Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Malin: Maken såg dina senaste magbilder och kommenterade med
a) Ser ut som en bomb, men avfyrningsknappen mitt på.
b) Det är inte alla som har EN silikontutte mitt på magen bara
(med efterföljande kommentar: skriv det *fniss fniss*)
Läcker mage!
*kram*
TACK skrattar så jag viker mig dubbel.
Vad gissa högen på att det är då?
Tinna tror det är en kille
Jag tror tjej.
Min man tjej.
God kväll!
Malin: Jo lite lungnare är jag någ allt inget udda hittades.
Lite läskigt att göra UL så sent iaf något skulle hittas som inte är normalt.
Redo???
Jag börjar känna mig riktigt sugen på att den ska komma ut
Tror den kommer innan den 10/3 som det var sagt från början.
Men jag kan ha helt fel med
Jag tror du får en: Kille
Alfabet och räkna: Fy så dålig jag känner mig när man hör att det finns barn som kan räkna
Lisa kan kanske räkna till 3 och bokstäver???
Vi sitter sällan och räknar eller skriver.
Fattar inte hur man ska hinna med det när man jobbar 5-6dagar i veckan och Lisa är super trött.
Men mamma skulle skicka ett räkne pussel så då blir det väl att sätta fart.
Film: Hur ofta får era små titta på film och hur länge?
Hade helt missat att schalgern börjar i dag :-/
Jag tror tjej.
Min man tjej.
Heléne tror på kille (men undrar om det inte är en tjej därinne?)
Har precis ätit kycklingfilé med fetasallad och creme bearnaise. Gott! Grabbarna sitter i badet och jag pillar lite här och var, nu är jag här
m om: Grattis i efterskott till Mirakel!!
emejo: Skönt att di känner dig starkare ändå! Kramar om!
Malin: Puttar på bebis ut! Tycker din mage är jättefin och jag tycker den ser så liten ut sedd från sidan men (ta inte illa upp!!) gigantisk framifrån. Har helt förträngt att jag själv såg ut så för väääldans lång tid sen.
jojja: Skrattar åt din mans magkommentar
Schlager: Håller på min favvo E-type
Idag fick vi reda på att en liten Viggo tittade ut i tisdags. I morgon är vi inbjudna till kompisarna för att beskåda underverket. Får se om jag svämmar över av bebislängtan eller känner 0. Spände ut magen tidigare och speglade mig hur det ser ut. Att ha gravidmage känns så främmande och avlägset samtidigt som jag kan sakna det ibland. Varför kan inte bebisar komma ut och vara 1 år? Tror det är spädistiden jag grämer och fasar för mest.
Idag har jag nog knäppat till mig totalt. Källartrappen som jag slet så pass med när vi flyttade in att slipa trärent, vill jag nu måla vit. Inte hela trappan utan bara avsatserna och låta stegen förbli trärena, men det som chockade mig än mer var att sambon då kommenterade att han ville ha hela trappen vit isf. Väggarna längs hela trappen och de i "hallen"+toa vitlaserade jag också när vi flyttade in och nu vill jag måla detta helt i vitt istället. Även här chockerar sambon och säger att jag får måla vitt
Hmm, kanske dags att åka och köpa färg och sätta igång innan han ändrar sig?
Sambon har även ändrat sin åsikt om ingången till tvättstugan och gjort som jag sa och kaklat. Innan ville han måla med strukturfärg så det blir som en ruggad yta, men det tyckte inte jag om eftersom han kaklat en svart rad längs golvet ända ut till "hallen" så jag sa att det blir snyggare med kakel i hela ingången. Näpp, det ville inte han, men igår kom han visst på andra tankar och har nu börjat kakla runt ingången. Men att det var så jag sa från första början vill han självklart inte erkänna, idén är hans. Tja, vad säger man? ![]()
Malin:
Jag tror tjej.
Min man tjej.
Heléne tror på kille (men undrar om det inte är en tjej därinne?)
Mariiee: Tror på kille (undrar oxå om det kan vara en tjej?)
Malins bäbis!
Malin tror: tjej
Malins man: tjej
Tinna: kille
Mariiee: kille
Heléne: kille (men undrar om det inte är en tjej därinne?)
jojja: kille
Malins bebis:
Malin tror: tjej
Malins man: tjej
Tinna: kille
Mariiee: kille
Heléne: kille (men undrar om det inte är en tjej därinne?)
jojja: kille
NK: tjej
Har precis mumsat i mig en banan milkshake som Johan gjorde undertiden jag natta Colin - fantastiskt gott! Speciellt när man låg och sov till Bolibompa och kände sig trött... NU är jag redo för SCHLAGER!
Jojja, Tinna och Bessie - Visst ska ni på repetitionen inför finalen? Min kompis från Holland (han den 2 meter långe) och ett gäng andra kompisar från Holland skall dit på repetionen.
Bokstäver och nummer: Colin har fått STORT intresse för detta och känner igen flera bokstäver och kan berätta ord som börjar på dem
Mest stolt över är han över C så klart. Han räknar till.. 14 tror jag, självklart missar han nummer då och då.
De har börjat med räkneövningar och alfabet på dagis och så gär har de lagt up det:
I januari 2008 så skall personalen åka på en konferens till Stockholm där vi skall hålla ett föredrag om hur vi arbetar med matematik i åldrarna 1-6 år.