Inlägg från: emejo128 |Visa alla inlägg
  • emejo128

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Hej. Tillbaka från Linköping. Tog det rätt så lugnt eftersom jag kände mig lite svajig efter att inte ha ätit så mycket den sista tiden... Kom dock hem nu med en studsmatta på 4 meter (ja, de är för jävla tunga), skyddsnät, en massa påsar med födelsedagspresenter till både maken och till Elsa, fem planteringsjordsäckar och även några klädplagg till mig själv. Känner mig nöjd Bilen var i alla fall fullpackad. Är glad att jag hade svärmors kombi.

• emejo128

Systeryster: Nej, självklart kommer aldrig JAG att hoppa i den Vi köpte vår på en leksaksaffär i Linköping som heter Sagoland. De hade paketpris på 1995 för matta och nät. Mattan för sig kostade 1495 och nätet för sig kostade 995. Jag vet att Toys R Us har matta och nät för 2500 ungefär.

• emejo128

Dink: Japp, här finns det muskler Börjar känna mig rätt så luttrad att åka upp till stan och hämta tunga grejer nu. Men maken fick bära in kartongerna i garaget väl hemma. 1795:- låter som ett bra pris. Vi hade kanske kunnat hitta billigare, men lata jag orkade inte leta runt mer Kollade bara på två ställen.

• emejo128
    Tinna: maken, som är sjuksköterska och kör ambulans, tvärvägrade också till att börja med. De har fått hämta ett och annat brutet ben (ja, och kroppen som hörde till också) efter studsmatteincidenter. Men han har sett hur pass mycket risken för skador har minskat efter att folk har börjat använda skyddsnät, så han har faktiskt gett med sig. Det trodde jag inte... Men ni är mer än välkomna hit för att hoppa och leka i allmänhet

Är på jobbet idag... back to normal. Barnen skuttade glada in på dagis. "Jag har kräkts jättemycket" var det första Axel sade. Fröken ryggade bakåt lite innan jag lugnade och sade att det var i måndags.
  • emejo128

Snart dags för sista lektionen. Dagen har bara försvunnit i en massa saker och snart är det slut

Helene: Jo, han lär sig nog rätt så snabbt att trampa. Elsa fick ju Axels cykel nu i februari när han fick en ny och hon trampar på som bara den. Jätteduktig. Hon blev så stor direkt, bara hon började cykla på en stor cykel. Själv är hon hur katig som helst när hon kommer i full fräs.

Helene igen: Om ni har kvittot kvar så kan man rätt så enkelt beställa hem, kostnadsfritt, det som saknades från IKEAs hemsida. Det saknades några skruvar för oss till en byrå vi köpte och det var bara att beställa så kom de hem två dagar senare.

• emejo128
    Helene: ja, du kanske vill åka in ändå Då behöver du ju kanske inte säga något... fast det är ju det där med tid också.
  • emejo128
    Malin: Axel trampade aldrig på sin trehjuling. Det dröjde bara någon dag dock, efter att han fått sin tvåhjuling, som han trampade på den.

Mo m: Hua. Krya på er.

Jag blev för första gången någonsin lite sur på dagis idag. Fast jag vet inte om jag har rätt att vara det. Elsa har varit riktigt blöjfri sedan innan påsk nu (äntligen). Hon säger till när hon vill gå på toan och olyckorna har inte varit många alls. Idag när jag hämtade barnen på dagis hade de tagit på henne en blöja. Och hon totalvägrade att ta den av sig. Hon hade kissat på sig när de var ute på förmiddagen och sedan hade de tagit på henne en blöja efter maten "om hon skulle bajsa på sig också". Efter mycket lirkande fick jag av henne blöjan och den var förstås torr. Hon kissade direkt på toan på dagis "för nu är du här mamma", som hon sade, och sedan tog jag på henne trosor innan vi åkte hem.
  • emejo128
    Helene: Maken hade också sett en på ÖB, men då var det utan skyddsnät. Se till att ni köper med ett skyddsnät också.

Dink: Hur är det?

Då kände jag rätt som blev lite sur då? Jag ska avvakta och se hur det är imorgon och om det är likadant då så måste jag säga till. Nu ikväll har det ju gått hur bra som helst när vi varit hemma. Hon säger till och det är inga problem.
  • emejo128

Godmorgon. Det är fredag idag. Det var -4 grader ute i morse och jag hade lämnat barnens vantar på dagis. Både fingervantarna och de varmare vantarna. Smart? Ja, ja. De fick dra in händerna i jackorna istället. Fast det verkar ju bli en sådan där varm och härlig dag idag också

Tinna: LHC är också i final!!!!! Och HV kommer att få SPÖ!

Bessie: vad duktig du är som tränar. Jag tänkte ställa mig på crosstrainern igår, första gången efter maginfluensan. Men det var så mycket tvätt som skulle vikas och golv som skulle dammsugas och sedan var jag helt färdig. När jag insåg att klockan var åtta och jag inte suttit ner en enda gång sedan jag satt i bilen på väg hem från jobbet, då kändes det ändå okej att skita i det träningspasset

Lämnade Elsa utan blöja på sig på dagis idag. Hoppas verkligen att de inte tar på henne någon om det skulle hända en olycka. Det är klart att hon blir bekväm och inte vill gå på toan då.

• emejo128
    Tinna: jo, det verkar som om de är på toppform. Om det inte blir som vanligt och de tappar allt precis i det sista. Så var det förra året.

Jas: nej, vad tråkigt Men du får leta vidare.

Bessie: Oh vad härligt med lite semester Skulle vilja... men vi har ju precis haft påsklov så jag ska väl inte klaga.
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]