Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Grattis till Carl, Malin!!! (klart det blev en pojk ) Blir aningens lite mer sugen

Vaknade idag till med världens näsblod! D blev jätteledsen och fattade väl inte riktigt vad som hände, jag bara rusade ut. Jag får väldigt sällan näsblod och oftast inte av denna karaktär. Blod nästan överallt!

Sitter och inväntar sambon från Stockholm, funderar på om jag ska ta mig något att äta, D somnade vid 18.30, brasan är tänd och diskmaskinen går. Dammsög och svabbade golven i ett rasande tempo i em, kollade med en sömmerska vad en klänning skulle kosta att sy upp: högt räknat ca 5000:-, det är bara att lägga ner.

F+H=D
  • helene306
    emejo: Vad var det för sömmerska du anlitade? Blir det inte dyrt kan det vara värt att åka lite.

NK: Snart har vi nedräkning för dig!

tinna: Lilla E stackarn, när ska han få bli riktigt bra? Skönt att han ändå är bättre idag!

Jojja: Ja, det är jättebra!

Räkningar: Jag betalar inte så mycket nu sen jag började plugga men kollade igår vad min nya allergimedicin kostar och fick stora skälvan! 335,50:- för 28 tabletter. Jag har börjat med andra allergitabletterna redan nu, inte dessa dyra, men...  billigt blir det inte Skulle vilja ha tablettvaccineringen Grazax, men var mot gräspollen... igen...

Vad var det mer jag tänkte....? Har annat i skallen just nu.  
    F+H=D
  • helene306
    tinna och emejo: Tack! Kan vara värt att kolla upp, jag har ju modellen klar. Jag och geografi, men till Tranås, kanske ca 8 mil?
    F+H=D
  • helene306
    tinna: Självklart hör jag av mig om jag skulle ha vägarna förbi! Det gäller alla här i tråden

m om: Glömde ju förut: GRATTIS till ditt VG!!!

Pratade med en juvelerare i Örebro förut och han tipsade om bröllopsmässan på Örebro Slott 8-9/3. Kanske kan vara något? Egentligen är jag inte överförtjust i sådana tillställningar och sambon visade ett svalt intresse när jag nämde det, så vi får se. Sambon sitter nu istället och tänker högt om var spis och ugn ska placeras när vi bygger om köket. Snacka om lite olika intressen

Jag plockade upp alla D:s bilar från vardagsrummet på fm eftersom vi skulle sitta här och ha grupparbete, gissa vem som håller på och plockar ner varenda liten bil nu....
    F+H=D
  • helene306
    Malin: Sicken liten sötis! Tråkigt med det magonda dock

Bessie: Skulle isf vara syrran att ta med på mässan, men samtidigt skulle jag/vi vilja hålla detta lite hemligt. Tärna har jag inte tänkt någon, men skulle jag ha någon tänkte jag fråga syrrans dotter (min guddotter) Om jag ändå är i Örebro ska jag in till juveleraren och då vill jag ha med sambon för lite smakråd, fast å andra sidan, syrran kanske bättre? Kanske jag skulle dra med henne, hon går också i giftastankar
    F+H=D
  • helene306
    Krya på sig till alla kräkisar här inne!!

jojja: Jag tycker du ska behålla saramartens.com. Det är ju lite försäljning i sig om du tänker i de banorna.

Trött, inväntar sambon och mat, D slöar i soffan.
    F+H=D
  • helene306

Gör som Dink: GRUPPKRAM till er allihop! Ni är underbara! Några extra kramar till de som behöver det!

