Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Jag har läst allt men är för trött för att kommentera.
Det har vart strålande väder ute idag och vi har vart ute heeeela dagen. Colin har vart utan blöja hela dagen och det har bara hänt en olycka och det var för att vi glömt påminna honom (vi var ute på långpromenad). Dagen har vart bra i stora stycken förutom när jag precis ställt fram middagen på bordet.. ja då tappar jag locket ner på grytan (som är utav glas) och den spricker och det kommer glas ner i maten... jaha bara att slänga ALLT! Snacka om att man blir lite frustrerad speciellt då det verka på Colin som om han faktiskt var intresserad av att äta lite mat (han matvägrar just nu)
Mariiee, har du fått Rebeccas personnummer än? Simone har inte fått sitt än, tycker Skatteverket är liiiite väl sega nu.
JAAAAAAAAAA HV71 är i SM-final
Har haft nerverna utanpå kroppen hela kvällen men gud så skönt!!
helene: Skönt att ni hittade gångjärnen!
Dink: Hoppas att ni får all hjälp ni behöver nu!
jas: Ja, det är inte lätt att köpa bil, finns ju som sagt lite att ta hänsyn till och mycket att välja på...
NK80: Men gud så jobbigt med maten! Shit vad förbannad jag hade blivit på mig själv! Vad gjorde ni istället? McDonalds? Havregrynsgröt?
*släpar mig in i tråden*
Har varit på box-pass med brorsan, shit vad jobbigt det var! Nästan så jag har lite dåligt samvete som drog med honom, som är om möjligt ännu mer otränad än jag. Kommer att ha såååå ont i hela kroppen i övermorgon! Men roligt var det
! Tecknade faktiskt årskort nu på gymmet. Det ingick 2 fria frysningsmånader (bra till sommaren), och vid graviditet fick man frysa i 10 månader utan annan orsak. Ska bli kul att träna lite mer regelbundet nu!
Nej, sängen lockar väääldigt mycket just nu... får skriva mer imorgon!
*kram på er*
Morrn!
PÅ väg till jobbet. Igen! Jösses säger jag bara, hur ska jag fixa att jobba heltid i sommar?? Men det löser sig säkert
Ha en bra dag allihop!
Morning!
Bessie:
Hur känns det idag?
AN:
www.nuvaring.nu/authfiles/index.asp
Helene:
Vad fint att ni hittade dem
Letar egentligen bara efter en liten bra bil
Har nu kikat på Citroen3,peugeot,litet Renault,Nissan...Opel har jag kollat tidigare men de är oftast rätt dyra,toyota skulle väl vara mest hållbart men de som finns har rullat så långt och är skitdyra...Har kikat på en bil nu som jag ska åka och kika litet på,kanske provkör jag också-vi får se...
Dink:
Vad?Psykolog?
Hur mår du?
Nej!Hoppas verkligen att han inte fått diskbrock igen!
NK80:
Nääää!Vilken otur!Fasen så sur man skulle blivit!
Och typiskt ännu till om C hade tänkt äta
Jag satt inatt och läste litet i en "horoskopbok" om hur jag själv var som barn,hur jag är som förälder osv-mitt stjärntecken är väldigt påverkat av andra så på mig tyckte jag inte att det stämde,men det var intressant att läsa om hur pojkarna är som barn
fick en helt annan förståelse för både Erik och Oscar,nu såg jag tydligt vad pojkarna är olika med,Eriks våghalsighet som han bara utsätter sig själv för,Oscars förmåga för att alltid skada sig,hur bråttom han har osv..det var riktigt skoj
måste fortsätta kika i den vid nåt tillfälle
*yrar iväg*.....
Godmorgon. Det är fredag idag. Det var -4 grader ute i morse och jag hade lämnat barnens vantar på dagis. Både fingervantarna och de varmare vantarna. Smart? Ja, ja. De fick dra in händerna i jackorna istället. Fast det verkar ju bli en sådan där varm och härlig dag idag också
Tinna: LHC är också i final!!!!! Och HV kommer att få SPÖ!
Bessie: vad duktig du är som tränar. Jag tänkte ställa mig på crosstrainern igår, första gången efter maginfluensan. Men det var så mycket tvätt som skulle vikas och golv som skulle dammsugas och sedan var jag helt färdig. När jag insåg att klockan var åtta och jag inte suttit ner en enda gång sedan jag satt i bilen på väg hem från jobbet, då kändes det ändå okej att skita i det träningspasset
Lämnade Elsa utan blöja på sig på dagis idag. Hoppas verkligen att de inte tar på henne någon om det skulle hända en olycka. Det är klart att hon blir bekväm och inte vill gå på toan då.
emejo: Fast dammsugning är ju nästan som ett träningspass i sig
, ffa om man nyss varit sjuk. Förstår att du blev sur över den påsatta blöjan.
Jas; Spännande med horoskopboken, blir ju nyfiken - vilket stjärntecken har du?
Idag känns det helt ok, men jag antar att det blir värre imorgon
...
Tinna: Jag förstår inte hur det någonsin ska funka att gå tillbaka på heltid
... Trivs väldigt bra med att vara hemma. (Fast min kompis satte ju ord på problemet "man kan ju inte fortsätta att föda barn hela livet"...)
helene: Snopet med de "borttappade" beslagen, men skönt att det kom på plats till slut!
NK80: Drygt med maten! Vad hittade du på istället?
Dink: Men gumman, hur är det med dig? Låter ju som att ni har en riktig svacka just nu nästan allihop. *kramas*
mom: Krya på er!
Insåg precis att vi åker upp till fjällen i övermorgon. Kanske kan vara dags att börja tvätta och packa...
Buhuuuu*snyft*
KAN ni TÄNKA er!!De hade sålt MIN bil nu på morgonen
Hur KUNDE de
Den som det stod mitt namn på,röd och fin-blä!
Jag som såg mig själv susa fram på vägen i just den bilen
Fasen nu måste jag kika vidare..
Bessie:
Jag är kräfta
Vad är du?Vädur?
Hur länge ska ni vara i fjällen?
emejo:
Får verkligen hoppas att de inte petar på henne nån blöja idag,jag tycker det var ett aningen konstigt tilltag av dem igår!
emejo: Jag vet att HV kommer åka på duktigt med däng. Har tippat LHC som SM-vinnare hela slutspelet, dom ser livsfarligt starka ut. Men det är ju skirkul att det blir typ derby hela finalserien och så hoppas vi på sju matcher
Lite extrajobb blir det ju för mina kollegor dock men det får dom ta ![]()