Gör som Dink: GRUPPKRAM till er allihop! Ni är underbara! Några extra kramar till de som behöver det!
Åh tjejer! Jag är helt skakis, upprymd, glad, lycklig och alldeles.... Ja, på gränsen till tokig
Idag har jag helt impulsivt och helt spontant inhandlat mig en bröllopsklänning och skor för 500:- på Myrornas! Det började med att jag hittade skorna, skulle upp och betala när jag frågar om de har klänningar. Jo, men visst! Ner i förrådet, hittar 2 jag gillar, stressar in och provar. Den jag valde var jättefin, precis en modell jag vill ha MEN den är för stor över bröst och midja samt är för urringad i ryggen. Efter lite dividerande med personalen får jag låna hem den, annars lämna eller betala på måndag. Ringer Jenny, vars mamma är sömmerska. Ut till henne, kollar om det finns möjlighet att ändra/sy in. Hon vågade inte, men det är möjligt, så vidare in till stan och en sömmerska. Denne nålar och bollar idéer för att ändra ryggen. Ja, ett broderi går att lägga dit och ryggen går att "dras upp" och allt andra kan läggas in, kostnad ca 1000:- antingen lite mindre eller lite mer. Samtal med sambon, han tycker det är godtagbart och att jag ska köpa klänningen så det är ur världen, hämta D, iväg till Myrornas, betala klänningen så nu.... Ja, jag är i extas! Vill använda den, vill se det färdiga resultatet, vill PRATA och VISA den för någon (Jenny har redan sett den) men vi har ju lite hemlighetsmakeri för detta så frågan är vem? Äh, jag är bara GLAD! Sen är det ju allt annat runtomkring.... Usch, det är på "riktigt", blir nervös för mindre.....
Bilstol: Handen på hjärtat, D åker mest i Skodan där den bakåtvända stolen är monterad, men vi använder ibland den framåtvända stolen i sambons bil vid lämning/hämtning på dagis. Har inte tänkt ta bort den bakåtvända stolen i Skodan än, han har gott om plats för benen än.
*struttar vidare med ett fånigt leende på läpparna
*