Åh tjejer! Jag är helt skakis, upprymd, glad, lycklig och alldeles.... Ja, på gränsen till tokig

Idag har jag helt impulsivt och helt spontant inhandlat mig en bröllopsklänning och skor för 500:- på Myrornas! Det började med att jag hittade skorna, skulle upp och betala när jag frågar om de har klänningar. Jo, men visst! Ner i förrådet, hittar 2 jag gillar, stressar in och provar. Den jag valde var jättefin, precis en modell jag vill ha MEN den är för stor över bröst och midja samt är för urringad i ryggen. Efter lite dividerande med personalen får jag låna hem den, annars lämna eller betala på måndag. Ringer Jenny, vars mamma är sömmerska. Ut till henne, kollar om det finns möjlighet att ändra/sy in. Hon vågade inte, men det är möjligt, så vidare in till stan och en sömmerska. Denne nålar och bollar idéer för att ändra ryggen. Ja, ett broderi går att lägga dit och ryggen går att "dras upp" och allt andra kan läggas in, kostnad ca 1000:- antingen lite mindre eller lite mer.  Samtal med sambon, han tycker det är godtagbart och att jag ska köpa klänningen så det är ur världen, hämta D, iväg till Myrornas, betala klänningen så nu.... Ja, jag är i extas! Vill använda den, vill se det färdiga resultatet, vill PRATA och VISA den för någon (Jenny har redan sett den) men vi har ju lite hemlighetsmakeri för detta så frågan är vem? Äh, jag är bara GLAD! Sen är det ju allt annat runtomkring.... Usch, det är på "riktigt", blir nervös för mindre.....

Bilstol: Handen på hjärtat, D åker mest i Skodan där den bakåtvända stolen är monterad, men vi använder ibland den framåtvända stolen i sambons bil vid lämning/hämtning på dagis. Har inte tänkt ta bort den bakåtvända stolen i Skodan än, han har gott om plats för benen än.

*struttar vidare med ett fånigt leende på läpparna *

F+H=D
  • helene306

God kväll!

Sambon är på sponsorträff, D jäser i hörnan med en flarra välling Vi har bakat bullar i em, eller rättare sagt jag har bakat, D har lekt med en degbit, mjöl och en bil Han höll sig sysselsatt i 1½ timme tills kusinen kom och han började leka med honom. Det var tur att jag gjorde dubbel sats för nu när syrran+familj har varit här så försvann nästan halva bullbaket.

jas: Skönt att skrinna runt lite!

Vattkoppor: Usch sicket elände, men jag skulle gärna vilja att D fick det nu när han är liten. Han har lyckats klara sig både när kusinen hade det och när det gick på dagis föra året. Här funkar inte smittan via cybern.....

Vi tog en tur till Mjölby alla 3 innan lunch. Vi spanar lite på Albrekts Guld innan biträdet kommer och hjälper oss och jag hittar en ring ganska omgående som jag totalt förälskar mig i och den passar jättebra ihop med min förlovningsring, kostnad 4.999:- Vi gåriaf  vidare och tittar i 2 andra butiker, men de har ingenting jag gillar, ringarna är för smala eller ser bara pluttiga ut, då gillade jag den första bäst. Vi ger oss efter den 3:e butiken och jag ville bara tillbaka en kortis till Albrekts igen för att titta på ringen och prova en sista gång. I bilen hem diskuterar vi lite och även sambon håller med om att denna ring var bäst. Vi väntar med att köpa och jag ska kolla runt lite till ändå, men jag tror denna ring för det här priset är svårt att klå. Maxpris för ringen vad jag tänkt är 5000:- även om sambon kanske hade tänkt lite lägre. Vi vet ju inte om de kanske har någon rabatt eller så längre fram, samtidigt får vi inte vänta för länge ifall de tar bort ringen ur sortimentet.
    Vi hade lite böllopsspånande igår och när vi käkat lunch idag säger sambon: "Ja, nu är ju hälften redan gjort"

F+H=D
  • helene306
    tinna: Fy vad jobbigt för honom och er! Får verkligen hoppas att läkarna har någon fundering på vad som kan felas honom.

I natt har det snöat lite. D:s kommentar när han såg det lilla som kommit ner: "Snöat mamma! Då måste man ha skijdor annars kan man inte gå ut" Igår frågade vi honom vad han skulle bli när han blir stor. In till Mjölby bubblade han på som bara den om grävskopor och traktorer så D ska köra grävmaskin när han blir stor
    F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]