommer nog att bli tidigt sänggående ikväll. Torsdagar är så vansinnigt intensiva för mig på jobbet.

Nu måste jag springa. Har en date med en kopiator.

• emejo128
    Malin: Men fy vad hemskt. Barnmisshandel. Orkar bara inte tänka tanken. Men jag förstod inte. Var det misshandel på dagis eller var det hemma av föräldrarna? Hemskt är det i alla fall. Stackar barn att behöva utstå en sådan sak.
  • emejo128

Stackars barn Hoppas att det ordnar upp sig och blir ändring på ett eller annat sätt.

Nu sitter barnen i badet, kvällsmaten är i magen och brasan är tänd i kaminen. Jag hämtade ut ett paket från Ellos idag med kuddfodral, två klänningar, ett par byxor och en tröja till mig, hur mycket som helst till barnen och en ynklig liten t-shirt till maken Skoj, skoj. Jag hade dock glömt att jag hade gjort den där beställningen, så igår var jag på Lindex och handlade till mig och barnen för 1000 spänn. Men, men. Kläder får man ju aldrig nog av Tråkigt bara att jag har min garderob på matsalsbordet för tillfället. Lite svårt att överblicka.

Systeryster: Krya på sig till Oliver.

Nej, om det kanske ska vara slutbadat nu...

• emejo128

Åh, bläddrade precis igenom posten som låg bredvid mig (hade inte gjort det ännu idag) och såg att nya Stoff och Stil-kataloger var med Nu ska här frossas!!!!!!!!!!

• emejo128

Godmorgon Sitter på jobbet. Hade en date med maken i färgaffären förut och beställde tapeter och köpte en massa färg som ska hamna på våra grådaskiga garderober. Vet inte vad vi ska göra med dem annars. Vi prövar att måla så får vi se vad som händer. De kanske åker ut fortare än kvickt, vem vet.

Tyger och sy: Åh, det är ju det bästa jag vet. Jag bara älskar det Skulle bara vilja vara mycket bättre än vad jag är. Jag skulle vilja våga mer, men det blir mest att jag syr tunikor och tights till Elsa och tröjor och mysbyxor till Axel. Det skulle vara fränt att kunna sy en skjorta med riktiga kragveck etc. Jag kan säkert om jag försöker, men jag är för feg.

Bessie: Lycka till på intervjun.

Tinna: Hrm, oj då, ska det vara motiverat att köpa kläder till barnen Prata inte med min make om detta, han tycker att jag köper på tok för mycket... Det är fullt i garderoberna här också, och då rensar jag stup i kvarten. Men det är ju så roligt. Elsa blir så översvallande glad varje gång jag kommer hem med något nytt och hon vill ha på sig det direkt. Det är så roligt att köpa till henne Angående kläder till mig, jag håller ju också på att gå ner i vikt, men man måste ju unna sig lite under vägen

Malin: Men nu kan det ju komma igång precis när som helst. Det kommer att bli när du minst anar det. Heja, heja.

Jojja: Skick hit det bara

Ikväll ska vi äta grillade kyckling (igen). Så går det när barnen bestämmer fredagsmaten Funderar på att gå till systemet och köpa lite cider. Är sugen på det. Och det är ju fredagskväll. Fast vi ska ju på fest imorgon... fast då ska jag å andra sidan köra... funderar....

• emejo128

Tinna: Det skulle jag nog kunna göra. Fast jag gör som sagt inte så avancerat, utan bara med resår i midjan och inga fickor. Nu har jag inget sweatshirttyg hemma, utan tänkte beställa från Stoff och Stil om ett tag. Jag ska beställa hem tygprover innan jag gör beställningen, så det kan dröja ett tag. Fram till mars kanske. Du måste ta mått på honom.
    1. Runt midjan
    2. Från midjan och ner till foten.
    3. Innerbenet ner till foten.

Du kan inboxa mig om du vill.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]