Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Tv tittande: Colin tittar på Barnkanalen på morgonen när jag inte orkar palla mig ur sängen lika tidigt som honom och där sitter han tills jag kommer upp (han kommer in till mig med jämna mellanrun och pratar med mig eller så tröttnat han på tv'n och sätter sig i sitt rum och leker). Han kan utan problem titta på en hel film. Vi försöker begränsa tv tittandet så det inte blir för mkt... ett tag - som när jag var sjuk blev det alldeles för mkt och det märktes på han också.
Förlåt att jag posta i 3 olika inlägg men kommer på saker att kommentera när jag väl postat.
Malins bebis:
Malin tror: tjej
Malins man: tjej
Tinna: kille
Mariiee: kille
Heléne: kille (men undrar om det inte är en tjej därinne?)
jojja: kille
NK: tjej
Dink: Tjej (fast iom det så är det säkert en kille
)
Mår så där lagom bra idag. barnen har varit barnen får hell och jag undrar om man kan fly någonstans på några års semester, typ.
Fast nu sover de bägge två så jag ska kila upp och försöka hiva en dos healing på mig själv. Går ju inte att bli sjuk nu inte!!
emejo; Skönt att du känner dig stark, även om jag förstår att just födelsedagen var tuffare än andra dagar.
Malins bebis:
Dink: Tjej (fast iom det så är det säkert en kille
)
Bessie: Tror på en kille (de brukar ju vara lite sena i starten
)
Film/TV: Bella tittar på Bolibompa, och på lite DVD efter det till vällingen. På helgerna blir det lite barnprogram på morgnarna också oftast.
helene: Skönt att du får din vilja igenom (och det är väl bara bra om han tror att det är hans idé, så är ni nöjda båda två
).
NK80: Japp, det ska vi
!!!
Dink; Hoppas du mår bättre imorgon!
Inatt ska maken få ta Melanie och jag ska sova inne med Bella i hennes rum. Ska bli så skönt att (förhoppningsvis) slippa vakna 10 ggr inatt *håller tummarna, ska utrusta mig med öronproppar*. Känner att det börjar närma sig gränsen för vad jag klarar av i att inte sova. Har inte sovit en hel natt (inte en halv natt heller) på typ 9 månader, och de senaste 3 nätterna har varit "from hell". Förutom att Melanie har vaknat typ 10ggr per natt, så har det snurrat så mycket i min hjärna om min brors situation, så jag har haft svårt att somna om när hon väl somnat. Hoppas på lite mer sömn inatt
.
Detta var ju spänna nde!
Kul att aktivera er lite!
Malins bebis:
Dink: Tjej (fast iom det så är det säkert en kille )
Bessie: Tror på en kille (de brukar ju vara lite sena i starten )
Jasminen: Tror på kille.
Vilken tur att Amy gick vidare iaf! Jösses...
Jojja: Haha, instämmer
!
Sitter och småler åt babylyssnaren, Bella har smugit in till Melanie och sitter och återberättar sagor för henne
. Sålänge båda verkar nöjda får de hållas
. Funderar på om vi kanske ska låta dem sova i samma rum framöver. Som det är nu sover ju båda större delen av natten inne hos oss, men det kanske räcker att de har sällskap av varann?
Ni som har barn som delar rum, hur gamla var de när ni flyttade ihop dem?
jojja: Ja, verkligen! Men du tippade ju Sjögren till final... Förstår dock inte det bra i sussi tappers låt, velvet var mycket bättre!
Bessie--> Testa! Våra flyttade ihop när vi flyttade hit, alltså två år sedan.
Räkna får du göra själv.
Hoppas du får sova lite inatt!
Bessie: Våra flytade ihop för ett år sen, straxt innan Alma fyllde två. Dom sover mycket bättre ihop än vad dom gjorde innan ![]()