• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Hej,

Här startas en tråd för oss om är och vill vara kreativa. Du kanske syr kläder, väskor, stickar, virkar, trycker mönster, gör om gamla möbler, målar mm mm

På tråden kan vi diskutera och visa upp vad vi tillverkar, kanske vi kan utbyta tjänster och starta en hemsida i framtiden...vi får se vart det leder till.

VÄLKOMMEN till tråden och hoppas det finns många likasinnade därute.

(Tråden startas efter en helg inspirerande tryckkurs, där vi var ett några st som redan håller till på FL och tyckte det kan vara ett bra ställe att hålla kontakten på.)

• Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1
  • Brollie

Jag, som inte har ett barn och inte ens har en på G, har ett tips!
    Min kompis gjorde detta med barn på sin förskola, de målade barnets hand, tryckte på papper, målade näbb där tummen är och satte fjädrar på resten av fingrarna. Det LÄT fint iallafall, ni får föreställe er genom att titta på era händer! Sen målade de ben också...
    Sen gjorde kompisen och jag "vanlig" påskkort ihop med våra mentorelever (det är så vi känner varandra) Eleverna är fjorton... för att få de motiverade har jag märkt att man ska ha bra exempel att visa, inspriation är inte så lätt när man är fjorton, har jag märkt!

• lilarina

Brollie det lät kul tackar för tipset,,kram kram

såg på tv igår nåe kul o häftigt,,dom hade klippt rutor ca2cm
    av servetter i olika färger,tog en penna tryckte ner ena änden snurra runt biten duttade i lim sen placerade det på hårt papper,resultatet blev jätte fint,,som en 3D tavla hoppas ni förstod,,hihihi
    jag ska se om jag kan lura barnen att göra detta i mörrn,tar kort o lägger ut,,åter kommer,,,
    kram från mej

• sötis

Hej alla pysslisar! Massa bra ideer det var här. Såg att jag inte svarat fe - just nu har jag färg, men jag kan tänka mig att dela om ett tag.

• Lindisen81

hej hej
    kollar här om någon kan hjälpa mig =)
    Va nyss i Thailand och kom över jättefin tråd att knyta armband med! Nu till problemet... Hur gör man? Vill inte knyta "vanliga" vänskapsband... utan lite finare knytningar med pärlor emellan...Någon som kan hjälpa mig?

• Fe73
    Lindisen: Tyvärr det kan jag inte hjälpa dig med men häng gärna kvar på tråden med din kreativitet...kanske nån annan här kan hjälpa dig.

Lycka till!
  • Lindisen81
    Fe73 skrev 2008-03-25 15:01:10 följande:
    Lindisen: Tyvärr det kan jag inte hjälpa dig med men häng gärna kvar på tråden med din kreativitet...kanske nån annan här kan hjälpa dig.Lycka till!
    okej tack ändå, fortsätter kika in här va en trevlig tråd med roliga tips!
  • lilarina
    Fe73 skrev 2008-03-23 09:12:54 följande:
    Hej Hopp i Påsketider, Har redan varit ute och handlat i det underbara men OJ så kalla vädret vi har här i Götet.E/Brollie: Kul att Du gillar Trolle.
    Muldebaer: Jag kör mina tryck igenom en ram som jag tillverkat...man använder ett dyrt 360kr/m tyg som köps i konstnärsbutiker för tryck.Jag gör som Brollie redan sagt men det är ett himla meck med all tvättning av ram,rakel o schabloner eftersom man inte gör så många tryck på en gång.
    Iilarina: Pyssel varje torsdag...du får tipsa oss småbarnsföräldrar på vad Ni gör där hemma så vi kanske kan införa pysseldag för våra små i framtiden.
    Tingeling

hallå hallå alla glada pysslare,har tagit kort på nåe lätt pyssel,med servetter som va jätte kul.kolla in hoss mej, o prova
    kram mej
  • lilarina

hallå hallå alla glada pysslare,har tagit kort på nåe lätt pyssel,med servetter som va jätte kul.kolla in hoss mej, o prova
    kram mej

• Aiwendil

Lindisen
    Jag gör ju egna smycken men använder mig av vajjer.
    Men... vad är det du behöver hjälp med?
    Hur man knyter... eller hur man gör vi låset?
    Först och främst måste man ha nått lås och ja, det är lite grejjs man behöver

Mamma till världens finaste Isak född 07-03-09
  • Lindisen81
    Aiwendil skrev 2008-03-28 16:54:41 följande:
    LindisenJag gör ju egna smycken men använder mig av vajjer.Men... vad är det du behöver hjälp med?Hur man knyter... eller hur man gör vi låset?Först och främst måste man ha nått lås och ja, det är lite grejjs man behöver
    alltså, så svårt att förklara...
    men armband man kan köpa utomlands på "gatan" är knutna på ett visst sätt, en ögla där man "låser" armbandet med tåtarna... så är det lite fina pärlor emellan knutarna. så, HUR knyter kag såna fina armband?? tråd o pärlor har jag
Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1