• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Hej,

Här startas en tråd för oss om är och vill vara kreativa. Du kanske syr kläder, väskor, stickar, virkar, trycker mönster, gör om gamla möbler, målar mm mm

På tråden kan vi diskutera och visa upp vad vi tillverkar, kanske vi kan utbyta tjänster och starta en hemsida i framtiden...vi får se vart det leder till.

VÄLKOMMEN till tråden och hoppas det finns många likasinnade därute.

(Tråden startas efter en helg inspirerande tryckkurs, där vi var ett några st som redan håller till på FL och tyckte det kan vara ett bra ställe att hålla kontakten på.)

• Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1
  • Fe73

Sötis: Jag har jobbat med profilbranschen i mina dagar och har köpt in från olika design o profilföretag men satt min egen prägel på...tex hoods o kepsar.

Sjalarna är mina färgkombinationer men modell fanns i Indien så dem har jag importerat, vilket är lite för stort för mig att göra just nu, då får det allt rulla på lite mer i företaget...inte lätt att arbeta med Indien o Kina för dem gör FEL hela tiden :)) Man måste åka dit och jobba men trots det blir det allt fel iallafall är min erfarenhet och råd att åka dit har jag inte heller just nu.

Stjärnponcho är ju helt min design från början till slut och den stickas på en fabrik i Sverige eller stickades eftersom dem lagt ner...synd att allt hamnar utomlands :)

Tjing

• Fe73

Om jag skall ha affären ja...funderar varje dag faktiskt men kanske jag ändå skall ha det några kvällar i veckan eller nåt och isåfall vill jag gärna ta in Era designs på kommesion om Ni vill sälja hos mig.

• Brollie

Man blir verkligen sugen när man ser din hemsida Fe!
    Om du ska ha affären så är det nog ingen omöjlighet att jag hänger på där... åh, blir så inspirerad! Ska tänka och fundera! Åhhh!

• sötis

Hej!
    Ja det kanske vore nåt Fe. Hur mycket tar du i kommission?

• Fe73

Jag tycker att det är hemskt när dem som säljer tar 50% eller mer av nån som är så liten och inte knappt tjänar nåt så jag tar 30% utan hyra och andra kostnader.

EmmyH: Välkommen i gänget...skall genast kolla in din sida.

• Fe73
    Trolle lilaorange.jpgMassa olika färgkombinationer på Trollescarfs klara!
    Känner att jag kopierar mycket nu...bara för jag precis kommit på att man kan det :)

E/Brollie: Har börjat använda väskan jag köpt av dig en hel del...det blir snyggt med nya bruna solisar ;)
    Fin blogg förresten...kanske man skulle starta sig en blogg men hinner jag med det undrar jag.

Ha en trevlig helg.
  • Brollie

Tack, vad bra!
    Ja, känn efter om du hinner... det är inte så svårt, man får sätta sig ner och kolla in det, kan tycka att fl var krångligare i början, innnan man visste vad man skulle titta/läsa.
    Jag vill ha en hemsida, kikar på detta nu, hur man ska gå tillväga. Hur har du gjort Fe, webhotell eller vad?
    Har sålt en mössa till Norrland!
    Hoppas alla får en skön helg i april-vädret!

• Fe73

När jag kollade upp att göra en hemsida så pratade jag med folk som skulle ha 40 000 vilket var insane...man kan säkert göra sin sida själv och ha ett webhotell men jag använder ORK-web där en kille gjort min hemsida men jag kommer inte ihåg kostnaden ca 1500 per sida tror jag det var.

• Brollie

Ok, pratade med en kompis man, han har hjälpt mig med virusskydd o sånt, för ett tag en så la hela datorn av... han sa att det fanns nåt för 95 kr/året och jag har också hört engångssummor på 250 kr. Så det är helt klart värt att kolla upp, har ingen aning om nåt känner jag, eller vad som ingår osv.

• Brollie
    Mamma barn mössa!IMGP2444.JPGMamma/barn mössor! Hur har helgen varit för alla kreativa?  
Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1