Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Hejsan. Sitter hos pappa nu. Har duschat och känner mig bra igen. Strömmen gick igårkväll (precis när vi satt på Råttatouille på DVD:n). Eftersom maken inte var hemma kunde vi inte köra igång elverket (jag måste verkligen lära mig det, men det är så himla tungt att haka på det på traktorn, så jag tror inte jag skulle kunna även om jag visste hur man gör), så vi fick gott sitta i mörkret (ganska mysigt med tända ljus och knastrande brasa) och läsa saga efter saga.
Strömmen var fortfarande borta imorse och det innebär att man inte kan duscha och man får tacka sin lyckliga stjärna för att man har två toaletter så det går att spola lite i alla fall. Nu har jag duschat hos pappa i alla fall och maken är här. Är strömmen borta i eftermiddag också så lär inte det märkas, för då kan han köra igång elverket.
Barns utveckling: Säger som alla andra. Barn utvecklas så otroligt olika och det som den ena kan kan inte den andre, men den andre kan något som den ena inte kan... så att säga. Elsa är tidig inom ganska många områden (pratade tydligt redan vid 2 år, kan säga R och alla ljud, kan räkna till 20 - på både svenska och engelska, känner igen många bokstäver, kan surfa in på datorn - byta spel och spela allt möjligt, både på nätet och sina PC-spel, hon är motoriskt stabil - kan hoppa på ett ben etc. etc. etc. etc.) Däremot har hon fortfarande blöja, något som jag känner börjar bli frustrerande. Hon kan ju så mycket annat, varför kan hon inte sluta med blöja också?
Helene: Vad är du ute efter för klänning då? Hur mycket vill du lägga på den?